Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:37:12 GMT

رشد 42 درصدی پهلوگیری شناورهای بالای هزارتن در بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۶۷۹۱

رشد 42 درصدی پهلوگیری شناورهای بالای هزارتن در بندر چابهار

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان گفت: پهلوگیری شناورهای بالای هزارتن در اسکله‌های بندر چابهار 42 درصد رشد داشته است.

‌به گزارش ایسنا- ‌به نقل از اداره‌کل بنادر سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی افزود: عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار امسال 150 درصد رشد پیدا کرده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در ادامه گفت: عملیات تخلیه و بارگیری و جابه جایی کانتینر فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی همچنین بیان کرد: تخلیه کالاهای نفتی نیز در بندر چابهار 192 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با تسریع در سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و ایجاد راههای مواصلاتی ریلی و جاده ای، بندر چابهار میتواند به عنوان مرکز بزرگ تحرک اقتصادی جهانی ایفای نقش کنند.

مدیرکل بنادر استان بیان کرد: کشورهای CIS‌، روسیه ،هند،افغانستان و عمان مطمنآبیشترین بهره برداری را از طرح توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار خواهند داشت زیرا ارتقاء ظرفیت این بندر می‌تواند به تقویت نقش و قدرت منطقه‌ای کشورها در تعاملات سیاسی و سهم خواهی از تجارت منطقه‌ای در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و توازن معادلات سیاسی و تجاری در منطقه با راهبرد برد- برد کمک نماید.

آقایی تصریح کرد: وجود صنایع پیشرفته کشور هند و ذخایر  نفتی، پتروشیمی و گاز ایران و همچنین معادن غنی کشور افغانستان، توسعه بندر گوادرپاکستان و از طرفی تولیدات کالاهای اساسی مازاد در کشورهای CIS و روسیه پتانسیل‌هایی است که از آن برای ارتقاء سهم تجارت دریایی و عمران و ابادانی کشورهای منطقه می‌توان بهره گیری کرد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: چابهار با تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله طرح‌های دردست اجرا شامل توسعه بندر شهید بهشتی، اتصال راه آهن، گازرسانی، جاده های ترانزیتی و فرودگاه بین المللی به یکی از قدرت‌های مهم تجارت و اقتصاد منطقه تبدیل می‌شود.

وی افزود: بندر چابهار از لحاظ ارزش افزوده، تخفیف‌ها، عوارض و انبارداری قابلیت‌های زیادی دارد که برای هر سرمایه‌گذاری سودآور است.

آقایی با بیان اینکه جمعیت پسکرانه‌ای کشورهای مشترک المنافع (‌CIS‌)، آسیای میانه و افغانستان که همجوار بندر چابهار هستند بیش از 400 میلیون نفر است، افزود: چابهار بهترین نقطه اتصال به آب های اقیانوسی برای کشورهای محصور در خشکی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بندر چابهار منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند

وزیر ارتباطات امروزد ر حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و اوین پرتاب تا در سال جاری از این پایگاه شاهد باشیم.

عیسی زارع‌پور این تأسیسات فضایی جدید را یک پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواند و در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره امکان ارائه خدمات به کشورهای دیگر و همسایه برای ارسال ماهواره به فضا از این پایگاه با بیان اینکه ما هم اکنون هم امکان ارائه این خدمات را به دیگر کشورها داریم، گفت: اما با راه اندازی این پایگاه جدید اکان قراردادن ماهواره‌های متنوعی در مدارها و لایه‌های مختلف و متعددی  فراهم می‌شود که دست ما را برای خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو بازتر خواهد کرد.

وی درباره اینکه درخواستی هم برای ارائه این سرویس از خارج تا کنون بوده، گفت: در حال پیگیری این مسئله هستیم و تلاشمان این است که تا پایان این دولت این خدمات را به کشورهای دیگر هم ارائه دهیم.

نمایندگاه قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند

زارع‌پور در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان که مدعی شده‌اند رفع فیلترینگ فقط با امضای رئیس جمهور ممکن است، با بیان اینکه  در این زمینه قانون وجود دارد و سازکار آن در قانون جرایم رایانه‌ای مشخص شده، گفت: به دوستان پیشنهاد می‌کنم قانون را یک بار مطالعه کنند.

بسته هدیه ۳۰ گیگ اینترنت برای معلمان

وزیر ارتباطات همچنین با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی