Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:42:24 GMT

شبکه کودک ماه رمضان ۲۴ ساعته می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۸۵۹۲

محمد سرشار مدیر شبکه کودک درباره برنامه های ماه رمضان این شبکه و رویکردی که دارند گفت: شبکه کودک برای ماه رمضان و در ادامه آن تابستان به یک رویکرد می پردازد و آن هم سواد رسانه ای و مشارکت با «زیست بوم درسا» است که از طریق مجموعه «مل مل» سراغ این مهم می رود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم امسال بتوانیم با همکاری مشترکی که بین شبکه و «زیست بوم درسا» شکل گرفته است به خوبی این اتفاق را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زیست بوم درسا» محیطی است که به شکل فضای مجازی برای بچه ها درست شده است و سیم کارت هایی مخصوص بچه ها دارد، فروشگاه اپلیکیشن دارد و از «وی او دی» اختصاصی برخوردار است و ما امیدواریم همکاری مشترکی با این زیست بوم داشته باشیم.

مدیر شبکه کودک با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال های گذشته شبکه کودک در ماه رمضان ۲۴ ساعته نمی شود، عنوان کرد: ما دیگر برنامه ها را به صورت ۲۴ ساعته در ماه رمضان روی آنتن نخواهیم برد و برنامه ها به روال سابق تا ساعت ۲۲ شب پخش می شود. غیر از مجموعه «مل مل» که به تازگی روی آنتن رفته است و در ماه رمضان ادامه دارد، مجموعه شادی را هم داریم که در ماه مبارک رمضان پخش می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت تعداد ساعات شبکه، نمی توانیم موضوعات زیادی را به عنوان محور و سوژه قرار بدهیم و فقط امسال در رده خردسال بحث آموزش های پیش دبستانی را داریم. حدود ۸۰ درصد خردسالان در کشور ما به مهدکودک نمی روند و آموزش هم نمی بینند در حالیکه در کشورهای پیشرفته درصد کودکانی که به مهدکودک می روند بالاست پس ما باید این آموزش ها را برایشان فراهم کنیم.

سرشار اضافه کرد: سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و امسال هم امیدواریم این تجربه را ادامه دهیم و به خردسالانی که در کنار مادرانشان هستند حدود یک ساعت در روز آموزش دهیم.

مدیر شبکه کودک در پایان با اشاره به جشنواره پویانمایی تلویزیون نیز عنوان کرد: مهمترین دلیل حضور شبکه کودک در جشنواره پویانمایی کمک به پیوست تجاری آثار انیمیشن است چرا که اگر این آثار پخش مناسبی داشته باشند و درصد بالایی از محبوبیت را روی آنتن پیدا کنند تهیه کنندگان به راحتی می توانند آثار خود را نزد سرمایه گذاران ببرند و نسبت به تولید آثار تجاری، توزیع در شبکه نمایش خانگی و  فروش آثار اقدام کنند چراکه یکی از ملاک های ارزشمند دانستن اثر، حضور در جشنواره ها و دیگری پرمخاطب بودن آن است

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ماه رمضان رسانه فضای مجازی سیم کارت شادی تلویزیون انیمیشن سرمایه گذاران برنامه کودک ویژه برنامه ماه رمضان مدیر شبکه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • پول هست زمین نیست!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند