Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با تقویت ناپایداری‌ها از فردا تا پایان هفته گرد و غبار و وزش باد و گرد و خاک در سطح استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه در شمال استان، زاهدان، جنوب شرق، نواحی مرکزی و نوار غربی وزش باد شدید با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزش این باد شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک موجب اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی شمال استان، زاهدان، جنوب شرق، نواحی مرکزی و نوار غربی می‌شود که ضررت رعایت جوانب احتیاط لازم است.

ملاشاهی با بیان اینکه وزش باد تا چهارشنبه ادامه دارد گفت: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه از شدت وزش باد در نواحی مرکزی استان کاسته می‌شود، اما در مرز شرق و جنوب شرق استان در این ۲ روز وزش باد و گرد و خاک ادامه دارد.

کارشناسهواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از سه‌شنبه تا پایان این هفته با تغییر جهت وزش باد ابتدا در شهر‌های شمالی و سپس در مرز شرقی و جنوب شرق استان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت از سمت شمال غرب منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در این مناطق می‌شود.

سیلاب و تگرگ مرکز و جنوب استان را فرا می‌گیرد

وی  گفت: امروز و با احتمال بیشتر فردا در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان شرایط برای رشد ابر، رگبار‌های پراکنده باران، گاهی رعدوبرق، تندباد موقتی و تگرگ فراهم است.

ملاشاهی با توصیه به رعایت جوانب احتیاط، هشدار داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال جاری شدن روان آب و پر آب شدن ناگهانی برخی رودخانه‌ها وجود دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در باره وضعیت جوی دریای عمان و سواحل جنوب استان نیز گفت: از فردا با تشدید شدت وزش باد در سواحل جنوب استان و بر روی دریای عمان، باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه وضعیت دریای عمان مواج و متلاطم است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ارتفاع موج در سواحل دریای عمان به بیش از ۲ متر برسد.

ملاشاهی در بخش دیگری به وضعیت دمایی شهر‌های استان اشاره و بیان کرد: از سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا در نیمه شمالی استان ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان