Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:18:15 GMT

بررسی اثر سرشاخه‌زنی بر جنگل‌های حرا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۹۹۲۹

بررسی اثر سرشاخه‌زنی بر جنگل‌های حرا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: اثرات سرشاخه‌زنی بر جنگل‌های حرا بررسی می‌شود.

وی افزود: سرشاخه زنی ممکن است در اثر نبود کنترل و ساماندهی در درازمدت باعث آسیب درختان حرا شود.
امید ذاکری افزود: با وجود اینکه درختان حرا به علت داشتن جوانه‌های پنهان در برابر سرشاخه زنی مقاوم اند، اما ممکن است بر اثر افزایش سرشاخه‌زنی زیاد به این درختان آسیب زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از دامداران سنتی از جوانه‌های برگ درختان حرا برای تامین خوراک دام استفاده می‌کنند.
وی گفت: برای بررسی علمی و دقیق اثرات این کار با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، طرح پژوهشی ۳ ساله آغاز شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: پس از پایان این طرح تحقیقاتی نتایج با دانش بومی ساحل‌نشینان تلفیق و میزان ضریب برداشت مجاز از درختان حرا مشخص می‌شود.
ذاکری با اشاره به اهمیت جنگل‌های حرا گفت: تاکنون برای احیاء، غنی‌سازی و توسعه جنگل‌های مانگرو در استان هرمزگان بیش از ۹ میلیون اصله نهال حرا و چندل تولید و در سواحل شهرستان‌های بندرلنگه، بندرخمیر، قشم، بندرعباس، میناب، سیریک و جاسک کاشته شده است.
بیشترین وسعت جنگل‌های مانگرو کشور با بیش از ۲۰ هزار هکتار در سواحل و اراضی جزر و مدی استان هرمزگان از منطقه سایه خوش شهرستان بندرلنگه تا خور کرتی شهرستان جاسک در مرز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
حرا و چندل دو گونه جنگل‌های مانگرو در هرمزگان است که گونه چندل بعنوان تنها گونه زنده‌زای درختی ایران فقط در خورآذینی شهرستان سیریک رویش دارد.
انتهای پیام/ز

تحقیق عوامل موثر بر آسیب به درختان حرا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اخلاص مند، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان همدان به دعوت علی اصغر غفاری‌آثار، فرماندار رزن در شهرستان رزن حضور یافت و از محل رودخانه شهر رزن که در طرح جامع و تفصیلی، داخل محدوده شهر قرار گرفته است از آخرین وضعیت این رودخانه بازدید میدانی کردند.

در این بازدید، پیرامون ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به منظور بررسی و حل و فصل موضوع، به مشاور ذیصلاح ارجاع و دستورات صادر شد تا در طی مدت زمان ۲۰ روز نسبت به حل و فصل موضوع اقدام شود.

همچنین در این بازدید بررسی و مشکلات پروژه مسکن ملی رزن نیز به صورت میدانی توسط مدیر آب منطقه‌ای استان، معاونین وی و مشاور ذیصلاح بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

در ادامه این بازدیدها که وحید آرمان رئیس دادگستری شهرستان رزن نیز حضور داشت با تاکید بر رفع موانع، دستورات لازم را ارائه کردند که با اقدام خردمندانه و حمایت گرانه مدیرعامل آب منطقه‌ای و رئیس دادگستری شهرستان مشکل بیش از ۴۰ هکتار زمین حل شد و با توافق و تملک انجام شده ۴۰ هکتار زمین به شهر رزن الحاق خواهد شد و فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان وارد فاز عملیاتی می‌شود.

غفاری‌آثار فرماندار رزن، ضمن تشکر از اقدامات مهم و ابتکار عمل مدیر آب منطقه‌ای استان و همچنین رئیس دادگستری شهرستان رزن افزود: با اتحاد و همدلی و به دور از حواشی و توان بالا و ریسک پذیری مدیران شهرستان و برخی مدیران استان برای خدمت به مردم ایستاده‌ایم.

کد خبر 6097679

دیگر خبرها

  • رهایی گروگان ۶ ساله و دستگیری گروگانگیران‌ در هرمزگان
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان