Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@02:26:26 GMT

ساده اندیشی تا کجا؟/ شش سال فرصت‌سوزی کردیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۶۴۳۱

ساده اندیشی تا کجا؟/ شش سال فرصت‌سوزی کردیم

به گزارش جهان نيوز، سیدمحمدجواد ابطحی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: ماده ۳ قانون اقدام متقابل تصریح دارد که دولت موظف است به محض نقض عهد طرف مقابل در برجام، ایران این قانون را عملیاتی کند.

وی افزود: از اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گرفته تا خروج از NPT و پروتکل الحاقی و بازگشت به فعالیت‌های گذشته مان همگی گزینه‌هایی است که می‌تواند در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابطحی با تاکید بر اینکه متاسفانه علی رغم هشدار‌های مکرر مقام معظم رهبری نسبت به بدعهدی آمریکایی‌ها ۶ سال زمان خود را در این مسیر از دست داده ایم، تصریح کرد: اگر واقعا اروپایی‌ها می‌خواهند جدا از سیاست‌های آمریکا تصمیم گیری کنند باید در عمل تعهد خود را نشان دهند. به طور مثال باید بحث گشایش روابط اقتصادی و تجاری را عملیاتی کنند.

وی افزود: ایران به اروپایی‌ها چند هفته مهلت داده تا خودشان را اثبات کنند. این در حالی است که ما هیچ امیدی به متعهد ماندن اروپایی‌ها نداریم چرا که سگ زرد برادر شغال است!

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: آقایان همان طور که ۶ سال زمان را از دست داده اند از این پس باز هم زمان را از دست خواهند داد چرا که اروپا بدون آمریکا، آب هم نمی‌خورد و از سوی دیگر آمریکا با سیطره و تسلطی که بر روی اتحادیه اروپا دارد، این اتحادیه را به مسیری که مورد نظر خود است هدایت خواهد کرد.

ابطحی تاکید کرد: نمی‌دانم چرا بعضی از نمایندگان، وزرا و رئیس جمهور تاریخ را خوب نخواندند، ساده اندیشی تا کجا؟ فرانسه‌ای که تا دیروز نقش پلیس بد را در برجام بازی می‌کرد امروز تصمیم گرفته نقش پلیس خوب را بازی کند و ما نباید فریب رفتار‌های اروپایی‌ها را بخوریم.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجلس یادآور شد: متاسفانه با تصویب این لایحه پیش از پیام ترامپ ما پیام مثبتی از داخل و پاس گل به این کشور دادیم این در حالی است که لوایح سه گانه مورد درخواست FATF با عجله تنظیم شده و بی سر و ته هستند.

ابطحی تاکید کرد: متاسفانه آقایان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که ترامپ پیش خود می‌گوید هرچه آن‌ها را تحریم می‌کنیم، آن‌ها بهتر زیر بار مسائل می‌روند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان با بیان اینکه امیدوارم با شرایط به وجود آمده مجلس، به عنوان خانه ملت، انتظارات مردم را براورده کند و در جهت تامین منافع ملت قدم بردارد، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم اگر دولت از این مذاکرات درس عبرت گرفته باشد برای ما بزرگترین دستاورد خواهد بود. ملت ما همواره تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند به شرط آنکه مسئولان با مردم صادقانه رفتار کرده و از ظرفیت داخلی به خوبی استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
  پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیران خارجه اردن و آمریکا طی تماس تلفنی در بامداد چهارشنبه، بر لزوم دستیابی به توافق آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری تاکید کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه اردن بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی «أیمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود خبر داد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای گفت: «الصفدی در تماس با بلینکن درباره تلاش‌ها برای توقف فاجعه انسانی در غزه و حمله اسرائیل به رفح گفتگو کرد».

به گزارش شبکه «الجزیره»، در این بیانیه آمده است: «الصفدی و بلینکن درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه گفتگو کردند».

وزارت خارجه اردن گفت که وزیر خارجه آمریکا حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های اردنی و جلوگیری از ورود آن به غزه را به شدت محکوم کرد.

این بیانیه می‌افزاید: «بلینکن بار دیگر تاکید کرد که کشورش از دولت اسرائیل انتظار دارد اقداماتی را برای جلوگیری از این حملات انجام دهد و عاملان آن را بازخواست کند».

پیش از این نیز «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن درباره کنترل رژیم صهیونیستی بر سمت فلسطینی گذرگاه «رفح» در مرز مصر هشدار داده بود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا