Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:05:05 GMT

طرز تهیه دو نوشیدنی خوشمزه با دانه چیا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۱۳۷۰

طرز تهیه دو نوشیدنی خوشمزه با دانه چیا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،چیا از نظر تجاری بیشتر به علت دانه های آن کاشته می شود. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. از دانه های چیا می توان 25 تا 30 درصد روغن استخراج کرد. روغن دانه های چیا تشکیل شده است از حدود 55 درصد امگا 3، هجده درصد امگا 6، حدود شش درصد امگا 9 و حدود 10 درصد چربی های اشباع شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور معمول، دانه های چیا به شکل بیضی کوچک هستند با قطر حدود یک میلی متر.

دانه های چیا در رنگ های گوناگون از جمله قهوه ای، خاکستری، سفید، سیاه و سفید، و لکه لکه رنگ نیز یافت می شوند. دانه های چیا آبدوست هستند و قادرند تا 12 برابر وزن خود را آب جذب کنند. اغلب دانه چیا با بذر ریحان و تخم شربتی اشتباه گرفته می شود. در حالی که هر سه متفاوت از یکدیگرند.

خواص دانه چیا

به دلیل ژله ای شدن دانه های چیا و آب در معده حجم بیشتری را می گیرد و احساس سیری ایجاد می کند. چیا دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی بوده و برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار مفید است. آنتی اکسیدان از سرطان جلوگیری کرده و پیری را به تاخیر می اندازد. دانه های چیا نه تنها منبع فوق العاده برای مواد معدنی مهمی چون آهن و کلسیم در نظر گرفته می شوند، بلکه دارای مقادیر زیادی منیزیم و منگنز نیز هستند.

تفاوت چیا و تخم شربتی

دانه های چیا با تخم شربتی (بذر گیاه ریحان) تفاوت داشته و هر کدام خاصیت جداگانه ای دارند. در ایران تخم شربتی از قدیم در نوشیدنی های خنک برای برطرف کردن عطش در فصل تابستان استفاده می شود. گاهی تخم شربتی به اشتباه به عنوان دانه های چیا خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرد، یا خواص مربوط به دانه های چیا به تخم شربتی نسبت داده می شود که درست نیست.

تنها شباهت دانه چیا با تخم شربتی لعابدار شدن هر دو است، ولی مهم خواص دانه ها است که با هم فرق دارند. همچنین باید توجه داشت که طعم دانه چیا و دانه ریحان به هم نزدیک است و به همین سبب گاهی به عنوان تخم شربتی به فروش می رسد.

چیا فرسکا

مواد مورد نیاز:

آب نارگیل: 2 پیمانه
آب لیمو ترش: 4 قاشق سوپ خوری
دانه چیا: 1 قاشق سوپ خوری
دو نوع نوشیدنی خوشمزه با دانه چیا

روش تهیه:

1. آب نارگیل، آب لیموترش (یا آب آناناس) و دانه چیا را با هم مخلوط کرده و سرو کنید (در صورت تمایل نیز می توانید به آن یخ بیفزایید.)

لیموناد آلبالو

مواد مورد نیاز:

آب آلبالو: سه چهارم پیمانه
آب نارگیل: 2 پیمانه
آب لیموترش تازه: یک سوم پیمانه
عسل: 3 قاشق سوپ خوری
دانه چیا: 4 قاشق سوپ خوری
دو نوع نوشیدنی خوشمزه با دانه چیا

روش تهیه:

1. آب نارگیل، آب لیموترش تازه، آب آلبالو (یا 1 پیمانه پوره آلبالو)، عسل و دانه چیا را داخل پارچی ریخته و با هم مخلوط کنید.

2. پارچ حاوی مواد را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید و هر 5 دقیقه آن را با استفاده از قاشقی هم بزنید.

3. لیموناد را داخل لیوان به دلخواه سرو کنید.

منبع:مجله سر آشپز

انتهای پیام/

چگونه یک نوشیدنی خوشمزه با دانه چیا درست کنیم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری