Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:52:27 GMT

مرکز دائره‌المعارف اسلامی قربانی عناصر دگراندیش

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۳۹۸۹

مرکز دائره‌المعارف اسلامی قربانی عناصر دگراندیش

این دست و دلبازی از کیسه بیت‌المال و برای عوامل شناخته شده استعمار و طاغوت، باعث شده که مرکز یاد شده ادعا کند حتی برای کارکنان خود نیز بودجه لازم را در اختیار نداشته و در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، یکی از مراکز پژوهشی کشور موسوم به «مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی» دچار بحران شده است. بنا به اظهارات معاون سابق پژوهشی این مرکز و برخی از اعضای آن، گروهی از پژوهشگران و کارمندان علمی این مرکز اخراج شده و عده‌ای هم در آستانه اخراج قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که گفته می‌شود «مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی» از بودجه نسبتا خوبی برخوردار بوده ‌اما معاونت پژوهشی سابق آن می‌گوید که «ما نمی‌دانیم این درآمدها خرج چه می‌شود.»!


از طرف دیگر گویا این بودجه صرف تهیه و انتشار مجموعه‌هایی شده که در ماموریت این مرکز یعنی انتشار دائره‌المعارف اسلامی تعریف نشده‌اند. صادق سجادی، معاون سابق پژوهشی، مدیر بخش تاریخ و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی با اشاره به شفاف نبودن هزینه‌هایی مثل «خرید کتاب» و «حق ‌التالیف»ها، می‌گوید: «این مرکز اساساً برای دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی تأسیس شد اما طی سال‌های اخیر بخشی از بودجه‌، صرف دانشنامه‌هایی شد که اصلاً ربطی به دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی نداشت.»


اگرچه مدت‌ها بود افرادی در مرکز یاد شده رفت و آمد داشته یا به عضویت کادر علمی و پژوهشی آن درآمده بودند که اساسا با تفکر اسلامی و بالتبع با دائره‌المعارف اسلامی، هیچ نسبتی پیدا نمی‌کردند. همچنین برنامه‌هایی در این مرکز برگزار می‌گردید که مخالف اهداف و اساسنامه آن به نظر می‌رسید. از جمله در مراسمی تحت عنوان «شب گاندی» با همکاری فصلنامه بخارا، داریوش شایگان(عنصر شناخته شده سرویس‌های اطلاعاتی غرب و از وابستگان رژیم شاه) به سخنرانی پرداخته یا همین شخص در شب‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی به تبلیغ فرقه‌ها و آیین‌های شرک‌آمیز مانند هندوئیسم و بودیسم پرداخت!


این تنها موردی نبود که «مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی»، پاتوق ته‌مانده‌های رژیم طاغوت مثل داریوش شایگان یا عناصر مبلغ فراماسون‌ها و سفیران فرهنگ غرب همچون علی دهباشی و یا افرادی مانند ژاله آموزگار می‌شد که به پاس فعالیت‌های معارض با فرهنگ اسلام و انقلاب، جوایز نقدی و نشان‌های افتخار و شوالیه از سفارتخانه‌ها و بنیادهای غربی دریافت داشته‌اند. حضور فراریان و غارتگران بیت‌المال مثل «احسان یار شاطر» که در تعامل دائم با این مرکز بوده و رد و بدل کردن پیام‌های متعدد در طی این سال‌ها و همچنین همکاری برخی عناصر یارشاطر مانند «حورا یاوری» از جمله مصادیق تداوم عملکرد یاد شده به‌شمار می‌رود.


حالا این دست و دلبازی از کیسه بیت‌المال و برای عوامل شناخته شده استعمار و طاغوت، باعث شده که مرکز یاد شده ادعا کند حتی برای کارکنان خود نیز بودجه لازم را در اختیار نداشته و در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی بودجه97 مرکز دائره المعارف اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد

سعید آزادیان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی ماموریت گرا سیاست های توسعه ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه ماموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان ها و بر اساس نگاه ماموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحد های مرکز استان ها و واحد های بزرگ تر ادغام کرده ایم.

رییس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استاندارد هایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتا مجوز همه رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تایید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلا در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند معمولا به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 6097362

دیگر خبرها

  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه