Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@03:23:53 GMT

بیشترین تأخیر در پروازهای فروردین به «ایران ایر» رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۰۴۸۵

بیشترین تأخیر در پروازهای فروردین به «ایران ایر» رسید

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس سامانه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آمار تاخیرهایشرکت های هواپیمایی در فروردین ماه امسال را اعلام کرد.

بر این اساس، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) علاوه بر آنکه بیشترین تعداد پرواز میان ایرلاین ها در ماه گذشته را در اختیار داشت، بیشترین میزان تاخیرها را نیز از آنِ خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در ماه فروردین ۹۷ از مجموع ۸۱۰ سورتی پرواز انجام شده، ۴۷۰ پرواز (۵۷ درصد) را با تأخیر و ۳۵۷ پرواز (۴۳ درصد) را به موقع عملیاتی کرد. این شرکت با در اختیار داشت سهم ۲۱ درصدی از کل تاخیرهایپروازهای انجام شده در ماه گذشته، باز هم در صدر دارندگان تاخیرهایپروازی است.

پس از این شرکت، دو شرکت هواپیمایی آسمان و تابان با داشتن ۴۹ درصد تأخیر در مجموع پروازهای خود، مشترکا در رتبه دوم قرار گرفته اند با این تفاوت که آسمان در ۸۱۰ پرواز انجام شده این میزان تأخیر داشته و تابان تنها ۳۴۲ سورتی پرواز در ماه گذشته داشته است که نزدیک به نیمی از آنها با تأخیر همراه بوده است.

هواپیمایی آسمان از ۸۱۰ پرواز، ۳۹۵ سورتی پرواز را با تأخیر (۴۹ درصد) و ۴۱۵ پرواز را به موقع (۵۱ درصد) به انجام رسانده است که نشان می دهد این شرکت نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی در زمینه کاهش پروازهای تأخیردار خود تجربه می کند. تابان نیز از مجموع ۳۴۲ پرواز انجام شده، مسافران را در ۱۷۴ پرواز (۵۱ درصد) به موقع و در ۱۶۸ پرواز (۴۹ درصد) با تأخیر به مقصد رسانده است.

رتبه سوم تاخیرهای پروازی در فروردین ماه نیز به شرکت هواپیمایی زاگرس رسید که از مجموع ۵۳۱ سورتی پرواز این شرکت در فروردین ماه امسال، ۳۰۴ پرواز (۵۷ درصد) در زمان مقرر و ۲۲۷ پرواز (۴۳ درصد) با تأخیر انجام شد.

کمترین تاخیرهایپروازی نیز به شرکت هایی که کمترین میزان پرواز در ماه گذشته را انجام داده اند، اختصاص یافته است؛ به عبارت دیگر سه شرکت هواپیمایی ساها، پویا و معراج که به ترتیب میزان تاخیرهایپروازهای آنها ۱۰، ۱۷ و ۲۱ درصد بوده، تعداد پروازهایشان نیز به ترتیب ۴۰، ۱۲ و ۷۶ سورتی و در مجموع ۱۲۸ سورتی پرواز بوده است این در حالی است که هواپیمایی سپهران به تنهایی ۱۹۲ سورتی پرواز در ماه گذشته داشته است.

بنابراین از نظر «تعداد» پروازهای به موقع نَه «درصد»، هواپیمایی ماهان با داشتن ۵۳۶ پرواز به موقع از مجموع ۶۸۷ پرواز این شرکت در ماه گذشته بهترین عملکرد را داشته و بیشترین تعداد پروازهای به موقع را به خود اختصاص داده است. آسمان نیز با ۴۱۵ پرواز به موقع در رتبه دوم ایستاده است.

منبع: مهر

401

سازمان هواپیمایی کشور فرودگاه شرکت هواپیمایی هما وزارت راه وشهرسازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشور فرودگاه شرکت هواپیمایی هما وزارت راه وشهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت