Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس امور عشایر سلسله گفت: سیلاب اخیر به خانوارهای عشایری شهرستان سلسله خسارت وارد کرده و ۸۰ درصد جاده‌های عشایری نیز تخریب شد. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ استانها لرستان نظرات

محمد فرخیان در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در سلسله، با اشاره به تلف شدن 150 راس از بره و بزغاله عشایر شهرستان سلسله بر اثر سیلاب‌های اخیر، اظهار داشت: این تلفات حدود 30 میلیون تومان خسارت به دام‌های عشایر شهرستان وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سیلاب به چادرهای حدود 40 خانوار عشایری شهرستان نیز خسارت وارد کرده است، افزود: این خانوارها برای دریافت چادر به اداره هلال احمر شهرستان معرفی شده‌اند.

رئیس امور عشایر سلسله با اشاره به توزیع اقلام خوراکی از قبیل نان و کنسرو در بین عشایر سیل زده، عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل عشایر سیل زده شهرستان تامین سوخت است که این مشکل نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده ظرف دو روز آینده برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به تخریب 80 درصدی جاده‌های عشایری شهرستان بر اثر سیلاب، بیان کرد: عشایر شهرستان سلسله 137 هزار و 330 راس دام سبک دارند که هر ساله 2 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

فرخیان گفت: جمعیت عشایری شهرستان سلسله همچنین هر ساله حدود 4 تن کشک، 4 تن روغن حیوانی ، 5 تن پشم و 5 هزار تن شیر تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی