Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آذر ماه سال ۹۶، حدود ۱۸۰ نفر از کارگران کرخانه «صدر فولاد» خرم‌آباد در استان لرستان با میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدند. همچنین حدود ۳ نفر از پرسنل اداری صدر فولاد که در دفتر تهران کار می‌کردند، کار خود را از دست داده‌اند.

به نقل از کارگران این واحد صنعتی گفته می‌شود، برای پیگیری مطالبات مزدی وضعیت بازگشت به کارمان هرچند روزی یک‌بار مقابل ساختمان نهادهای مختلف دست به اعتراض می‌زنیم اما هنوز بلاتکلیف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از قرار معلوم کارگران این کارخانه در پنج ماهی که اخراج شده‌اند؛ در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

گفته می‌شود کارگران اخراجی در حال حاضر حدود ۷ ماه مطالبات مزدی از کارفرما خود طلبکارند اما تاکنون تحت پوشش بیمه بیکاری قرار نگرفته‌اند. آنها نگرانند که با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط بتوانند ادامه دهند.

به گفته کارگران اخراجی؛ مدیریت این واحد صنعتی مدعی‌ست در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست، امکان بازگشت به کار اخراج‌شدگان وجود ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

ایسنا/کرمان رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت مرگ یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

علی محبوب پور شامگاه ۱۶ اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ در کوهبنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت مرگ این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی کوهبنان بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی ‌از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه، با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، یکی از کارگران معدن هشونی کوهبنان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه حین کار، دچار حادثه شده و قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست داده است. وی ۴۰ ساله و دارای دو فرزند بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • عالیشاه نیازمند یک بازگشت باشکوه
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان