Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:43:27 GMT

انعقادتفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۴۸۵۴

انعقادتفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه

به گزارش خبرنگارمهر، بهمن مرادنیا امروز شنبه در پیش کنگره مجمع یاد یاران ۵ هزار و ۴۰۰ شهید کردستان که به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به این استان در سالن پردیس سینما بهمن برگزارشد، گفت: ۲۲ اردیبهشت یادآور خاطره آزادی سنندج از دست ضد انقلاب است که این رویداد نشان از پایمردی و رشادت رزمندگان ایرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲۲ اردیبهشت یادآور سفر پرخیر و برکت رهبری در سال ۸۸ به استان کردستان است، بیان کرد: در این روز شور و غوغای زیادی در استان حاکم شد و  همه با عشق و شوق فراوان برای دیدار با رهبرشان حضور پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: در طول این سال ها هنوز آثار و برکات این سفر مبارک در استان استمرار داشته و از اعتبارات آن برای  عمران و آبادنی منطقه بهره مند شدیم.

استاندار کردستان اظهارداشت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به سفر رهبری بهره بردیم.

مرادنیا ادامه داد: در اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی رزمندگان گروهای معاند را شکست دادند و امروز نوبت ما است برای توسعه، عمران و آبادانی این مرز و بوم خدمت کنیم.

وی بیان کرد: مردم کردستان مستحق خدمت هستند چراکه شهید و جانباز فراوانی در راه پیروزی انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی اظهارداشت: نظام مقدس ایران اسلامی خدمات خوب و ارزنده ای در منطقه داشته و دارد فقط عمق عقب ماندگی این استان از دوران گذشته به حدی است که نیاز به کار و تلاش زیادتری دارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از عنایت ویژه رهبری اعتباری بود که برای مهار آب های مرزی تخصیص دادند، عنوان کرد: امروز از این طریق بخش کشاورزی را توسعه می دهیم، در استان تا دو سال پیش هیچ اعتبار تخصیصی برای تبدیل اراضی دیم به آبی نداشتیم ولی امسال ۵۱ هزار از اراضی استان اعتبار  در این رابطه تخصیص داده شده است.

مرادنیا از اجرای پروژه های عظیمی در استان خبرداد و گفت: در بحث سرمایه گذاری کارهای خوبی در حال اجرا است به گونه ای که از فردا تفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه  را امضا می کنیم و کار اجرای آنها شروع می شود.

وی اضافه کرد: کارهای ثبت و توافقات پروژه پتروشیمی دو کردستان  در حال انجام است که این اقدام گام بزرگی برای توسعه استان است.

وی با بیان اینکه وضعیت مرزنشینان با مصوبه دولت ساماندهی می شود، بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان را ان شالله اجرایی می کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه این ها کارهای بزرگی است که دولت برای توسعه استان مدنظر قرار داده است، بیان کرد:  در راستای محرومیت زدایی از چهره روستاها امسال هم با همراهی و همکاری بیشتر بخش دیگری از روستاها که از امکانات اولیه برخوردار نیستند خدمت رسانی خواهیم کرد.

مرادنیا اظهارداشت: دشمن امروز دوباره تحریم ها را تشدید کرده و قصد مقابله  با نظام دارد و همه ما در چنین شرایطی هم چون گذشته باید با همدلی همراهی وتوان بیشتر با دشمنان مقابله کنیم و اجازه ندهیم دشمن یاس و ناامیدی را بین مردم ما ایجاد  کند.

کد خبر 4294050

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان بهمن مرادنیا پروژه عمرانی بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه شهرکرد یاسوج بارش باران برجام کهگیلویه و بویراحمد مشهد اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح چهارشنبه در میز خدمت مردم روستای خسروآباد از توابع شهر بیجار با بیان اینکه مردم این روستا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، اظهار کرد: شهید اصلانی در سال ۵۸ در درگیری با اشرار به شهادت رسید و امروز آخرین شهید این منطقه شهید امان الهی از مدافعان حرم است و این افتخار بالاتر از همه ارزش‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برای پرورش چنین بزرگ مردانی و کسانی که در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند از مردم این روستا باید تقدیر کرد.

وی ادامه داد: حضور مدیران در جلسه امروز نشان از اهمیت رفع مشکلات مردم دارد و باید در راستای این مهم تلاش کرد.

زارعی کوشا گفت: اولین بار است که تمام مدیران ارشد استان در این روستا حضور دارند و امیدواریم این میز خدمت موجب رفع مشکلات این بخش و بالاخص روستای خسروآباد شود.

استاندار کردستان گفت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است و در استان کردستان هم بیشترین تولید گندم مربوط به بیجار و این بخش است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز بررسی می‌شود بحث گندم و رفع مشکلات کشاورزان است و بخشی هم مربوط به حوزه وزارت نیرو است که بررسی لازم صورت خواهد گرفت.

وی خطاب به کشاورزان گفت: تمام مشکلات مورد توجه است اما اتفاق افزایش قیمت خرید گندم در این دولت اهمیت زیادی دارد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

لزوم جذب سرمایه‌گذار در بیجار

زارعی کوشا بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار اشاره کرد و ابراز داشت: درآمد تولید گندم جدای هزینه‌های سال بعد اگر در این شهرستان سرمایه گذاری شود بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه رفع می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: اگر هزینه گندم در بانک‌های بیجار سرمایه گذاری شود میزان اعتبارات افزایش می‌یابد.

وی به تولید گندم در بیجار اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن تولید گندم در بیجار داشتیم که از خرید گندم پنج هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

وی بر لزوم سرمایه گذاری کشاورزان در بیجار تاکید کرد و بیان داشت: لازم است تا این مهم به فرهنگ اقتصادی تبدیل شود تا سرمایه گذاران در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم در این شهرستان در حال انجام است و میانگین راه روستایی اسفالته ۸۴ درصد است.

وی گفت: استان کردستان درابتدای دولت سیزدهم میانگین شاخص اسفالت روستای ۶۳ درصد بود اما الان به ۷۴ درصد رسیده است که این پیشرفت خوبی بوده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه ساخته شده و میانگین شاخص شهرستانی ۷۸.۵ درصد است که از میانگین استانی بیشتر است.

شاخص آسفالت راههای روستایی بیجار از میانگین کشوری بالاتر است

زارعی کوشا به آسفالت راه‌های روستایی بیجار اشاره و ابراز کرد: شاخص بیجار ۸۹.۵ درصد است و شاخص آسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌های روستایی برنامه ریزی لازم را داریم تا روستاهای این منطقه بازسازی شوند، گفت: روستای جبرئیل، کلوچه چشمه ادینه و کهریز پیمانکار دارند و باقی روستاها این بخش در حال دیگری و انجام است.

استاندار کردستان اذعان کرد: تعداد طرح هادی اجرا شده ۵۷ روستا در شهرستان است و در دولت سیزدهم ۳۰ روستا انجام شده و ۲۵ روستا طرح هادی آن در حال انجام است.

مقاوم سازی ۶ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: در حوزه مقاوم سازی مسکن بیش از ۶ هزار واحد مقاوم سازی شده ۲۲۰۰و احد در این دولت صورت گرفته است که معادل یک سوم این میزان است.

استاندار کردستان گفت: پوشش تلفن همراه در ۲۴۷ روستا وجود دارد که شاخص استان ۹۶ درصد است و روستاهای دارای شبکه ملی ۱۴۳ روستا هستند.

وی از ارتقای روستای خسروآباد به اینترنت ۴ جی خبر داد و گفت: تجهیزات ۴ جی و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 6100164

دیگر خبرها

  • تولید ۳ درصد گندم کشور در شهرستان بیجار
  • در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟
  • کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است
  • کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر قروه درگزین در سال‌جاری
  • سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود
  • ادای احترام استاندار کردستان به مقام شامخ شهدای خسروآباد
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند