Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:43:31 GMT

مراسم روز تالاسمی در دشتستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۰۶۱۳

مراسم روز تالاسمی در دشتستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان عصر شنبه در این مراسم اظهار داشت: زندگی برای یک فرد تالاسمی بسیار مشکل و دردآور است و از این رو زوج‌های جوان، برای جلوگیری از تولد فرزند تالاسمی باید آزمایشات قبل از ازدواج را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان فقط  ۲۵ درصد در ارتقای شاخص‌های سلامت نقش دارد و مابقی بایستی با تعامل بین سایر ارگان‌ها و مردم تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان داشت: تعامل و همکاری بین بخشی ارگان‌ها و نهادهای مختلف جامعه با مردم می‌تواند در نهادینه کردن الگوی زندگی سالم در اجتماع، که همانا رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها است، تاثیر فراوانی داشته باشد.

خویش دوست افزود: تحقیقات علمی نشان داده که معمولا بچه های تالاسمی از ضریب هوشی نسبتا بالایی برخوردارند و می توانند به درجات علمی بالایی برسند.

شهردار برازجان نیز در این آئین اظهار داشت: از بدو تصدی شهرداری، همواره به کارهای فرهنگی اهتمام داشته ام.

محمدحسن محمدی افزود: در مجموعه شهرداری کارهای فرهنگی را از اولویت ها محسوب کرده و در کنار اقدامات عمرانی، مورد توجه بوده است.

محمدی ابراز داشت: در اقدامات فرهنگی برای پیشگیری و کاهش بیماری‌ها با تمام توان در خدمت مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 4294734

منبع: مهر

کلیدواژه: برازجان بوشهر دشتستان ماریا خویشدوست بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج کهگیلویه و بویراحمد برجام مشهد اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت