Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور با اشاره به رونمایی برنامه راهبردی ۵ ساله دوم و طرح بینا، اظهار داشت: در برنامه راهبردی دیوان محاسبات، پاسخگویی به ذینفعان اصلی یعنی مجلس، هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارائه گزارش‌های دیوان محاسبات در صحن علنی، اظهار کرد: نمایندگان از ما می‌خواهند ضمن ارائه گزارش، مشخص کنیم که کدام بخش قانون اشکال دارد و تنها به تخلف و عدم اقدام اشاره نکنیم، بلکه بگوییم علت عدم عملکرد برخی قوانین و یا انحرافات از مدیر است یا از قانون؟

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر بارز شدن پاسخگویی در برنامه راهبردی دیوان محاسبات اظهار داشت: صرف ارائه گزارش به کمیسیون و مجلس تمام وظیفه دیوان محاسبات نیست، بلکه باید تحلیلی از قوانین نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم چابکی عنوان کرد: تمام تلاش ما این بوده که واکنش سازمان نظارتی متناسب با عملکرد آن باشد، بخشی از کار ما ارائه گزارش تفریغ بودجه است که باید از اجرای آن زمانی بگذرد، اما ذینفعان ما انتظار دارند گزارشی در حین عمل نیز ارائه دهیم.

آذر با اشاره به حضور فعال در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس عنوان کرد: جنس و رویکرد گزارش دهی دیوان محاسبات در سال ۹۶ تغییر کرده و گزارشات به سمت آسیب شناسی رفته است، گزارش ۸ ماهه بودجه سال ۹۶ تا حدودی انتظارات را برآورده کرده، اما همچنان می‌خواهیم که در این زمینه رشد داشته باشیم و به مجلس سازوکاری ارائه دهیم تا بداند قوانین چه گرفتاری‌هایی ایجاد می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه این دیوان به تکنولوژی‌های جدید مجهز است، بیان کرد: زیرساخت‌ها و سخت افزار‌های خوبی در زمینه آی تی وجود دارد، البته شاهد فرازوفرود‌هایی نیز بوده ایم، اما ما با این امکانات می‌توانیم تفریغ بودجه را از صفر تا ۱۰۰ الکترونیکی ارائه دهیم و امیدواریم که تفریغ بودجه ۹۶ به طریق نظام سنا تهیه و ارائه شود و در فرآیند گزارش دهی تحلیل را نیز در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: بخش عمده تفریغ بودجه سال ۹۶ و رسیدگی به سندسازی سال ۹۷ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در پایان سال ۹۸، صددرصد گزارشات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

آذر با تاکید بر اینکه باور داریم با نرم افزار‌ها و زیرساخت‌ها می‌توانیم در زمینه پیشگیری و هدایت گری اقدام کنیم، اظهار داشت: در بررسی‌ها متوجه شدیم که مدیران قانون خوانی را بلد نیستند و بر قانون اشراف ندارند، به همین جهت متناسب با حوزه‌ها و سطوح، آموزش‌هایی در نظر گرفته ایم.

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه ارزیابی عملکرد او را از سال ۹۶ باید در نظر گرفت، گفت: در سال ۹۷ برنامه‌هایی با شیب تندتر و با کیفیت بهتر انجام خواهد شد. به عنوان دستگاه نظارتی باید الگوی دستگاه‌های دیگر باشیم.

وی با اشاره به نشست سران سه قوه درخصوص سخت نگرفتن در زمینه نظارتی، اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی سران سه قوه این موضوع بیان شده است و در حال حاضر شاهدیم برخی استانداران می‌خواهند پیش از ارائه گزارش به تهران، گزارش‌ها به آنها ارائه شود، البته تلاش کرده ایم با موضوع هدایتگری، میزان پرونده‌ها را کاهش دهیم، اما اینکه تاکید دارند گزارش به آنها ارائه شود، خلاف قانون است.

عادل آذر با اشاره به شعار سال جاری گفت: وظیفه داخلی دیوان محاسبات است که خرید و استفاده از امکانات داخلی به خصوص امکانات IT را در دستور کار قرار دهد.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: در این شرایط باید به مردم امید دهیم، وظیفه ما امیدآفرینی است چرا که می‌توانیم با نگاه به ظرفیت‌های داخل از این گردنه عبور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است