Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@02:16:28 GMT

همه حرکت‌ها و برنامه‌ها در جامعه مبنای فرهنگی دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۶۵۳۱

همه حرکت‌ها و برنامه‌ها در جامعه مبنای فرهنگی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب از توسعه فعالیتهای فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: «فرهنگ، امسال جایگاه خاصی در مدیریت کلان جامعه پیدا کرده و هیچ حرکت و برنامه ای در جامعه وجود ندارد که مبنای فرهنگی نداشته باشد و از این رو ما با اهتمام تمام در تلاش در این مسیر ارزشی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فرهان گل کارمنش در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاهی بیان کرد: «معلم با تعلیم و نشر علم، انسانها را به روی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین انداز می‌کند.در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلم است. اساساً تعلیم و تعلم از نعمتهای خداوند متعال است که اول برای انبیا و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است به این جهت معلم بودن از ویژگیهای انبیا است.»

گل کارمنش بر ضرورت توجه بیش از پیش به مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها تاکید کرد و از دانشجویان خواست تا با اهمیت بیشتر به ابعاد مختلف برنامه‌های دینی و معنوی رنگ و بوی پویاتری را به فضای دانشگاه بدهند.

وی اعلام آمادگی کرد که برای اجرای هر برنامه ای با رویکرد فرهنگی و معنوی آمادگی دارد و از پیشقدم شدن دانشجویان در برگزاری این برنامه ها استقبال می کند.

گل کارمنش از دانشجویان خواست تا با حرکت در مسیر تحقق شعار سال و با رویکرد تبیین فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی گامهای موثری را در این راستا بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب اظهار کرد: «معتقدیم که دانشگاهیان ما اعم از استادان و دانشجویان باید با انگیزه مضاعف در راستای رشد جامعه حرکت کنند و توسعه فرهنگی را به این معنا می دانیم که انگیزه و علاقه جامعه مبنی بر اهداف بلند و ارزش‌های اصیل دینی و اسلامی جامعه ما به سمت پیشرفت و توسعه هدایت شود.»

وی مسیر معلم را مسیر خدایی ذکر کرد تا آنجا که خداوند به قلم قسم یاد کرده است.

دکتر گل کارمنش افزود: «پاسداشت معلم پاسداشت انسانهای ارزشمند جامعه است.»

دکتر گل کارمنش با تبیین جایگاه علم از منظر قرآن و اولیا دین، اولین امتیاز قرآن در باب علم و دانش را ویژه عالمان و اندیشمندان و علم آموزان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: «عالمان همواره از شأنی بالاتر از دیگران برخوردارند و کسانی که ظرفیت وجودیشان مملو از علم و دانش است از نظر اسلام از تقدس و برجستگی بیشتری برخوردارند همچنانکه شهید مطهری متفاوت‌تر از دیگران است.»

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از زحمات ۱20 استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب تجلیل شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند