Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@11:44:46 GMT

210 واحد بوم گردی در کرمان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۳۲۴۵

210 واحد بوم گردی در کرمان راه اندازی شد

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: از ابتدای سال جاری 20 اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی شده است و بیشترین اقامتگاه های بوم گردی در بخش شهداد و منطقه خبر شهرستان بافت قرار دارند.
وی بیان کرد: تعداد زیادی از این اقامتگاه ها در مناطق روستایی فاقد زیرساخت های گردشگری مانند هتل و مجتمع های تفریحی و گردشگری راه اندازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: بالا بردن کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه های بوم گردی طبق استاندارد های موجود یکی از اولویت های این اداره کل در سال جاری است.
وی افزود: امسال آموزش دوره های مقدماتی و پیشرفته ویژه مدیران این واحدهای اقامتی در دستور کار است.
فرخی بیان کرد: با توجه به تقاضای زیاد ایجاد اقامتگاه بوم گردی و صدور مجوزهای جدید، امیدواریم تا پایان امسال تعداد این اقامتگاه ها به 2 برابر افزایش یابد.
وی تصریح کرد: اقامتگاه های بوم گردی به راحتی می توانند هنر، معماری، فرهنگ آداب و رسوم هر منطقه را معرفی کنند و این واحدها مصداق بارز میهمان نوازی کرمانی هاست .
وی بیان کرد: با راه اندازی چنین اقامتگاه هایی، سفر در استان توزیع و کمبودهای اقامتی نیز از این طریق جبران می شود.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.
7437/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آداب و رسوم استان کرمان استاندارد روابط عمومی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان