Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر توجه به تعالی فرهنگی و تربیتی دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر را از رویکردهای مهم ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر دانست.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در سال 97 روز شنبه 22 اردیبهشت‌ماه به ریاست حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان دستگاه‌های عضو در این ستاد در سالن جلسات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام کاویانی راد در این جلسه با اشاره به مسئولیت سنگینی که در حوزه امور فرهنگی، تربیتی و آموزشی و تحصیلی فرزندان شهدا و ایثارگران وجود دارد، گفت: این عزیزان واسطه انتقال ارزش‌ها و مفاهیم ایثارگری به نسل‌های آینده هستند و همین مسئله لزوم توجه جدی به حوزه آموزشی و فرهنگی آن‌ها را ایجاد می‌کند.
وی افزود: همواره در کنار تحصیل، مسئله تربیت نیز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و این موضوع در خصوص فرزندان شهدا و ایثارگران دارای ضرورتی مضاعف است.
رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر با اشاره به عملکرد موفق شورای عالی طرح و برنامه شاهد در زمینه تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در حال حاضر حدود 160 هزار دانشجو شاهد و ایثارگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که نشان از موفقیت این حوزه دارد، اما امور تربیتی و ارتقاء فرهنگی به‌خصوص درباره دانش آموزان شاهد و ایثارگران همچنان جای بحث و توجه ویژه دارد و به‌نوعی از حقوق این عزیزان محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این موضوع در عصر و دوره‌ای که با چالش‌های جدی در حوزه‌های فرهنگ و مهارت‌های اجتماعی روبرو هستیم نیاز به اهتمام ویژه‌ای دارد و رویکرد این ستاد باید به سمت توجه بیشتر به این ابعاد حرکت کند.
حجت‌الاسلام کاویانی راد با اشاره به اصلاح اساسنامه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر گفت: فعالیت ستاد پس از اصلاح این اساسنامه از توجه صرف به حوزه آموزش به سمت مسائل فرهنگی و تربیتی نیز ارتقاء پیدا کرده است و باید فرزندان شهدا و ایثارگران در این زمینه‌ها نیز به تعالی برسند.
وی یکی از خروجی‌های مثبت این ستاد را برگزاری دومین دوره جشنواره جایزه ملی ایثار دانست و گفت: این مسئله با همکاری تمام اعضای این ستاد انجام شد که فعالیت همه این عزیزان جای تقدیر دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از اهداف ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر تهیه مطالب مناسب برای شورای عالی طرح و برنامه شاهد دانست و گفت: موضوعات مناسب ارائه‌شده به این شورا می‌تواند با حضور وزرای محترم تبدیل به مصوبه شود که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت فعالیت‌های ستاد در زمینه تولید محتوای مناسب برای شوراست.
حجت‌الاسلام کاویانی راد تأکید کرد: اگر بخواهیم این ستاد به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد لازم است شاهد حضور و همراهی همه اعضا در این ستاد باشیم.
وی یکی از موضوعات مهم مربوط به حوزه ایثارگران را تعدد و تنوع مراجع و دستگاه‌های مختلف برای پیگیری مسائل ایثارگران دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بین این مجموعه‌ها شاهد خروجی‌های مثبت از تمام این مراجع باشیم.
رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر افزود: بعضی از طرح‌های فرهنگی که در سطح جامعه مطرح می‌شود ممکن است به دلیل فقدان پیوست فرهنگی متناسب با ایثار و شهادت باعث خروجی معکوس شوند که نیاز است در این زمینه نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.
در ادامه پس از قرائت دستور جلسه بحث و هم‌فکری با حضور اعضا صورت گرفت.
انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است