Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-09@09:15:16 GMT

۵ ویژگی برتر اندروید پی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۶۳۲۷

رویداد۲۴-گوگل نسخه آزمایشی اندروید پی ( Android P) را در ماه مارس رونمایی کرد اما در اولین روز کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان گوگل یا همان I/O ، آپدیت رسمی آن را عرضه کرد.اندروید پی نه‌تنها مسیر سیستم‌عامل را تغییر داده، بلکه نحوه ارتباط ما با موبایل را نیز دستخوش تغییر کرده است اما این اندروید چه قابلیت های قابل توجهی دارد؟

App Time Limits

در نسخه جدید گوگل به ما نشان می‌دهد که چقدر وقت صرف اپلیکیشن‌های مختلف در گوشی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به ما اجازه می‌دهد که زمان را برای مصرف یک اپلیکیشن تعیین کرده و برای مصرف یک برنامه محدودیت زمانی از 15 دقیقه تا 1 ساعت تعریف کنیم.

هنگام خواب، گوشی به حالت سیاه‌وسفید رفته و نوعی خودکنترلی را در گوشی برای کاربر ایجاد می‌کند. حتی والدین نیز می‌توانند از این قابلیت برای فرزندان موبایل باز خود بهره بگیرند.

Fewer Notification Annoyances

کمتردیده شدن نوتیفیکیشن‌های مزاحم با فعال‌سازی Do Not Distrub ممکن می‌شود و نوتیفیکیشن‌ها به‌هیچ‌وجه ظاهر نخواهند شد، حتی زمانی که گوشی قفل است. وقتی نمایشگر گوشی را روی میز بگذارید، به‌طور خودکار گوشی متوجه می‌شود که نباید نوتیفیکیشن دریافت کند و به همین سادگی از دست همه نوتیفیکیشن‌ها راحت می‌شوید.

Gesture Navigation

از سال 2011 بدین سو نحوه کنترل و مدیریت اندروید با سه کلید بازگشت، خانه و چندکارگی تعریف شده بود. اما گوگل در اندروید پی، کنترل اندروید را مبتنی بر جِسچر (دستورات حرکتی) کرده است. ابتدا هوم یا خانه را می بینید که با سواپ کردن وارد مولتی تسک می شوید و با یواپ به سمت راست می توانید از قابلیت چندکاره بودن سیستم بهره مند شوید و دکمه بازگشت زمانی فعال می‌شود که اپلیکیشن استفاده شود.

البته جسچرشدن اندروید پی برای کاربران عادی کمی مشکل به نظر می‌رسد اما انعطاف‌پذیر شدن سیستم‌عامل باعث راحتی کار با آن در درازمدت می‌شود. حتی باعث آزاد شدن فضای صفحه‌نمایش می‌شود تا صرف کارهای دیگر شود.

ScreenShot Editing

ادیت اسکرین شات پس از گرفتن تصویر از قابلیت‌های اندروید پی است که روی همه گوشی‌ها کار می‌کند و کاربر نیازی به بازکردن اپ دیگری نخواهد داشت.

Smarter App Search Results

هنگام سرچ نه‌تنها آیکون اپلیکیشن نشان داده می‌شود، بلکه جزییات داخل اپ نیز دیده و توسط کاربر برگزیده می‌شود. مثلاً کلیک روی اپ سفارش غذا در حالی فعال می‌شود که آخرین سفارشی که قبلاً داده بودید را نمایش داده تا اگر قصد خرید مجدد دارید، همه‌چیز به‌طور هوشمند انجام شود.

بالابردن عمر باتری، روشنایی خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، قابل پیش‌بینی بودن اپلیکیشن بعدی، مولتی تسک با یک دست با سوآپ کردن صفحات به سمت راست؛ از دیگر ویژگی‌های اندروید پی است که در کنفرانس به آن پرداخته شد.

اندروید پی هنوز کامل نشده و تا پاییز باید صبر کرد. در حال حاضر 9 گوشی قابلیت نصب اندروید پی را دارند که شامل پیکسل، پیکسل 2، اسنشال، سونی اکسپریا ایکس زد2، شائومی می میکس 2 اس، نوکیا 7 پلاس، ویوو ایکس 21، اوپو آر15 و وان پلاس 6 می‌شود. نحوه نصب را از اینجا یاد بگیرید. یادتان باشد اگر نسخه بتا را نصب کنید، امکان بازگشت به نسخه قبلی به‌سختی صورت می‌گیرد و برای داشتن اندروید اوریو باید کل گوشی را پاک‌کنید.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه اندازی سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان استان همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسعود ویژه با اشاره به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و همچنین اهمیت توجه به اقتصاد و معیشت هنرمندان استان اظهار داشت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارائه آثار هنرمندان استان در قالب‌ فروشگاه‌های دائمی و بازارچه‌های هنری از اولویت‌های این اداره کل است.

وی افزود: با توجه به توسعه ارتباطات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، استفاده از تکنولوژی و ظرفیت فضای مجازی، سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان راه اندازی شد.

مسعود ویژه گفت: هنرمندان در بخش‌های مختلف می‌توانند با ثبت نام در این فروشگاه، بدون واسطه آثار خود را ارائه کنند. تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، ابزار آلات موسیقی، آلبوم های موسیقی، مجسمه‌های هنری، کتاب، نوشت افزار، کالاهای فرهنگی، محصولات گرافیکی و تجسمی، مجموعه های نمایشگاهی، آثار هنری صنایع دستی و غیره از جمله آثار قابل ارائه در فروشگاه اینترنتی «کاه» هستند.

ویژه اظهار داشت: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان این سایت در قالب اپلیکیشن هم طراحی شده است که هنرمندان می‌توانند از برنامه بازار دانلود کنند. همچنین میتوانند آثار و محصولات خود را از تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه در سایت و اپلیکیشن "کاه" به نشانی www.caah.ir بارگزاری کنند و بعد از رونمایی و آغاز فروش رسمی محصولات از ٢٢ اردیبهشت‌ماه به فروش برسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان جهت ارسال تصاویر آثار فرهنگی و هنری خود در سایت و اپلیکیشن کاه و یا جهت معرفی خود به عنوان هنرمند در بخش هنرمندان و همچنین جهت ارائه آموزش های تخصصی به علاقمندان خود می‌توانند با شماره ٩ ١٣١ 6 ٨ که به این منظور ایجاد شده است تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین فونت های فارسی برای استفاده در اپلیکیشن اینشات + آموزش استفاده
  • ببینید | پهپاد جدید انتحاری اسرائیل با قابلیت عجیب
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • از رویداد هفته آینده گوگل چه انتظاری داشته باشیم؟
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • قلم آیپد به قابلیت‌های سرفیس مجهز شد!
  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • خودرو مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟