Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@12:56:44 GMT

تاکید شهردار بندرعباس بر توسعه بوستان سورو

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۷۷۲۶

تاکید شهردار بندرعباس بر توسعه بوستان سورو

به گزارش اخبرگزاری برنا در هرمزگان  روح‌الله مرادی‌زاده در همایششورای اجتماعی محله سورو با بیان اینکه شهروندان این محله، مردمی با اصالت و مهمان نواز هستند، گفت: یکی از محلاتی که فرهنگ قدیمی و بومی شهر بندرعباس بیشتر به چشم می‌خورد همین محله سورو است.

مدیر منطقه سه شهرداری بندرعباس در ادامه گفت: همایش‌ها و نمایشگاه‌های بومی و محلی در این محله در طول سال، چندین بار برگزار می‌شود و هر فردی که وارد این شهر می‌شود قطعاً به محله و ساحل سورو می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی زاده با تصریح اینکه موضوع تصرف زمین‌های محله سورو که مشرف به ساحل است، یکی از مواردی است که در حال حاضر شهرداری آن راپیگیری می‌کند، تاکید کرد: متاسفانه برخی از سازمان‌ها با تصرف و پیشروی به سمت ساحل، و فنس کشی، موجب نازیبا شدن بوستان‌های ساحلی شده است که امیدواریم با عقب‌نشینی این نهادها بتوان دهکده گردشگری زیبا  در ادامه بوستان سورو احداث گردد.

وی با اشاره به اینکه ساختن بوستان کاری بسیار ارزنده، اما حفظ و نگهداری آن مهم‌تر است، خاطرنشان کرد: هزینه احداث و تجهیز بوستان‌ها از محل عوارض پرداختی شهروندان به شهرداری بوده و بر همین اساس باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

مدیر منطقه سه شهرداری بندرعباس  احداث بوستان سورو را یکی از کارهای مهمی که شهرداری در محدوده سورو انجام داده است دانست و افزود: این مکان در گذشته محل دپوی نخاله بود ولی در حال حضر تبدیل به یک مکان تفریحی گردشگری شده است.

مرادی‌زاده در ادامه با بیان اینکه توسعه بوستان سورو یکی تاکیدات شهردار بندرعباس است، خاطرنشان کرد:  در حدود 2 کیلومتر این بوستان توسعه پیدا خواهد کرد و این بوستان تا تا خور قدیمی (گهرو) توسعه خواهد یافت و این بوستان به یک فرصت تفریحی برای شهروندان و گردشگران تبدیل خواهد شد.

وی تفکیک زباله را یکی از بهترین راه‌های صرفه جویی در هزینه‌های شهرداری دانست و خاطر نشان کرد: جمع‌آوری زباله روزانه 40 میلیون تومان برای شهرداری منطقه 3 هزینه دارد و امیدواریم که بتوانیم با کمک شورای اجتماعی محلات، فرهنگ تفکیک زباله تر و خشک را در محله قدیمی و با اصالت سورو، آغاز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به  اینکه شهرداری بندرعباس، احداث زمین ورزشی ساحلی سورو را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: احداث زمین‌های ورزشی ساحلی، یک نیازاساسی برای ورزش جوانان ساحل‌نشین است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زباله شهرداری صرفه جویی گردشگری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس