Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:36:49 GMT

رونمایی از کتاب نیما پتگر با سخنرانی آغداشلو

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۵۵۴۶

رونمایی از کتاب نیما پتگر با سخنرانی آغداشلو

مراسم رونمایی از کتاب نیما پتگر نقاش نوگرای ایران همراه با سخنرانی آیدین آغداشلو در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ مراسم رونمایی از کتاب نیما پتگر، روز دو شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷/۳۰، با سخنرانی مجید ملا نوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی، علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران، آیدین آغداشلو، بهنام کامرانی و با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب گزیده ای از آثار نیما پتگر در ۱۲۸ صفحه و با طراحی و مدیریت مهدی رحیمی با قطع رحلی و جلد شومیز به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است. در این کتاب؛ مقدمه ای ازمجید ملا نوروزی؛ مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی و نقدهایی ازآیدین آغداشلو(شب های پر از گفت وگوهای مدام)، شهروزمهاجر(شصت و هشت سال کارنامه ی نقاش) و جان کلادیو مکیارلا؛ رییس روابط انجمن فرهنگی ایتالیا در تهران به چاپ رسیده است. همچنین در این کتاب ۷۴ اثر از آثار این هنرمند که بین سال های ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۴ تولید شده، به چاپ رسیده است.

نیما پتگر دراول اسفند ۱۳۲۵ در تهران متولد شد و در ۵ فروردین ۱۳۹۴ در گذشت. وی طراحی را نزد پدرش، علی اصغر پتگر آموخت و در سال ۱۳۴۷ به ایتالیا رفت و در آکادمی هنرهای زیبای رم در رشته مجسمه سازی تحصیل کرد. در سال های بعد دوره طراحی فیگوراتیو و نقاشی را در همان جا گذراند و در سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشت و به تدریس پرداخت.

پتگر آثارش را درنمایشگاه های مختلف انفرادی و گروهی بسیاری به نمایش گذاشته است، که ازآن جمله می توان به نمایشگاه انفرادی نقاشان معاصر خاورمیانه درسفارت ترکیه، گالری سیحون، خانه هنرمندان، گالری دی و ... اشاره کرد. همچنین آثارش در نمایشگاه های گروهی متعددی ازجمله فرهنگسرای نیاوران، موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه هنرمندان معاصر ایران در ترکمنستان، رویا میراژ در دبی، نمایشگاه گروهی در کالیفرنیا و بوستون به نمایش در آمده است.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ روابط عمومی تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آيدين آغداشلو مراسم رونمایی از کتاب موزه هنرهای معاصر تهران نیما پتگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال

 به گزارش  تابناک به نقل از پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: چندی قبل زن جوانی هراسان به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و گفت، سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد، اما دیگر بازنگشت و تلفن همراهش خاموش شد. ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده است و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به‌ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال را درخواست کرد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به‌سمت بیمارستان رسول اکرم (ص) رفته بوده است که در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

وی افزود: تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که ۳ مرد جوان با یک خودروی پژو ۴۰۵ ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ایجاد ضرب‌وشتم اقدام به آدم‌ربایی کرده‌اند که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

سردار گودرزی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت که نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته است و آن‌ها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آن‌ها خبر دارد از سوی دیگر اقدامات فنی مشخص کرد خودروی پژو ۴۰۵ در محور خاش به زاهدان تردد کرده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت، نیما قرار بود که برای برطرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت ۵۰ میلیارد ریال تتر به حساب آن‌ها واریز کند، اما این کار را نکرد و زمانی که آن ۳ مرد جوان از دریافت پول ناامید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

وی افزود: در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک‌قدمی بازداشت آنهاست گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به‌سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل با اتوبوس میان‌شهری به تهران آمد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای دستگیری ۳ مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز