Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:37:38 GMT

نمایش کهن‌ترین سند تاریخی سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۶۶۱

نمایش کهن‌ترین سند تاریخی مرتبط با سینمای ایران در موزه سینما ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران که بیش از یکصد سال قدمت دارد، با همکاری کاخ گلستان در تالار آبی موزه سینما به نمایش عمومی گذاشته شده است و نمایش آن تا 28 اردیبهشت‌ماه 1397 ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند تاریخی مکتوب که به دوران مظفرالدین شاه تعلق دارد، ردپای نخستین حضور سینما در ایران در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۲۷۸ (۱۱ فوریه ۱۹۰۰) ثبت شده است.

پژوهشگران، سینماگران و علاقه‌مندان به سینمای ایران می‌توانند با تهیه کتابچه ویژه کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران از موزه سینما، اطلاعات کاملی درباره این سند کسب کنند.

در این کتابچه که براساس مقاله‌ای از زنده‌یاد دکتر شهریار عدل به مناسبت یکصد سالگی سینمای ایران (1379) گردآوری شده، تحقیقات و نظریات این کارشناس و پژوهشگر هنری پیرامون این سند تاریخی آمده است.

موزه سینما روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

یادآوری می‌شود تالارهای موزه روزهای شنبه هر هفته تعطیل است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...