Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@17:32:57 GMT

مربیان سگ های زنده یاب در قصرشیرین آموزش دیدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۰۹۴۲

مربیان سگ های زنده یاب در قصرشیرین آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی، گفت: در این دوره که در شهرستان قصرشیرین برگزار شد مربیانی از استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان و همچنین از کشور آلمان حضور داشتند.
وی اظهار کرد: این دوره آموزشی به مدت سه روز با حضور 10 تیم عملیات تجسس و توسط سگ های زنده یاب به منظور توان افزایی و همچنین آشنایی مربیان با آخرین دانش های مرتبط با امر تجسس و نجات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه گفت: برگزاری این دوره آموزشی در قصرشیرین به دنبال عملکرد موفق تیم های سگ های جستجو و نجات هلال احمر در یافتن 6 فرد زنده در زیر آوار و کشف 15 جسد در زلزله 7،3ریشتری آبان پارسال غرب کرمانشاه است.
شفیعی گفت: کرمانشاه رئیس منطقه ای و مرکز آموزش سگ های تجسس غرب کشور است.
سگ های جستجوگر یا همان آنست هلال احمر یکی از قسمت کل مجموعه عملیات امداد نجات را تشکیل می دهد و به واسطه اینکه هنگام وقوع زلزله و آواربرداری منازل و اینکه چه کسانی به کمک و امداد نیازدارند، حایز اهمیت است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آلمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر زلزله شهری و روستایی هلال احمر موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه