Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم شهریاری خواننده آذربایجانی طی نخستین کنسرت بهاره  خود در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت. رحیم شهریاری در ابتدای با زبان خطاب به تماشاگران گفت: بسیار مفتخرم که امشب میزبان همشهری ها و همزبانان‌ام هستم. موسیقی ‌آذربایجانی همواره در ذهن و قلب مخاطبانش می‌ماند و اینکه ما در ۲۰ سال گذشته توانسته‌ایم این موسیقی را در کشور روی صحنه ببریم و همیشه مورد استقبال قرار گرفته‌ایم برای من بسیار غرور انگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس به احترام مهمانانی که زبان آذری را متوجه نمی‌شدند، با زبان فارسی به همه خوشامد گفت و از آنها خواست که مفهوم آثاری که اجرا می‌شود را از بغل دستی‌هایشان بپرسند تا بهتر در شرایط کنسرت قرار بگیرند.

«باخ باخ»، «علی بالا»، «اولورم سنین ایچین» و «مشتی عباد» از جمله قطعاتی بودند که شهریاری با همراهی گروه «آراز» در سالن اجرا کرد.

این خواننده حین اجرای بخش های مختلف کنسرت که با حرکات آیینی همراه بود، به تشریح مفاهیم تاریخی این آیین ها پرداخت و گفت: حرکات آیین نمایشی منطقه آذربایجان ریشه در فرهنگ آذربایجانی دارد و همیشه به عنوان یک نماد و یک عنصر بزرگ فرهنگی از آن یاد می‌شود. هر یک از حرکات آن نشانگر بخشی از فرهنگ غنی آذربایجان است و همیشه در تلاش است شادی، امید، و نشار را به بیننده منتقل کند.

شهریاری در بخش دیگری از این کنسرت گفت: طی روزهای گذشته و قبل از این کنسرت با توجه به اتفاقاتی که در فضای کشور افتاد و حواشی سیاسی که بخاطر سخنان «ترامپ» به وجود آمده بود، ما نگران بودیم و فکر می‌کردیم حاضران در سالن کنسرت ما باانرژی کمتری به سالن بیایند ولی شما آنقدر انرژی‌تان خوب است که مشخص است آقای ترامپ هرگز نتوانسته ذره‌ای به اهدافش برسد و مردم ایران با انرژی بالا درتلاشند که به بهترین‌ها دردنیا برسند.

اجرای قطعه حماسی «یاشا آذربایجان» که همه مخاطبان به صورت ایستاده آن را همراه با گروه خوانند، بخش پایانی  نخستین کنسرت رحیم شهریاری در سالن برج میلاد بود.

یدالله صمدی، رضا ناجی، پیمان یوسفی، رضا صادقی (آهنگساز)، غلام علمشاهی، رها رادفر از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در این کنسرت بودند که به همت موسسه «کامیاب بهاران» و تهیه کنندگی علی حق‌شناس در تهران روی صحنه رفت.

کد خبر 4294101 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرحیم شهریاری موسیقی نواحی کنسرت موسیقی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی سینمای مستند فیلم سینمایی جشنواره فیلم کن فیلم کوتاه کارگردان سینما نمایشگاه نقاشی برنامه تلویزیونی ناصر چشم آذر خانه هنرمندان ایران شبکه یک سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت

ابرهیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش‌ها در شبانه روز گذشته ۳۱ میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: مجموع بارش سامانه اخیر ۹۸ میلی‌متر در پاوه گزارش و ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه بارش تجمعی سامانه بارشی اخیر در پاوه از مرز یک هزار و ۳ میلی‌متر گذشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه ادامه داد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد و نسبت به میانگین نرمال بلند مدت سنوات اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

شهریاری خاطر نشان کرد: راهداران پاوه طی سه روز اخیر در محورهای مواصلاتی حضور فعال داشته و نسبت به پاکسازی و ریزش برداری راه‌ها اقدام کردند.

کد خبر 6096679

دیگر خبرها

  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت