Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:21:28 GMT

اطلس بازی های بومی و محلی ایران چاپ می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۵۹۳۳

اطلس بازی های بومی و محلی ایران چاپ می شود

خبرگزاری شبستان: فدراسیون ورزشهای همگانی، اطلس بازیهای بومی و محلی ایران را منتشر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه "میراث ایرانی" جمعه ۲۱ اردیبهشت، با احمدوند، مدیر روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی، درباره فعالیت های اخیر فدراسیون گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی، در ارتباط با برنامه ها و فعالیت های اخیر این فدراسیون گفت: ما جشنواره ورزشی عشایر استان آذربایجان شرقی را داشتیم که در شهرستان کلیبر، منطقه "هارنا" برگزار شد. این جشنواره همزمان با کوچ عشایر برپا شد و استقبال بسیار زیاد مردم آذربایجان را به همراه داشت. بیش از ۳۰ هزار نفر برای تماشای برنامه ها حاضرشده بودند. مسابقات جشنواره در چند بخش مختلف مثل: سوارکاری، طناب کشی، کشتی محلی برگزار شد که پرطرفدارترین قسمت این جشنواره، سوارکاری و تیراندازی روی اسب است. 
وی با تاکید بر اینکه بیشتر شرکت کنندگان در این رقابتها بانوان عشایر هستند یادآور شد: این موضوع برای این جشنواره که همه ساله در منطقه هارنا برگزار می شود، نکته بسیار قابل تامل و مثبت است که در نوع خود کم نظیر است.
احمدوند در ادامه افزود: همچنین یک جشنواره ویژه برای دانش آموزان روستایی شهرستان پاکدشت استان تهران برگزار کردیم. اکثر دانش آموزان این منطقه افرادی هستند که از کشور افغانستان به ایران مهاجرت کرده اند. خوشبختانه توانستیم محیط خوب و مفرحی را در قالب جشنواره بازیهای بومی و محلی برگزار کنیم. 
وی از افتتاح همزمان ۳۰ خانه ورزش روستایی با حضور دکتر جعفری، رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال کتاب اطلس بازیهای بومی و محلی را منتشر خواهیم کرد. مراحل پایانی این کتاب هزار صفحه ای به پایان رسیده است. این کتاب بالغ بر۵۰۰ یا ۶۰۰ منبع دارد و با بیش از ۲ هزار نفر مصاحبه شده است. امیدوارم کتاب اطلس بازیهای بومی و محلی به عنوان کتاب سال و نیز میراث ایرانی شناخته شود. همکارانم در کمیته آموزش و پژوهش همزمان با نوشتن کتاب، نسخه انگلیسی آن را نیز تهیه کرده اند. 
برنامه میراث ایرانی با رویکرد پرداختن به رشته های ورزشی روستایی و کبدی و چوگان ساعت۱۰:۰۵ صبح های جمعه به تهیه کنندگی مریم رستمی و با اجرای مسعود اسکویی تقدیم علاقه مندان می شود.

پایان پیام/363

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام کانون های مساجد مقام معظم رهبری مصلی نمایشگاه کتاب کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ترامپ و برجام کنگره نقش شیعه نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اطلس بازیهای بومی بازیهای محلی رادیو کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، بیست و یکمین جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پژوهش محور خاورمیانه چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های دانش آموزی در خاورمیانه است که هر ساله به میزبانی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار و هر ساله در ۱۴ رشته و در قالب ۳۰ لیگ مختلف به شکل کارگاهی و مسابقاتی برگزار می‌شود.

دانش آموزان در رشته‌های رباتیک، محاسبات ذهنی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی خلاقیت، انتقال سریع محاسبات، پژوهش، سازه‌های ماکارونی، دومینو، الکترونیک، سازه‌های پروازی و تشریح جانوری رقابت می‌کنند.

در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران در رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۷ سال برگزار شد، امیرحسین و نازنین زهرا شهبازی دانش آموزان اهل روستای خلعت آباد شهرستان کبودراهنگ در این رقابت‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

امیرحسین شهبازی مقام سوم رشته رباتیک (لوکو روبو) و نازنین زهرا شهبازی مقام چهارم رشته علوم آزمایشگاهی را کسب کردند.

نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های بین المللی مسقط اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان