Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@06:37:20 GMT

جشن تولد 72 سالگی نوازنده پیشکسوت نی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۹۵۳۷

جشن تولد 72 سالگی نوازنده پیشکسوت نی برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آئین گرامیداشت هفتاد و دومین سالروز تولد محمد موسوی نوازنده‌ پیشکسوت نی با نام «آن نایی دلداده» شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور تعدادی از بزرگانِ موسیقی و هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای مراسم، سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران ضمن خوش‎آمدگویی به حاضران اظهار کرد: استاد سید محمد موسوی بی تردید یکی از برجسته ترین هنرمندان بی معلم در عرصه موسیقی ایرانی است که با عشق به موسیقی ایرانی زندگی کرده و بعدها به طور مستقیم و غیر مستقیم از محضر استاد کسایی بهره جسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به خدمتگزاری اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد: مهم‎ترین کار ما این است که در زمان زنده بودن هنرمندان مقام هنری آنان را ارج و قدر بنهیم تا خدای نکرده روزی حسرت نخوریم.

اجرای سالار عقیلی خواننده‌ موسیقی ایران با همراهی حریر شریعت‌زاده، اجرای مزدا انصاری و همچنین نی‌نوازی موسوی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

سالار عقیلی پیش از اجرای خود بیان کرد: من بخش زیادی از هنر آوازی‌ام را مدیون استاد محمد موسوی هستم. او یگانه استاد بی‌بدیل نوازندگی نی در ایران زمین است و به حق جانشین استاد کسایی و وجودشان باعث افتخار ما و ایران است. موسوی فقط نوازنده‌ قابلی در ساز نی نیست بلکه انسانِ والا و آزاده‌ای است که در طول فعالیتش، هنر خود را به هر قیمتی نفروخت. او می‌توانست در موقعیت بسیار بهتر از آنی که هم‌اکنون است، قرار داشته باشد اما هیچ‌گاه جز کاری که دوست داشت، انجام نداد و تنها در خانه نشست و سال‌ها تدریس کرد. ایشان هنر خود را نفروخت و این ارزشمندترین چیزی است که باید در زندگی هنری‌شان به آن توجه کرد.

حریر شریعت‌زاده نوازنده‌ دف و پیانو نیز در صحبت‌های کوتاهی درباره‌ موسوی اظهار کرد: من از کودکی با شنیدنِ صدای ساز شما از خود بی‌خود شدم و هم‌اکنون نیز همان حس را می‌گیرم. من با وجود آنکه سال‌هاست پدرم را از دست داده‌ام اما شما همیشه حق پدری را به گردن من داشتند.

این دو هنرمند سپس قطعه‌ «ایران» را اجرا و آن را به محمد موسوی تقدیم کردند.

میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده‌ سنتور دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: اولین دیدار من با آقای موسوی تابستان سال ١٣٤٢ در اردوی رامسر بود و صدای جادویی نی را شنیدم و دیدم که او مشغولِ نواختن است. از ویژگی‌های این هنرمند، آزادگی است و او وجودی پر از مهر و دوستی دارد.

در این برنامه هنرمندانی همچون محمد اسماعیلی، هوشنگ کامکار، بیژن کامکار، منصور قنادپور، رضا مهدوی، فضل‌الله توکل، میلاد کیایی، عباس خوشدل، علی مرادخانی، شاهرخ تویسرکانی، محمدعلی بهمنی، سعید ثابت، نجمه تجدد، آذر هاشمی، قاسم رفعتی، شبنم سمیعیان، رضا موسوی زاده، هاله وزیری، عباس خوشدل، ملیحه مرادی، جواد بختیاری حضور داشتند. 

مستر کلاس محمد موسوی در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران

محمد موسوی روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران مستر کلاس خود را هم برگزار کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولد زمین فرهنگ و هنر معلم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد پسر پرسپولیس بعد از برد خانگی

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی سال‌های طولانی‌ای را در فوتبال ملی و باشگاهی ایران پشت سر گذاشته و همچنین چندین فصل لژیونر بوده است. دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران که در این فصل پیراهن هوادار را برتن کرده روز گذشته ۳۶ ساله شد.

علیرضا حقیقی روز گذشته در روز تولدش در چهارچوب دروازه هوادار برابر صنعت نفت آبادان قرار گرفت و در نیمه دوم که حریف برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کرد واکنش‌های خوبی داشت.

بازیکنان باتجربه هوادار پس از پیروزی و کسب ۳ امتیاز برای گلر باتجربه‌شان جشن تولد گرفتند و به او تبریک گفتند.

دیگر خبرها

  • تولد ستاره خوشتیپ پرسپولیسی در کنار پدرش + عکس
  • حضور هواداران در تمرین استقلال و تشویق چند پیشکسوت
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • فهرست نامزدهای اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • تبریک تولد 49 سالگی دیوید بکام / فیلم
  • جشن تولد پسر پرسپولیس بعد از برد خانگی
  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان