Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@20:05:56 GMT

ورود به ساخت و ساز حریم ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۵۵۱۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان نظام مهندسی در نشست خبری با اصحاب رسانه از نبود حریم برای ورود به حرفه ساخت و ساز گلایه کرد و گفت: حریم درستی برای ورود به حرفه ساخت وساز تعریف نشده است و این یکی از مشکلات مهم صنعت ساخت و ساز است .  

علی اکبر رمضانی با بیان اینکه سرمایه های زیادی در سطح کشور در صنعت ساخت و ساز هزینه می شود افزود: اجرای ساخت و سازها توسط افراد غیراهل و بدون صلاحیت سبب می شود بهره برداران، مهندسان ، جامعه و در نهایت محیط زیست متضرر شوند و با اجرای غیراصولی سازه ها سرمایه های ملی به خطر افتد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

رئیس سازمان نظام مهندسی استان با تاکید بر اینکه امروز انگشت اتهام در بروز هر نقص و ایراد در طرح های ساخت و ساز به سمت مهندسان است و جامعه، مهندسان را در این باره مسئول می داند افزود: مهندسان از تایید پروژه هایی که به آن اشراف و آشنایی کامل ندارند و یا مستندات کافی از روند اجرای آن در دست ندارند خودداری کنند .  

وی از افزایش 50 درصدی تهیه نقشه های ساختمانی سال 96 نسبت به سال 95 در استان خبر داد و گفت: در سال 96 یک میلیون و 56 هزار مترمربع نقشه ساختمانی در دفاتر طراحی استان تهیه شد.

رمضانی همچنین با تاکید بر افزایش نظارت برای اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان برای کاهش خسارات زلزله در استان از ارسال 550 گزارش تخلف ساختمانی به شهرداری و معرفی 61 تخلف نظارت نظام مهندسی به مراجع ذیصلاح در سال 96 در خراسان شمالی خبر داد .

4000 مهندس در استان خراسان شمالی فعالیت می کنند که 60 درصد آنان، پروانه نظام مهندسی ندارند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان شمالی نظام مهندسی رمضانی خبرگزاری صدا و سیما ساخت و ساز مهندسان نقشه های ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدئویی از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاهی در آمریکا، نوشت:

«تصاویر این روزهای ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری منتقدان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خوب ببینید.

تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی