Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت) طی بیانیه‌ای درباره خروج یکجانبه امریکا از برجام اعلام کرد: برجام باید درس عبرتی باشد برای تاریخ، نه فقط تاریخ ایران بلکه تاریخ جهان و تمامی کسانی که می‌اندیشند راهی جز استقامت و تکیه به توان داخلی دربرابر مستکبران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام نشان داد حتی کسانی که به روی شما می خندند (اروپاییها)در پس پرده به فکر خیانت به شما و تامین منافع خودشان هستند همانطور که در بیانیه ی اخر سران اروپا ایران به مذاکرات موشکی و منطقه ای تشویق شده است.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

« ترامپ بعد از روانه کردن توهین‌های بسیار به ایران عزیزمان اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه ایرانیان وضع می‌کند. انتظار داشتیم آقای روحانی جلوی دوربین حاضر شود و بعد از پاره کردن برجام توسط ترامپ برجام را آتش بزند اما چیزی که مشاهده کردیم قلبمان را به درد آورد و احساس تحقیر را در رگ هایمان جاری ساخت.

آقای روحانی گفت برجام را بدون امریکا و با اروپا ادامه می دهیم. این فاجعه را چگونه بپذیریم؟ مگر ایشان نگفته بود اروپایی‌ها چشمشان به کدخداست و باید با امریکا مذاکره کنیم تا آب خوردنمان نیز حل شود؟ مگر آقایان عراقچی و علی لاریجانی نگفته بودند در صورت خروج امریکا از برجام دیگر برجامی در کار نخواهد بود؟ چه شده که نظر حضرات تغییر کرده است؟!

اما ان چه درد آور است این است که آقایان از تاریخ که هیچ بلکه از کلاهی که بر سر خودشان رفته هم درس نمی‌گیرند و حاضرند یک کشور را به سمت ویرانی بکشانند ولی اشتباه خود را قبول نکنند و بر راه کج خود پافشاری کنند.

آن چیزی که در برهه حساس کنونی باید مورد توجه قرار بگیرد حضور ملت بزرگ ایران در صحنه است. حضوری که باید مانع اقدامات ساده لوحانه و ذلیلانه  دولت روحانی در برابر این عهدشکنی باشد. دولت آقای روحانی باید سریعا از npt خارج شود و برجام را آتش بزند تا طرف امریکایی بیشتر از پیش به فکر گستاخی و تهدید مردم ایران نیفتد.

تحریم‌های اصلی که علیه ایران وضع شده بود و قرار بود با برجام رفع شود به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از سوی آمریکا نشات می‌گرفت و در برجام امریکا متعهد شده بود در صورت پذیرفتن محدودیت‌هایی از سوی ایران تحریم‌های خود را لغو کند. حالا که امریکا از برجام خارج شده است ماندن ایران در برجام یعنی قبول محدودیت‌ها توسط ایران بدون دست آورد و نتیجه.کدام عقل سلیمی در چنین توافقی که باخت برای ایران و برد کامل برای غربی‌ها را به همراه دارد باقی می ماند؟! اروپایی‌ها اما از حفظ برجام سخن می‌گویند زیرا بازاری به بزرگی ایران برای محصولاتشان پیدا کرده اند و حتی برخی شرکت های در حال ورشکسته شدنشان با قراردادهایی که با ایران امضا کردند و سودی که عایدشان شد از ورشکسته شدن نجات پیدا کردند.

با این همه سود چرا باید اروپایی‌ها از برجام خارج شوند؟ اما نکته قابل تامل این است که برجام جز برچیده شدن صنعت هسته‌ای و نادیده گرفتن تلاش دانشمندان جوان ایرانی و پذیرفتن محدودیت های قانونی چه چیزی برای ایران داشته است که عده‌ای لیبرال مسلک با دروغ و ریا و تزویر هم که شده از آن دفاع می کنند؟!

ترامپ در سخنانی که خروجش از برجام را اعلام می کرد گفت "بعد از این مسئولان ایرانی به مردمشان خواهند گفت به جز برجام هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرند ولی خواهید دید که می‌پذیرند"

گویا ترامپ هم مسئولان دولتی ایران را خوب شناخته است که اجازه چنین گستاخی‌ها و توهین‌کسی خطور نمی‌کرد وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیرخارجه  شیطان بزرگ جلوی چشمان مردم دنیا قدم بزنند و طرف ایرانی قول طرف امریکایی را تضمین بداند و بعد از ان هم مدال بگیرد ولی این اتفاقات در دولت فخیمه آقای روحانی افتاد و اصلا بعید نیست همین دولت برای تحقق پیشبینی ترامپ حاضر به انجام اقداماتی بشود اما این‌بار هم دولت فخیمه روحانی و هم ترامپ جنایتکار باید بدانند دیگر ملت انقلابی ایران اجازه چنین حماقت‌هایی را نخواهد داد و با خاطیان شدیدا برخورد خواهد کرد.

امریکا خواهان مذاکرات موشکی و منطقه‌ای علاوه بر مذاکرات هسته‌ای است و چنین توافقی را قبول می‌کند، در یک کلام آنها تنها ایرانی را قبول می‌کنند که کاملا در اختیارشان باشد و هیچ اهرمی برای مقابله با زورگویی‌های آنها نداشته باشد.

در این بازی نیز از اروپایی‌ها به عنوان متحد خود اینگونه بهره‌مند می‌شود که اروپایی‌ها با ماندن در برجام هم از منافع اقتصادی آن برای کشورشان بهره مند می‌شوند و هم ایران را در برجام نگاه داشته و موجب پایدار ماندن محدودیت‌ها می‌شوند و امریکا با خیال راحت و خروج از برجام محدودیت‌های جدید را به بهانه فعالیت منطقه‌ای و قدرت موشکی به ایران تحمیل می‌کند و موجبات مذاکرات جدید برای تارو مار کردن قدرت دفاعی کشور را فراهم می‌کند.

یکی از این قرار دادها لوایح سه گانه fatf است که با تصویب آن کل حساب‌های بانکی ایران در اختیار آمریکا و دولت‌های غربی قرار می‌گیرد، باز هم غرب به تعهدات خود عمل نخواهد کرد، گشایش‌های بانکی اتفاق نمی افتد و فقط ضریب امنیت ملی کاهش یافته و دسترسی دشمنان به اطلاعات کشورمان آسان تر می شود، علاوه بر آن سپاه پاسداران انقلاب و تمامی بخش‌های کشور که با آن مرتبط باشند تحریم خواهند شد و در یک کلام ایران با پذیرش این قرار داد خودش، خودش را تحریم می‌کند و همچنین امنیت مرزهایمان در بین مزدوران ال سعود و داعشی‌ها با خطرات جدی مواجه می‌شود و این یعنی خودکشی از ترس مرگ!

دولت فخیمه روحانی با دستکاری در متن قرارداد و به قصد فریب نمایندگان مجلس این لوایح را به مجلس فرستاد تا تصویب بشوند. البته بعدها دولت مدعی شد که غلط‌ها تایپی بوده است اما به گفته نماینگان ایرادات و تفاوت‌ها بسیار بیشتر از یک غلط تایپی بوده است.

نکته حائز اهمیت همراهی دولت فخیمه توسط علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی است!

اقای لاریجانی تصویب 20دقیقه ای برجام بدون اجازه ی صحبت دادن به مخالفان را در کارنامه ی خود دارد و گویی اوهم از رفتار امریکا درس نگرفته است که این چنین به تصویب طرح های ضد امنیت و ضد ملی کشور در مجلس کمک می کند.اقای لاریجانی باید بداند اگر این خوش خدمتی ها به دولت در ازای حمایت برای رییس جمهورشدن ایشان در 1400 است مردم دیگر به جناح ها کاری ندارند و به بلوغ سیاسی رسیده اند و تفاوت انسان های سست عنصر و ذلیل در برابر زورگویان به ملت ایران و جنایتکاران با انسان های راسخ و سیاستمداران مخلص ودانا را تشخیص می‌دهند.

برجام در حالی که رهبر انقلاب بارها گفته بودند به ان خوش بین نیستند به اصرار دولت روحانی و با کمک علی لاریجانی در مجلس تصویب شد. حال که این قرارداد به این سرانجام رسیده است تمام توهین ها و فحاشی هایی که اقای روحانی به منتقدانش روانه میکرد گویی به سمت منشا خود برگشته اند.

برجام باید درس عبرتی باشد برای تاریخ، نه فقط تاریخ ایران بلکه تاریخ جهان و تمامی کسانی که می‌اندیشند راهی جز استقامت و تکیه به توان داخلی دربرابر مستکبران وجود دارد. برجام نشان داد حتی کسانی که به روی شما می خندند (اروپاییها)در پس پرده به فکر خیانت به شما و تامین منافع خودشان هستند همانطور که در بیانیه ی اخر سران اروپا ایران به مذاکرات موشکی و منطقه ای تشویق شده است.

برجام بار دیگر لزوم وجود ولی فقیه در جامعه را به تمامی ایادی لیبرالیسم در ایران نشان داد. راه پیشرفت کشور نه برجام است و نه گدایی از کدخدا بلکه تکیه به توان داخلی و اعتماد به جوانان ایرانی و همچنین حمایت کامل از صنعت و کالای ایرانی است و مشکل ما نه دشمنی امریکا با ما بلکه باور نداشتن توان داخلی توسط برخی مسئولین و بعضا خیانت افرادی است که مسئولیت های دولتی مهمی نیز دارند. اگر روحیه و تفکر انقلابی و نه سازشکارانه و اشرافی گری در بین احاد مردم و مسئولین ایرانی جاری شود مسلما دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی بیش از پیش نمایان شده و نقاط ضعف فعلی نیز اصلاح خواهند شد.

همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مشکل امریکا با ایران نه مساله ی هسته ایست و نه مسایل موشکی و نه حتی مساله ی نفوذ و ریشه ی انقلاب اسلامی در کشور هایی که مردم ان مورد ظلم هستند بلکه مشکل امریکا با ایران مستقل و استقلال ایران است.

امریکا نمی تواند بپذیرد کشوری که بودجه ی نظامی اش بسیار بسیار کمتر از بودجه ی نظامی امریکاست نقشه های شوم امریکا و متحدان خبیثش(عربستان سعودی و اسراییل)در سوریه،عراق،لبنان و یمن و.. را نقش بر اب میکند و روز به روز نفوذ خودش و همپیمانانش مانند حزب الله لبنان در منطقه با تفکر استقلال از مستکبران افزایش پیدا میکند،مثلا در انتخابات لبنان احزاب مورد حمایت امریکا شکست سنگینی از حزب الله خوردند و این نشان دهنده ی اقبال عمومی به انقلاب اسلامی است و این چیزی است که صهیونیست های نجس اسراییلی و ان رییس جمهوری که هر روز قسمتی از فساد اخلاقی اش با بازیگران فیلم های مستهجن افشا می شود از ان وحشت زده هستند.

این را همه دشمنان خارجی و خائنین داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند که همه آنها به گورستان تاریخ خواهند پیوست و جهوری اسلامی روز به روز بر قوت خود خواهد افزود و دشمنان خود را مغلوب خواهد ساخت و این وعده ی بر حق الهی است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق

انتشار اخبار مذاکره از سوی محافل خبری نزدیک به آمریکایی‌ها(رسانه‌های فارسی صدای آمریکا در تهران) و تکذیب آن در تریبون‌های رسمی نشانه میل بایدن به تشویق تهران به گفتگو است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه هشتم اردیبهشت در حالی چاپ و منتشر شد که سیاه و سپید اوراق زدایی از بودجه دولت، اوج‌گیری تنش‌ها در دانشگاه‌های امریکا در پی حمایت از غزه و پیگیری دیپلماسی اقتصادی با آفریقا پس از آسیا و برگزاری کنکور در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

ارسال چند پیام از سوی آمریکایی‌ها و سپس تکذیب آن حکایت از سردرگمی کاخ سفید همچنان مورد استقبال رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد، روزنامه آرمان ملی در سرمقاله خود با عنوان « پالس‌های مذاکراتی» نوشته است:

این روزها اخبار مختلفی از احتمال تبادل پیام بین ایران و آمریکا در رسانه‌ها منعکس می‌شود که باید این تبادل پیام را به منزله ارسال پالس‌های مثبت به منظور جلوگیری از تنش‌آلود شدن فضا بین دو سویه پرونده هسته‌ای یعنی ایران و آمریکا تحلیل کرد و آن را به فال نیک گرفت.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:

چرا که هر مقدار شاهد کاهش تنش دو سویه باشیم می‌توان به بهبود شرایط و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک امیدوار بود. آنچه در ارتباط با موشک‌پرانی‌های ایران علیه اسرائیل اتفاق افتاد این بود که پالس‌هایی میان ایران و آمریکا تبادل شد. آمریکایی‌ها از طرق مختلف و حتی از طریق عربستان پیام دادند که قرار نیست که آمریکا وارد نبرد ایران و اسرائیل شود.

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان « نگرانی افراطی‌ها از احتمال مذاکره» خط گفتگوی مستقیم میان ایران و آمریکا پس از عملیات وعده صادق را پیش کشیده و می‌نویسد:

بلافاصله پس از پاسخ نظامی ایران به حملات اخیر اسرائیل، زمزمه‌های احتمال مذاکره با آمریکا افزایش پیدا کرد. اگرچه‌ ایران و آمریکا انجام چنین مذاکراتی را تکذیب کردند، اما آیا امروز بهترین فرصت برای اقدام به مذاکره مستقیم نیست؟ ‌ ایران این برتری را که با عملیات ۲۶ فروردین به دست آمد، برای چه کاری نیاز دارد؟ قرار است نگه داشته شود تا روزی که دوباره آنها احیانا با یک عملیات متقابل، ورق را برگردانند؟ تصور آنها از آینده چیست؟ کدام کشوری همیشه در موضع‌ برتری مانده و از آن خارج نشده است؟ موضع‌ برتری اگر به کار گرفتن امتیاز در دیپلماسی نخورد، قرار است به چه کار بیاید؟ البته به این پرسش تنها یک دسته‌ جواب روشنی خواهند داد؛ آنهایی که بدون ترس و واهمه می‌گویند: «ما قصد داریم این شرایط برتری را ادامه دهیم تا به یک جنگ فراگیر وارد شده و کار را یکسره کنیم». ‌آیا در میان جریان رادیکال، کسی هست که بتواند به این صراحت دست به چنین اعترافی بزند؟

روزنامه هم‌میهن نیز همین خط خبری را پیش برده و در گفتگو با سیدمحمد صدر اجرای برجام و FATF اولویت نظام را اولویت اصلی کشور خواهنده است؛ در بخشی از این گفتگو آمده است:

در عین حال دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید تمام تلاش خود را به کار گیرد که قضایای مسکوت و معطل‌مانده از گذشته مانند برجام و FATF را نیز حل و فصل کند، چراکه تا این قضایای دیپلماتیک حل‌وفصل نشود، ما از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شدید ناشی از آن رنج خواهیم برد.

الان آمریکا در شرایط خاصی قرار دارد. در شش ماه گذشته هم مشخص شد که آمریکایی‌ها به دنبال مشارکت در جنگ یا گسترش بحران در منطقه نیستند و تا این حد مشخص شده‌است که سیاست آمریکا این است که جنگ غزه در سراسر خاورمیانه گسترش پیدا نکند، پای کشورهای دیگر به آن کشیده‌نشود و آمریکا درگیر یک منازعه جدید در منطقه نشود.

انتشار این دست اخبار از سوی محافل خبری نزدیک به آمریکایی‌ها(رسانه‌های فارسی صدای آمریکا در تهران) و تکذیب آن در تریبون‌های رسمی نشانه میل بایدن به تشویق تهران به آغاز مذاکراتی است که با دادن مشوق‌هایی ایران را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا مهار کند. به‌عبارتی‌دیگر آمریکایی‌ها پس از مشاهده ضرب دست ایران در عملیات وعده صادق به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش فشار بر ایران کارکرد خود را ازدست‌داده و تنها گزینه فعال روی میز گفتگو است.

در حال حاضر این سوال مطرح است که این جریان چرا تجربه های گذشته را مدنظر داشته و باور نمی کند که دشمنی امریکا با مذاکره برطرف نمی‌شود؟ واقعیت آن است که آمریکا دنبال منافع خودش در ایران است. از دیگر سو در شرایطی که عملیات وعده صادق علاوه بر نشان دادن قدرت سخت جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران و قدرت نرمی را نیز میان جبهه مقاومت و تمامی مخالفان جبهه استکباری خلق کرده سخن گفتن از ترس برخی کشورهای منطقه از ایران امتداد دادن عملیات روانی صهیونیست بوده و تکرار آن شائبه دار می باشد.

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا