Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرحوزه علمیه خواهران کشور گفت: حوزه های علمیه می توانند انگیزه اجتناب از اسراف، مصرف کالای ایرانی و ایجاد آمادگی در مردم برای گذر از برهه های حساس ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور امروز(22 اردیبهشت) در آیین نکوداشت طلاب برتر عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در سطح کشور برای تربیت طلاب و رویش دینی خاک حاصلخیزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به علاقه طلاب برای تحصیل در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: علما و روحانیون در تاریخ پرسبقه استان در بستر موضوعات دینی و مذهبی کارهای بزرگی انجام دادند، از اینرو پایتخت شور و شعور حسینی به لقب عشق به اهل بیت و امام حسین(علیه السلام) معروف شده است.

 

حجت الاسلام بهجت پور به مساله صرفه جویی و حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه می توانند انگیزه اجتناب از زیاده روی و مصرف کالای ایرانی و ایجاد آمادگی مردم برای گذر از برهه های حساس ایجاد کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی همچون اسراف، موجب زمین خوردن اقوام در طول تاریخ شده است اظهار کرد: تجمل طلبی و حرام خوری و عدم اکتفا به حلال جامعه را زمین می زند.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه عنوان دومین کشور برای  جامعه اسلامی ایران به عنوان دومین کشور مصرف کننده، پسندیده نیست، افزود: با وجود حوزه های علمیه و طلاب انتظار می رود تا مردم را به صرفه جویی دعوت شوند.

 

حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه قد انقلاب به قدری رشید شده که نوچه های اسکتبار برای زمین زدن کافی نیستند، تصریح کرد: امروز باید فروعون زمانه مستقیما با ایران روبه رو شود.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد:  دشمن در مبارزه با انقلاب اسلامی تمام قدرت ها را به میدان آورده و آبروی کشورهای مدعی حقوق بشر و آزادی خواه از بین رفته است و برهمه ما واضح و مبرهن است که وعده الهی همواره به پیروزی حق بر باطل بشارت داده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز روز بزرگ شدن انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: قوت شماست که استکبار جهانی را عصبانی کرده است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از طلاب خواهر درخواست کرد تا با تقویت روحیه مردم، آنان را به پیروزی حق بر باطل بشارت دهند.

 

حجت الاسلام بهجت پور افزود: روحانیت باید خود را برای شرایط بزرگ شدن انقلاب آماده کنند چرا که ما امتی برگزیده و امید تمام مستضعفان در جهان هستیم.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ظرفیت مردم ایران به اندازه ای است که پس از جنگ هشت ساله با رژیم بعثی عراق، دست یاری به سمت این کشور دراز کرد و از شر داعش رهایی بخشید، افزود: تنها وظیفه ما تبعیت و پیروی از ولایت فقیه و رهبری است.

 

وی نهراسیدن از مشکلات اقتصادی را لازمه استقامت و پیروزی در مقبال استکبار جهانی خواند و گفت: ما انقلاب کردیم تا جامعه مدیریتی کشور با زهد و سادگی، کارهای بزرگ انجام دهد.

 

به گفته وی، جامعه روحانیون باید در راستای اداره کشور به گونه ای پیشنهاد دهند تا در عین رسیدن به مقاصد، الگو سازی کنند و با کمترین هزینه به بیشترین نتایج دست یابند.

 

حجت الاسلام بهجت پور خطاب به طلاب خواهر خواست تا وارد بازی های سیاسی نشوند و به قدری توانا و قوی باشند که گروه های سیاسی نتوانند شمار را به بازی بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه داستان های قرآن کریم برای رسیدن به بلوغ ذهنی بشریت آمده اند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم کا را از سادگی نهی کرده است تا فریب نخوریم.

 

در پایان این مراسم از طلاب خواهر برتر در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تجلیل شد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران کانون های مساجد برجام نمایشگاه کتاب ترامپ و برجام مسجد آیت الله مکارم شیرازی شورای شهر تهران بیرجند کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی حمایت از کالای ایرانی سیاست زدگی حوزه های علمیه خواهران طلاب و روحانیون کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسنعلی اخلاقی امیری» از حوزه انتخابیه مشهد و کلات به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

به نظر من مجلس شورای اسلامی به سمت گرایش‌های مستقل پیش می‌رود و از جناح‌های سیاسی کم کم فاصله می‌گیرد؛ در دوره دوازدهم احساس می‌کنم هر چند لیست‌های متعدد توانستند رأی مردم را به دست بیاورند اما برآیند مجلس دوازدهم به نظر من، نگاه خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس آینده به نظر من برای رفع مشکلات متعدد در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، نیازمند به باور مردم هستیم؛ نماینده باید به ظرفیت و توانمندی مردم در قانون گذاری باور داشته باشد. اینکه رهبر انقلاب در شعار سال می‌فرمایند جهش تولید با مشارکت مردم، یعنی مردم در همه عرصه‌ها اگر خود ورود کنند مشکلات را برطرف خواهند کرد، مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت، باید زمینه مشارکت مردم را در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من کمیسیون فرهنگی با شعار محوریت فرهنگ در همه عرصه‌ها، کمیسیون اجتماعی با شعار تقویت نهاد خانواده پیشران رفع آسیب‌های اجتماعی و کمیسیون آموزش با شعار اهمیت و جایگاه والای آموزش پرورش و آموزش عالی است.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

استان در حوزه زیر ساخت‌ها و بودجه عمرانی ضعف شدیدی دارد که باید جبران شود؛ ظرفیت خراسان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، معدن و گردشگری بسیار بالاست که متأسفانه نگاه جامع ملی به این ظرفیت‌ها نشده است، اگر چنین نگاهی را نماینده مجلس بتواند در بین مدیران با وجود آورد به نظرم استان می‌تواند جهش در رشد و ارتقا و ثروت آفرینی پیدا کند.

کد خبر 6080723

دیگر خبرها

  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد