Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس با رد کلیات طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مخالفت کرد و این طرح برای انجام بررسی‌های بیشتر دوباره به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ایجاد بانک ویژه فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار گرفته گفت: امیدواریم با تشکیل آن بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های فرهنگیان برای پرداخت مطالبات و سایر حوزه‌ها رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس تشکیل بانک فرهنگیان را گامی مهم در جهت کمک به وضعیت اقتصادی آنان اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر فرهنگیان برای دریافت مطالبات خود و یا جهت دریافت تسهیلات بانکی مورد نیازشان با مشکلات عدیده و بروکراسی‌های اداری بسیاری مواجه‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه ایجاد بانک فرهنگیان در حال حاضر به شکل ارائه طرح توسط مجلس مطرح شده است افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این طرح در مجلس، فرهنگیان می‌توانند با انجام سپرده‌گذاری در این بانک بدون تشریفات اضافی معمول، تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند.

عباسی به مشکلات معلمان حق‌التدریس و ادامه بررسی مسائل مربوط به آنان در مجلس تأکید کرد و گفت: بسیاری از همکاران فرهنگی مانند مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دهنده‌ها و حق‌التدریسان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند در حالی‌که مدت‌ها است در سیستم فرهنگی و آموزشی کشور مشغول فعالیت و ارائه خدمتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تنظیم طرحی در این کمیسیون مبنی بر تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی خبر داد و افزود: دولت بدون اینکه مشکلی از نظر اصل ۱۷۵ قانون اساسی ایجاد شود باید طرحی را ارائه می‌داد که با عدم انجام این‌کار مجلس برای ساماندهی به وضعیت این افراد سریعاً ورود کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه کلیات طرح مذکور یکبار در کمیسیون آموزش و تحقیقات رد شده است ،گفت: صحن علنی مجلس با رد کلیات طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مخالفت کرده است ؛ بنابراین این طرح برای انجام بررسی‌های بیشتر مجدداً به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه هفته آینده روند بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه پیدا می‌کند افزود: تمام تلاش نمایندگان معطوف به رفع اشکالات و موانع قانونی ایجاد شده در این طرح بین سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مجلس شورای اسلامی است.

عباسی لزوم جذب این افراد در پروسه برگزاری آزمون را از درخواست‌های اکید سازمان امور استخدامی اعلام کرد و گفت: در کنار این اظهارنظر‌ها مجلس معتقد است نیرو‌های حق‌التدریس و آموزش دهنده‌ها قبلاً مراحل گزینشی را سپری کرده‌اند و قرار دادن مجدد آنان در شرایط سخت آزمون صحیح نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سفر‌های تحقیقاتی برخی از اعضای این کمیسیون به کشور‌های اسکاندیناوی اشاره کرد و افزود: این سفر‌های تحقیقاتی در راستای بررسی الگو‌های موفق آموزشی، بهره‌گیری از تجارب کشور‌های موفق و جهت بررسی ساختار‌های آموزشی آنان انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ارتقای کیفی آموزش و بهبود شرایط فرهنگیان را از ضروریات اصلی کشور عنوان کرد و گفت: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با جدیت بیشتری دنبال شود تا در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش از قبیل: ساختاری، محتوایی و نرم‌افزاری ساماندهی‌های لازم اعمال شود.

انتهای پیام/م

ایجاد بانک ویژه فرهنگیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور