Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص مسائل اخیر در پایان نشست دبیران استانی و شورای مرکزی کانون بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه ورود به شهر الله الاکبر ازخداوند بزرگ خواهانیم که امکان حضور در ضیافت رحمانی، درک لیله القدر و توفیق بهره گیری ازبرکات ماهى را كه آغازش رحمت، میانه اش مغفرت، و پایانش رهایی از آتش دوزخ است، نصیبمان گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط خطیر کنونی،کشور درگیر چالش هایی است که ضرورت دارد نخبگان و تشکلهای سیاسی به روشنگری لازم برای تنویر افکار عمومی بپردازند و مصالح عالی نظام ومنافع مردم را بر دیگر ملاحظات ترجیح دهند.

پیروزی بزرگ ائتلاف حزب الله در انتخابات لبنان و شکست مفتضحانه جبهه عربی، عبری و غربی، و واکنش تحسین برانگیز جبهه مقاومت در برابر تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی، در ایامی که این رژیم جعلی برای برگزاری جشن هفتادمین سال تاسیس ننگینش آماده می شود، بشارت مسرت بخشی است که پیش بینی های امام راحلمان را در صدور و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی تصدیق می نماید. در کنار این رخدادهای مبارک، اتفاقات مهم دیگری هم رخ داد که باعث شد کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با برگزاری نشست تخصصی یک روزه و با حضور صاحب نظران برجسته، "خروج آمریکا از برجام"، و" سیاست بهینه سازی شبکه های اجتماعی" را مورد تدقیق و بررسی ویژه قرار دهد که نتایج این نشست را به اختصار به آگاهی مردم شریف ایران و مسئولان وتصمیم گیران سیاسی می رساند:

۱-تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج یک جانبه از برجام، آخرین میخی بود که بر تابوت خوش خیالی اعتماد به آمریکا و غرب زده شد. قطعا در درجه اول پاسخگوی به افکار عمومی شخص آقای رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هستند که باید توضیح دهند چگونه برخلاف هشدارهای دلسوزان و رهبر حکیم انقلاب اسلامی، باوعده های پرجاذبه بر طبل سازش و وادادگی کوبیدند و اینک با از دست دادن مزیت های بالفعل هسته ای، کشور را در وضعیت انفعال قرار داده اند!طبیعی است درمواجهه بااین خبط تاریخی ورویکرد ناصواب، مطالبه لزوم اعتذار رسمی و استعفا مطرح شود و در غیر این صورت استیضاح سهل اندیشان ودل به غرب سپردگان ازسوی نمایندگان ملت در دستور کار قرارگیرد.

از طرفی مسئولان باید با صراحت و بدون لکنت زبان با اروپایی ها اتمام حجت کنند تا بپذیرند تاوان بدعهدی آمریکا را با اقدامات مقابله ای با سیاست‌های اقتصادی آمریکا، و ارائه تضمین های عینی برای این مهم، بپردازند. البته با توجه به سوابق منفی اروپا بعید است آنان چنین مطالبه به حقی را اجابت نمایند که در این صورت باید سیاست روشن نظام مبنی بر خروج از همه تعهدات بین المللی درحوزه هسته ای از جمله ان پی تی و برنامه زمان بندی شده برای اجرای آن اعلام گردد.

از مدیران بخشهای مختلف انتظارمی رود با جدیت کامل، و بازنگری در حوزه ماموریت‌ها و اقدامات، با خدمت صادقانه به مردم، و پرهیز از تجمل گرایی وناراضی تراشی ، و جدیت در امر مبارزه با فقر، فساد و تبعيض، و اجرای کامل برنامه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ایرانی، عزم واراده خوددر مقابله باتحریم ها وفشارها رااثبات نمایند.

همچنین توقع است مجلس شورای اسلامی خطای قبلی در تصویب عجولانه برجام را جبران کند و بر فعالیت های دستگاه های مختلف از جمله سیاست خارجی در بررسی لوایح ارسالی دولت در مورد پیوستن به کنوانسیون های بین المللی را نظارت و احتیاط بیشتری مبذول نمایدکه شاهدتکرار تعهدات یک طرفه برای کشوروخودتحریمی برای نهادهای انقلابی نباشیم.

۲-در موضوع فیلتر پیام رسان صهیونیستی و برانداز، واکنش نادرست شخص آقای رئیس جمهور موجب تعجب و حیرت شد. متاسفانه ایشان که عادت به استفاده مکرر از تاکتیک فرار به جلو و فرافکنی برای جبران ناکارآمد ی ها دارد کلیت نظام را در برابر این اقدام دیرهنگام به چالش کشید وبه گونه ای سخن گفت که گویا دولت جزئی ازساختار نظام نیست، دراین باره توصیه می شودیک باردیگرقانون اساسی موردمطالعه قرارگیردتانقض سوگند صورت نگیرد!

کانون اسلامی دانشگاهیان درشرایط حساس کنونی که قوای سه گانه بایستی منسجم تحت فرمان ولایت امر باشند ضمن هشدار به تداوم اقدامات فراقانونی وتنش زا، ورود جدی تر نهادهای نظارتی برای حل اساسی مشکلات کشور را خواهان هست.

رجای واثق داریم کشتی انقلاب ونظام اسلامی ازاین امواج به ظاهر پرتلاطم نیز با الطاف ونصرت الهی، برکت و تقدس خون شهدا، سکانداری رهبر عزیز و همراهی مردم مومن و فداکار، عبور خواهد کرد و با استقامت در مسیر روشن خود، توفیقات بیشتری به دست خواهد آورد و گام بلند دیگری برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت برخواهد داشت.

ولمارای المومنون الاحزاب قالواهذاماوعدناالله ورسوله وصدق الله ورسوله ومازادهم الاایماناوتسلیما ۹۷/۲/۲۲

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

انتهای پیام/

ملّت ایران هیچ اعتمادی به اتحادیه اروپا ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

در متن این پیام آمده است

به نام خدا

"اولین باری که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیرو‌های آمریکایی به فرمان رئیس‌جمهور دموکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله نظامی کردند. البته از همان نیمه راه، جسد‌های سیاه شده و جزغاله شده شان برگشت! عجیب است! کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه تاریخی ما، آزمایشگاه چه تجربه‌های بزرگی است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

صحرای طبس در نیمه شب پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ شاهد یکی از وقایع بی نظیر در تاریخ مقاومت ملت‌های ستمدیده در برابر قلدری‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا بود؛ در این روز، حمله نظامی و دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران که با صرف هزینه‌های هنگفت طراحی شده بود، با امداد‌های غیبی خداوند در صحرای طبس به شکست انجامید و با هویدا شدن ماهیت سلطه گر و جنایت پیشه آمریکا، ضربه مهلکی به جایگاه و اقتدار سردمداران آمریکایی و رئیس جمهوری وقت آمریکا وارد شد.

این حادثه بزرگ که در متن آن دست یاری خداوند متعال و امداد‌های الهی برای حفظ انقلاب اسلامی و ملت ایران آشکار است، بیش از هر موضوعی بر مقوله پیمان‌شکنی، بی اعتمادی و خوی تجاوزگری هیأت حاکمه آمریکا تأکید داشته و لزوم هوشمندی نسبت به مکر و حیله شیطان بزرگ و طاغوت زمان را متذکر می‌شود.

گرامیداشت و یادآوری ماجرای رسوایی استکبار در میدان‌های مصاف با ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب تا این اواخر در ماجرای همراهی با اسرائیل غاصب، ضرورتی انکارناپذیر برای شناساندن چهره واقعی معاندانی است که در طول تاریخ، همواره برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، اما به لطف حضرت باریتعالی و با اتحاد و همبستگی مردم همیشه در صحنه، هماره تجربه‌ای جز شکست عاید شان نشده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه هیمنه استکبار جهانی در صحرای طبس و همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام "شهید محمد منتظر قائم"، موفقیت همگان را در نِیل به آرمان‌های بلند امام راحل عظیم الشأن (قدس الله نفسه الزکیه) در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله)، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"