Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-02@02:24:52 GMT

۲۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۹۳۸۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت ۷۵ درصد گندم مزارع استان گفت: کشاورزان استان بوشهر تاکنون ۲۲ هزار تن گندم برداشت کرده و تحویل مراکز خرید داده‌اند.

به گزارش  جنوب نیوز، خسرو عمرانی با اشاره به آغاز برداشت گندم از 18 فروردین در اراضی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به کاهش باران  و ادامه خشکسالی، تولید محصول  گندم کاهش یافت و سطح زیر کشت به 15 هزار و 500 هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از مشارکت 120 کمباین در برداشت گندم استان بوشهر  خبر داد و خاطر نشان کرد: گندم‌کاران استان بوشهرتاکنون  75 درصد اراضی کشاورزی برداشت گندم انجام داده‌اند  و بیش از 22 هزار تن گندم برداشت کرده و تحویل مراکز خرید شده است.

وی بیان کرد: تاکنون حدود 12 هزار تن گندم خوراکی و 10 هزار تن گندم بذری تحویل مراکز خرید شده است.

عمرانی با اشاره به استقرار 4 مرکز برای تحویل محصول گندم‌کاران استان بوشهر گفت: کارخانجات آرد الزهرا  برازجان و خلیج فارس دشتی، انبار چغادک بوشهر و سیلوی برازجان  برای تحویل گندم کشاورزان  تعیین شده است.

وی با اشاره به  پیش بینی برداشت گندم از اراضی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه محصول بیش از 67 درصد مزارع قابل برداشت نیست پیش بینی تولید حدود 35 هزار تن می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر بااشاره به وضعیت بیمه کشاورزان گندم‌کار این استان تصریح کرد: سال زارعی گذشته 45 هزار هکتار از مزارع گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات زارعی قرار گرفتند  و خسارت خود را با تاخیر دریافت کردند ولی  امسال گندم‌کاران تمایل به بیمه محصولشان نداشتند.

عمرانی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان استان بوشهر 42 هزار تن گندم برداشت کردند تصریح کرد: با توجه به  کاهش بارش باران و ادامه خشکسالی‌ها امسال پیش بینی می‌شود تولید گندم در استان بوشهربه 35هزار تن برسد.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه  دشتی و دشتستان بیشترین منطقه تولید محصول گندم استان بوشهر است افزود: برای برداشت گندم 120 دستگاه کمباین به مزارع استان بوشهر اعزام شده‌اند و هیچ محدودیتی برای اعزام کمباین وجود ندارد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب  گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین تولید دو تن در هر هکتار بیش از هزار و ۳۰۰ تن کلزا از مزارع  شهرستان گیلانغرب برداشت شود.  
ولی‌پور افزود: این میزان برداشت نسبت به سال گذشته  یک ونیم برابر بیشتر است.  
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها