Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند در خصوص عملکرد این سازمان گفت: بسیج سازندگی استان البرز نگاه استانی و فرااستانی نسبت به حوزه راهبردی خود دارد.

 

ترکاشوند توضیح داد: در سطح استان البرز متناسب با 10 منطقه محروم استان که مورد شناسایی قرار گرفتند، جهادگران بسیجی با احداث پروژه های عمرانی در بحث کاهش آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، عملکرد موثری داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مناطقی چون سهرابیه، مهدی آباد، ملک آباد، حیدرآباد، مالک اشتر حصارک، خط چهار حصار و سید جمال در نظرآباد از محورهای فعالیت جهادگران است.

وی در زمینه آمار عملکردی این سازمان در سال 96 مطرح کرد: سال گذشته سهم تسهیلات اقتصاد مقاومتی ویژه این سازمان بسیار کم بود با این وصف 56 پروژه عمرانی با تسهیلاتی شامل یک و نیم میلیارد تومان در بحث اشتغالزایی هزینه گردید.

ترکاشوند ادامه داد: تشکیل تعاون های اقتصادی از جمله ویژه برنامه های مورد نظر در بحث اقتصاد مقاومتی است که در این امر نیز 10 تعاون با هدف اشتغالزایی تشکیل شد.

اجرای طرح کرامت در 14 محله کرج

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز محله محوری را یکی از راهبردهای این سازمان در راستای حمایت از محرومان و تحقق برنامه های اجرایی بسیج خواند و گفت: طرح خدمت رسانی در 14 محله کلانشهر کرج با همت بسیجیان جهادگر انجام می شود.

ترکاشوند تصریح کرد: محلات به واسطه آشنایی و قرابتی که اهالی آن با یکدیگر دارند زمینه و بستر مناسبی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و یا تعدیل این آسیب ها است.

وی با برشمردن فعالیت 60 گروه جهادی در سطح استان اظهار کرد: گروه های جهادی استان به 60 مجموعه از نیروهای انسانی جوان می رسد که در خارج از استان نیز فعالیت های شاخصی داشته اند.

 

نگاه فرا استانی بسیجیان جهادگر البرزی

ساخت مدرسه شهید محسن کمالی دهقان در روستای بزمان در سیستان و بلوچستان با همت گروه جهادی امیرالمومنین (ع) نمونه فعالیت های بسیجیان جهاد سازندگی بود که رئیس سازمان به آن اشاره کرد.

حمایت از محرومان، کاهش آسیب های اجتماعی چون طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و ... از برنامه های محوری و افق راهبردی سازمان بسیج سازندگی است که ترکاشوند با تامل بر آن مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که تاکید رهبر معظم انقلاب است، محور برنامه اجرایی برای سال جاری است.

ساخت 28 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده

وی به فعالیت سازمان در خارج از استان و به ویژه وضعیت مردم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیج سازندگی البرز برای زلزله زدگان کرمانشاه ساخت 28 واحد مسکونی را در برنامه قرار دادند که 60 درصد پیشرفت داشته است.

به گفته ترکاشوند، بسیجیان جهادگر البرز در قالب 421 مرد و 110 خواهر که در مجموع 14 گروه جهادی بودند با هدف خدمت رسانی طی این مدت در مناطق زلزله زده همت گماردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی البرز از آغاز به کار هشت پروژه عمرانی با همت جهادگران بسیجی خبر داد و گفت: انتظار می رود با همت و عزم فعالان بسیج سازندگی این پروژه ها پیش از پایان سال جاری افتتاح گردد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان

به گزارش خبرنگار مهر، آرش صیادی مدیرعامل شهر جدید پرند امروز در نشست خبری بازدید از پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند، گفت: پروژه ساخت واحدهای نهضت ملی پرند از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده که هم‌اکنون چهار هزار واحد مسکن در قالب یک هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی، ۷۰۰ واحد مسکن مهر و تعداد باقی مانده از پروژه‌های مشارکتی آماده افتتاح است.

صیادی با بیان اینکه این واحدها آماده تحویل هستند اما به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌های آب، برق یا فاضلاب قابل واگذاری نیست، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری نیز ۵ هزار واحد دیگر در این شهر جدید به مرحله افتتاح برسد؛ همچنین طبق مصوبه شورای عالی مسکن هزینه اجرای تأسیسات زیرساختی آب، برق و فاضلاب باید یک سوم توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم از سوی استانداری‌ها تأمین شود. وزارت راه از طریق منابع صندوق ملی مسکن این تأمین مالی را انجام داده است.

وی عنوان کرد: آورده متقاضیان این واحدها حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه ساخت هر مترمربع میانگین ۱۰ میلیون تومان است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در اسفندماه سال‌گذشته ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در دست ساخت بود که با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی با توسعه ظرفیت شهر جدید پرند، ۳ هزار واحد دیگر به این رقم اضافه شد که این واحدها در مرحله انتخاب سازنده است.

مدیرعامل شهر جدید پرند تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

صیادی ادامه داد: آنچه که در حوزه کاری شرکت پرند است شامل ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و یک هزار و ۴۰۰ واحد برای مسکن مهر و ۶ هزار و ۸۰۰ واحد می‌شود که با حضور مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است؛ باید تا پایان دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل متقاضیان شود.

معرفی ۱۰ هزار واحد خالی به سازمان امور مالیاتی

وی افزود: سال گذشته در شهر جدید پرند به صورت فشرده ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳ هزار واحد دیگر خالی از سکنه در این شهر جدید وجود دارد.

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: بر اساس شاخص‌های مختلف، جمعیت در شهر جدید پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است همچنین این شهر جمعیت ۷۸ هزار نفری دانش‌آموزی دارد و با توجه به تحویل و ساخت واحدهای مسکونی جدید جمعیت از مرز ۵۰۰ هزار نفر نیز عبور خواهد کرد.

کد خبر 6092088 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن