Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:36:28 GMT

هدف از جشنواره«نقش تن‌پوش» ارتباط میان بخش صنعت و هنر است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۴۴۱

هدف از جشنواره«نقش تن‌پوش» ارتباط میان بخش صنعت و هنر است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد رشیدی در نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره نقش تن‌پوش که امروز ۲۳ اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر برگزار شد، به ویژگی‌های این جشنواره اشاره و بیان کرد: ما فراگیرترین نوع پوشش در بین قشر جوان را هدف قرار داده‌ایم. ما تیشرت را انتخاب کرده و از دانشجویان رشته طراحی و هنرمندان جوان خواسته‌ایم با استفاده از انواع رودوزی‌ها و تکنیک‌های مختلف نقاشی آثار خود را طراحی و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی هنر با اشاره به نقش مهم تن‌پوش گفت: تن‌پوش می‌تواند مثل یک تابلوی زیبا محیط پیرامون خود را جذاب تر و دلنشین تر کند، همچنین می‌تواند چون یک رسانه فراگیر عمل و پیام‌های مختلفی را به مخاطب خود منتقل کند، از این رو تن‌پوش‌ها یا تیشرت‌ها در جایگاه سفیران فرهنگ و تمدن هستند. شاید به این خاطر است که ما در ششمین جشنواره نقش تن‌پوش محور اصلی را مظاهر و مفاخر فرهنگ و تمدن ایرانی قرار دادیم تا هم نسل نوجوان و جوان، مفاهیم و سرمایه‌های فرهنگی خود را که گاه به فراموشی سپرده می‌شوند، بشناسند و هم لباسی بر تن کنند که درخور شأن و سابقه فرهنگی شان است.

رشیدی با اشاره به اینکه ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نقش تن‌پوش رسیده گفت: امسال همه استان‌ها در این جشنواره شرکت کرده اند و ۵۰۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند طراح به دست ما رسیده و هدف ما این است که هم نیاز روز را بشناسیم و با سلیقه مخاطب آشنا شویم و هم ارتباطی میان هنرمندان و مراکز تولیدی و صنعتی پدید آوریم و هم الگویی مناسب در زمینه مد و لباس و به طور تخصصی تیشرت به جامعه ارائه دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر به اینکه دبیرخانه جشنواره نقش تن‌پوش در طول سال فعال است، اشاره و بیان کرد: فعالیت دبیرخانه این جشنواره تنها به ایامی‌خاص از سال محدود نمی‌شود. ما در طول سال می‌کوشیم تا به فرهنگسازی در زمینه مد و لباس بپردازیم، از خلاقیت هنرمندان جوان در جهت به ثمر رسیدن تولیدات متنوع و متناسب با نیاز بازار بهره ببریم و به نوجوانان و جوانان بگوییم آنچه بر تن کرده اید تا چه اندازه با فرهنگ ایرانی همخوانی دارد.

پس از آن الهام زایجانی دبیر جشنواره نقش تن‌پوش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این دوره از جشنواره گفت: ما از دوره پنجم روند رو به رشدی را طی و کارگاه‌های آموزشی مختلفی را به جز تهران در شهرهای گوناگون چون سنندج، بجنورد و اصفهان برگزار کرده ایم. همچنین از سال گذشته تاکنون به تجاری سازی توجه ویژه داشته ایم تا آنجا که ۳ اثر برگزیده از آثار دوره پیشین در حال تولید انبوه است و این اتفاق خوشایندی است که ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

دبیر ششمین دوره از جشنواره نقش تن‌پوش همچنین گفت: ۲۰۰ طراح در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند که ۱۲۰ نفر آنها از استان‌های مختلف و ۸۰ نفر تهرانی هستند. همچنین ۵۰۰ اثر به دست ما رسیده که از این میان ۸۰ طرح و تیشرت به نمایشگاه راه پیدا می‌کند.

زایجانی به اینکه ۳ اثر در بخش صنعت و ۳ اثر در بخش هنر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی می‌شوند، گفت: امسال یک بخش از نمایشگاه را به تولیدکننده‌ها اختصاص داده ایم که تفاوت میان اثر هنری و صنعتی را ببینند. علاوه بر این ۳ نفر در بخش صنعت و ۳ نفر در بخش هنر به عنوان برگزیدگان ششمنین دوه جشنواره نقش تن‌پوش معرفی می‌شوند و ۵ نفر هم شایسته تقدیر هستند.

مهدی محمودی مسئول هیات داوران ششمین دوره از جشنواره نقش تن‌پوش هم در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا بخش صنعتی را از هنری جدا کرده اید، مگر آثار هنری قابلیت تولید ندارند، گفت: ما دو بخش صنعت و هنر را از هم جدا کرده‌ایم، ولی این بدان معنا نیست که آثار هنری قابلیت تولید ندارند، بلکه می‌توانند مورد توجه مزون داران قرار بگیرند؛ چرا که لباس‌های هنری قابلیت ورود محدود به بازار را دارند و نمی‌توانند به تولید انبوه برسند وگرنه اثر هنری نبودند، از این رو بخش صنعت را تولیدکنندگان و داوران صنعتی مورد بررسی قرار دادند، بخش هنری را هم اساتید دانشگاه هنر بررسی کردند. البته این بدان معنا نبود که در بخش صنعتی نگاه هنری وجود نداشته باشد، ولی این نگاه غالب نبوده، عکس این ماجرا هم صادق است.

مشاور ششمین دوره از جشنواره نقش تن‌پوش به تخصصی بودن این جشنواره اشاره و بیان کرد: این جشنواره به انواع مختلف لباس توجه نمی‌کند، بلکه بر حوزه پوشش اجتماع با رویکرد تیشرت متمرکز است. آثار برگزیده در این دوره از جشنواره از کیفیت بالایی برخوردارند تا آنجا که داوران بخش صنعت به تولید انبوه این آثار رغبت نشان دادند و این بزرگترین هدف یک جشنواره است که داوران آن خواهان تولید برگزیدگانش باشند.

محمودی همچنین بیان کرد: در این دوره از جشنواره نقش تن‌پوش از طراحی تقدیر می‌شود که اثرش هم در بخش صنعت و هم در بخش هنر برگزیده شده است.

کد خبر 4295208 زهره نیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره نقش تن جهاد دانشگاهی طراحی لباس مهدی محمودی نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی ترجمه مصلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادبیات ادبیات جهان نمایشگاه مصلی تهران بازار نشر رونمایی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند