Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-فرمانده کل سپاه: اين طرح بزرگ ملي قرار است در راستاي تامين امنيت غذاي کشور و با حضور بسيج مردمي صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري افزود: البته در ابتداي انقلاب اسلامي جهاد کشاورزي وجود داشت؛ اما با تعطيل جهاد سازندگي اين نگاه نيز تعطيل شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: طرح‌هاي اعتلاي بسيج در راستاي فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي و براي خودکفايي کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عرصه کشاورزي سال‌هاست از برخي مسائل مهم غافل شده‌ايم که در طرح جديد به دنبال جبران اين عقب ماندگي و انتقال تجارب به کشاورزان هستيم؛ اين مسئله، همان کاري است که در دوران جنگ تحميلي انجام شد.
سرلشکر جعفري افزود: به دنبال آن هستيم، با کمک مردم و استفاده از تجربيات و بسيج همگاني در محصولات استراتژيک به خودکفايي برسيم و اين اقدام تنها توسط بسيج قابل تحقق است، زيرا بسيج با همه مردم در ارتباط نزديک است.
سرلشکر جعفري گفت: بيش از 34 هزار کشاورز با تلاش بسيجيان آموزش داده شده اند و برآورد‌هاي ما نشان مي‌دهد که اين طرح موفق بوده و توانسته توليد محصولات کشاورزي را از 19 درصد تا 35 درصد افزايش دهد که اتفاق بسيار بزرگي است.
سردار جعفري بهره مندي بهينه از آب را يکي ديگر از مسائل قابل توجه کشاورزان دانست، گفت: اگر بتوانيم از توانمندي بسيج که مختص کشور ماست بهره مندي کامل داشته باشيم مي‌توانيم به خود کفايي برسيم؛ البته براي تحقق اين مهم، مسئولان اجرايي کشور بايد به اين باور برسند که بايد نگاه به توانمندي‌هاي داخلي باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح کرد: در 40 سالگي انقلاب اسلامي شاهد تهديدات و دشمني‌هاي همه‌جانبه عليه انقلاب اسلامي هستيم، زيرا دشمنان يک لحظه دست از دشمني برنمي‌دارند و آن به دليل ايستادگي ملت ايران و زير بار ظلم نرفتن با درس گرفتن از مکتب امام حسين عليه السلام است که به ما ياد دادند نبايد زير بار ظلم رفت.
سرلشکر جعفري گفت:: ظالم بزرگ امروز آمريکاست که با تسلط بر اقتصاد، سياست و مسايل نظامي در جهان به دنبال توسعه قدرت و منافع خود در جهان است و در اين راه هيچ رحمي هم به مظلومان نمي‌کند.
وي تصريح کرد: در طول 40 سال ايستادگي و مقاومت مردم ايران، دشمنان به ويژه آمريکا هرچه تهديد و توان داشتند در عرصه‌هاي مختلف امنيتي، سياسي و اقتصادي به کار گرفتند و طي اين مدت شاهد بوديم که برغم همه تلاش‌هايي که انجام دادند، در برابر ملت ايران شکست خوردند و در جنگ اخير نيز که سخت‌ترين جنگ اقتصادي عليه ما است با مقاومت و برنامه‌ريزي و مجاهدت همه باز هم مي‌توانيم با موفقيت عبور کنيم.
سرلشکر جعفري ادامه داد: دشمني دشمنان عليه اقتصاد، سياست و فرهنگ طبيعي است و اگر روزي دشمني آن‌ها کم شود بايد شک کنيم؛ اما نکته اساسي استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي و توانمندي‌هاي داخلي است. متاسفانه در کشور ما با غفلت استراتژيک از توان داخلي به جاي تمرکز بر کشاورزي و دامپروري؛ تمرکز بر روي صنعتي شدن است. بعد از جنگ اين اشتباه مسئولان يک عقب‌ماندگي در کشاورزي به وجود آورد که بايد آن را جبران کرد؛ اين غفلت‌هاي استراتژيک موجب شده است دشمنان از اهرم تحريم استفاده کنند.
وي بيان کرد: توسعه اين باور که بايد متکي به خود باشيم؛ در همه قشر‌ها و نگرش‌ها نيازمند تغيير هستيم؛ در اين رابطه اقتصاد مقاومتي رويکردي است که با آن مي‌توانيم توطئه دشمنان را خنثي کنيم؛ ولي متاسفانه وجود تفاوت‌هاي مبنايي در ديدگاه‌هاي اقتصادي و مديريتي مانع آن مي‌شود که اقتصاد مقاومتي فراگير و از سوي همه افراد در کشور اجرا شود.
وي با بيان اينکه بايد نگاه مسئولان به ظرفيت‌هاي داخلي و توان داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي باشد، افزود: خواست مقام معظم رهبري از بسيج و سپاه اين است که در عرصه خود کفايي کشور وارد و از توانمندي‌هاي داخلي بهره‌مند شوند.
سپاه در طرح «بسيج همگام با کشاورز» تصدي‌گري نمي‌کند
فرمانده کل سپاه گفت: سپاه در در طرح ملي «بسيج همگام با کشاورز» تصدي‌گري نمي‌کند، بلکه شرايط را براي حضور و مشارکت مردم و همچنين انتقال تجارب به کشاورزان آماده مي‌کند.
 سرلشکر محمدعلي جعفري اظهار داشت: اين طرح ملي به ياري خداوند متعال با حضور و بسيج مردمي و حمايت مسؤولان مي‌تواند موجب خودکفايي در چهار محصول استراتژيک در کشور شود.
وي ادامه داد: سپاه در اين طرح تصدي‌گري نمي‌کند بلکه شرايط را براي حضور و مشارکت مردم و همچنين انتقال تجارب به کشاورزان آماده مي‌کند. انتظار ما هم از مسؤولان اين است که از اين طرح حمايت کنند تا با بسيج مردم و کار علني که در اين طرح صورت گرفته بتوانيم افزايش بهره وري را در سراسر کشور داشته باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جعفري جنگ اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا طی ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است.

سردار فدوی، ۱۸ اردیبهشت در سفر به سمنان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نام برد و افزود: در طی ۴۵ سال گذشته بارها بر دشمن خبیث خود پیروز شده‌ایم.

وی با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند تا ما را از پیروزی نهایی بازدارد، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ۸ ساله و آنگاه که پای جان در میان بود، با رشادت رزمندگان اسلام، دشمن شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگ اقتصادی را جبهه دیگر دشمن علیه کشورمان ارزیابی کرد و گفت: بدون شک در جنگ اقتصادی نیز با کار جهادی و انقلابی به پیروزی خواهیم رسید.

سردار فدوی با اشاره به این‌که خداوند همواره یاور این انقلاب بوده، ادامه داد: از ابتدای انقلاب، پای هر کاری رفته‌ایم، خداوند ما را به پیروزی رسانده است. بحمدالله در کشور ما انسان‌هایی مومن، متقی و پرتلاش با بهره هوشی بسیار بالا حضور دارند که در هر کاری پیروزند.‌

وی به معضل کم‌آبی در کشور پرداخت و اظهار کرد: قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) سپاه پاسداران برای به سرانجام‌رسانی نهضت آبرسانی به روستاها، عزم جزم دارد.‌

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.‌

وی از بسیج سازندگی استان سمنان به عنوان یک دستگاه موفق در سازندگی نام برد و گفت: مسئولان همراه و مردم‌ متحد استان سمنان بحمدالله در موضوع سازندگی، پیشگام کشور هستند.‌

سردار فدوی با بیان این‌که اهالی کویر، مردمانی سختکوش و پرتلاشند و امور را به سرانجام می‌رسانند، افزود: مردم ایران، مردمانی با تمدن هزاران ساله و دارای فکر، اندیشه و نبوغ هستند.‌

وی به پیروزی‌های مداوم کشورمان در عرصه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: به اعتراف مقامات آمریکایی، طی ۴۵ سال اخیر آمریکا هیچ‌ پیروزی‌ای مقابل ملت ایران نداشته و بحمدالله هر روز بر عظمت و سربلندی ایران اضافه می‌شود.‌

وی به تنبیه رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: ما در عملیات «وعده صادق» به تمام شیاطین، دشمنان و جبهه باطل حمله کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه به برخی مشکلات اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع تمام‌وقت مردم است و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که همه بدانند ما در این جبهه نیز پیروزیم‌

فدوی با بیان این‌که سپاه پاسداران در همه موضوعات، از انقلاب اسلامی پاسداری خواهد کرد، افزود: بسیج در غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور ، نقش اساسی دارد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند