Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@00:20:16 GMT

صعود دسته جمعی هفت شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۷۳۹۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛​­ در داد و ستدهای امروز،­­شاخص کل با رشدی 200 واحدی به رقم 93 هزار و 891 رسید و همچنین در معاملات روز جاری همه هفت شاخص منتخب بورس تهران صعودی بودند.

گفتنی است­ در این روز، سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 63 میلیون برگه سهم، حق تقدم وسایر دارایی های مالی را دربازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 219 میلیارد ریال بود و در 44 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نمادهای فولاد خراسان، گل گهر، پتروشیمی جم، ملی مس، آلومینیوم ایران و پالایش بندرعباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 200 واحدی این متغیر را رقم زدند. شاخص کل در پایان معاملات امروز به رقم 93 هزار و 891 رسید.

نماد چادرملو امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 141 و 431 واحد صعودی شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری ساختمان ایران، لعابیران، البرز دارو، فولاد خراسان، قند پیرانشهر و بین المللی توسعه ساختمان بود.

در مقابل نمادهای حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران، توسعه شهری توس گستر، سرما آفرین، کارتن ایران، ریخته گری تراکتورسازی ایران و تامین سرمایه امید با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا، سهام آلومینیوم ایران، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا را ثبت کردند.
در مقابل بیشترین عرضه ها در نمادهای اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری مشهد ثبت شد.

در پایان معاملات امروز بانک ملت با معامله بلوکی 323 میلیون حجمی به ارزش 295 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فلزات اساسی فرآوردهای نفتی بورس تهران گروههای صنعتی تراکتورسازی اوراق مشارکت شهرداری سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با افت ۵۱۸۵.۹۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۱.۳۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۲.۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۳۸۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۴,۹۵۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۷,۴۸۵.۶۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۴۴.۴۶۶ میلیارد ریال شد.

شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، توسن و غصینو بیشترین اثر مثبت و نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرا بورس داشتند.

کد خبر 6097161 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار