Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@11:12:19 GMT

◄ چند راهکار برای احیای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۵۴۵۱

◄ چند راهکار برای احیای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

تین‌نیوز | 

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا «احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل» را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند به کمک این بخش آمده و فعالان این بخش را از ورشکستگی نجات دهد.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف منتظری این مطلب را در پاسخ به پیامی نوشت که یک کامیوندار و فعال بخش حمل‌ونقل کالا در یک گروه تلگرامی منتشر کرد و گفت: چند ماه است که ماشین را خوابانده‌ام و بار نمی‌برم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کامیوندار درباره دلایل کار خود توضیح داد: پنج جفت لاستیک دارم، سال ۹۶ درآمد اندکی از ماشین داشتم، قیمت لاستیک سال گذشته حدود ۹ میلیون تومان بود اما امسال اگر  لاستیک دنا گل‌دنده استفاده کنم قیمت آن ۱۱ میلیون است و بعید نیست اندک زمانی دیگر (با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور) به ۱۷ میلیون تومان برسد.پس اگر من ۹ میلیون را امروز تسویه کنم، فردا باید با ۱۷ میلیون جایش را پر کنم و این خیلی سخت است.

منتظری در ادامه پاسخ خود به نویسنده پیام بالا نوشت: وضعیت حمل‌ونقل در حال حاضر مانند شخصی است که که هزار و یک درد و بیماری داشته اما به پزشک مراجعه نکرده و با مسکن دردها را آرام کرده است اما حالا وضعیت به گونه‌ای شده که این مریض (صنعت حمل‌ونقل) در حالت کُما است و اگر کمی دیر اقدام شود به کلی نابود می‌شود.

وی گفت: برای حل مشکل و بهبود وضعیت راهکارهای پیشنهاد می‌شود که یکی از آنها به‌روزرسانی قوانین حمل‌ونقل است.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا افزود: حذف بعضی از قوانین بی‌مصرف و ناکارآمد و تصویب قوانین جدید بر طبق شرایط فعلی واستاندارد بین‌المللی (به خصوص در بحث بیمه و بازنشستگی) نیز از دیگر راه‌حل‌هایی است که برای برون رفت از این وضعیت پیشنهاد می‌شود.

 منتظری برکناری برخی مسئولان صنف حمل‌ونقل و جایگزین کردن جوانان متخصص و راننده را با آنها، از دیگر راهکارهای پیشنهادی در این مورد ذکر کرد و گفت: احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل کالا، دیدار منظم با نمایندگان مجلس جهت طرح مشکلات و ارائه راه‌حل از طرف نمایندگان رانندگان، دیدار بار مسئولان وزارت‌خانه راه‌وشهرسازی به صورت منظم و دیدار با رهبر انقلاب حداقل یک بار در سال و در روز حمل‌ونقل و ارائه گزارش از مشکلات این صنعت و راهحل‌های موجود نیز برای حل مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل پیشنهاد می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای کالا یوسف منتظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه