Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:19:54 GMT

راه آهن بین المللی آستارا؛ قسمت مهم کریدور شمال – جنوب

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۶۷۶۳

راه آهن بین المللی آستارا؛ قسمت مهم کریدور شمال – جنوب

‌استاندار گیلان گفت: راه آهن بین المللی آستارا - آستارا قسمت مهم کریدور شمال – جنوب را تشکیل می‌دهد.

‌به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در هفتمین سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در همایش تجاری نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال – جنوب و غرب - شرق، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تسریع روابط خارجی و روابط ترانزیتی، تکمیل کریدور شمال - جنوب بسیار ضروری است و راه‌آهن بین‌المللی آستارا – آستارا، قسمت مهم آن محسوب می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه آهن آستارا به رشت بخشی از توافق دو کشور است، ادامه داد: تأمین مالی آن به صورت فاینانس بوده که جمهوری آذربایجان در آن مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای تکمیل راه آهن گام‌های دیگری برداشته شود، افزود: این همایش بخشی از آن کارهاست و نیاز است کارهای بیشتری انجام شود.

سالاری با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های قانونی و اداری دیگری نیز فراهم شود، خاطر نشان کرد: مبادلات بانکی دو کشور و معافیت‌های مربوط به تعرفه‌های گمرکی نیز باید تسهیل شود.

وی اضافه کرد: اتصال بارانداز ریلی بین المللی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق کنیم تا در فعالیت‌ها از مزایای منطقه ویژه بهره مند شویم.

استاندار گیلان تصریح کرد:در پی تحقق این اهداف، تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر از ترانزیت کالا، پردازش و انتقال آنها از پرداخت عوارض گمرکی معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اراده دو کشور بر توسعه روابط است، افزود: گام اول مشارکت دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در راه‌آهن آستارا - آستارا بوده که توسط کشور آذربایجان انجام شد و در گام بعدی باید کریدور شمال - جنوب و اتصال آن به راه‌آهن آستارا - رشت تکمیل گردد.

باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی در آستارا به خوبی بهره مند شویم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان گفت: باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی در آستارا به خوبی بهره‌مند شویم.

به گزارش ایسنا، هادی تیزهوش تابان در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در همایش تجاری نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال – جنوب و غرب - شرق نیز گفت: ‌در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به کشور جمهوری آذربایجان، موضوعاتی در سه محور مختلف مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از این موضوعات، اتصال خط آهن سراسری کشور جمهوری آذربایجان به خط آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران بود.

تیزهوش تابان با بیان اینکه باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی آستارا و استان گیلان به شکل بهینه استفاده گردد، افزود: باید موانعی را که وجود دارد، شناسایی شود و با کمک همه دستگاه‌های موجود موانع را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم توانمندی‌های موجود در بخش‌های حمل و نقل را به کشورهای CIS معرفی کنیم و برگزاری اینگونه همایش‌ها با حضور فعالان اقتصادی از مهمترین راهکارهاست.

 به گزارش ایسنا، این همایش با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان، مدیران کل استان گیلان و تنی چند از مسئولان و سرمایه گذاران کشور جمهوری آذربایجان در هتل بین المللی اسپیناس برگزار شد.

پس از پایان همایش فوق، نشست تجاری با بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار می‌گردد.

همزمان با این مراسم، نخستین کلبه شناور تفریحی استان گیلان در بندر آستارا و سایت پرواز پاراگلایدر به شکل آزمایشی به بهره برداری می‌رسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام راه آهن بین المللی آستارا منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان

مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال و بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری تردد از آزادراه تهران - شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه و محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده های سه راهی چلاو ، بایجان ، شنگلده و آب اسک ترافیک سنگین است.

در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) تردد روان بوده و محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی هستند.

مرکز مدیریت راههای کشور از بارش باران در برخی محورهای استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه خبر داده است.انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان