Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@20:24:01 GMT

آخرین آمار فوتی و مفقود شدگان سیلاب‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۵۹۳۸

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی به سیل زدگان از روز ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه اظهار کرد: ۱۷ استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان گرفتار سیل و آبگرفتگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۴۸ امدادگر هلال احمر در قالب ۱۱۵ تیم امدادی به ۸ هزار و ۶۹۰ نفر در ۹۱ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند و به ۲۸۶ نفر خدمات اسکان اضطراری دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر ۲ نفر را به مراکز درمانی منتقل و به ۴۴ نفر خدمات سرپایی دادند.

سلیمی ادامه داد: طی ۵ روز گذشته ۵ نفر در حوادث فوت کردند که ۲ تن از آن‌ها اهل کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری بودند و به علت ریزش منزل مسکونی جان خود را از دست دادند. همچنین یک تن در اشنویه بر اثر برخورد صاعقه، یک تن در خوی از توابع استان آذزبایجان غربی به علت غریق در سیلاب و یک تن نیز در اهراز توابع استان آذربایجان شرقی به علت برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: یک تن از ساکنان طالقان از توابع استان البرز در سیل مفقود شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادگران در طول این مدت از ۸۹ منزل مسکونی گرفتار در سیل آب تخلیه و ۳ دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رها سازی کردند.

سلیمی ادامه داد: در طول ۵ روز گذشته امدادگران ۵۷ دستگاه چادر، ۳ هزار تخته پتو، ۱۳۰ تخته موکت، ۴ هزار و ۴۰۰ کیلو گرم نایلون، ۴ هزار و ۴۴۰ قوطی کنسرو، ۷ هزار قرص نان، ۲۴۵ بطری آب معدنی، ۳۵۰ کیلو گرم خرما، ۵۷۰ کیلوگرم برنج، ۱۴۵ کیلوگرم روغن، ۳۸۵ کیلوگرم قند و شکر، ۲۴۰ بسته بیسکوییت و ۷۵ کیلوگرم کشمش توزیع کردند.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس و کرمانشاه و عملیات جستجو مفقودی در البرز ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره