Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلزله ها و پس لرزه های متوالی در مرکز استان وشهرستان دنا بعث ریز کوه در بیشتر محورهای مواصلاتی این دوشهرستان شده که باعث شده که رانندگان وراهگذران با دلهره در این جاده ها تردد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازبه نقل ازسفیر دنا؛کهگیلویه وبویراحمد، استانی که برخی آن را بر روی کاغذ استانی مستعد، زرخیر ثروتمند و پر از ظرفیت های خدادادی از طبیعت گرفته تا نفت و دیگر موضوعات می دانند، اما غافل از اینکه این استان در همه زیر ساختها لنگ می زند و به قول برخی محرومیتی کهنه و تاریخی دامن آنرا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی این محرومیت را برگفته از موقعیت توپوگرافی آن می دانند وبرخی دیگر توجه نگردن به زیرساختها و برخی دیگر نبود روحیه چانه زنی  مسئولان برای توسعه را از اصلی ترین موضوعات برای عقب ماندگی این استان معرفی کرده اند.

اما آنچیزی که ما باید بدانیم این است که کهگیلویه وبویراحمد امروز از همه موضوعات عقب مانده وبه قول برخی وقتی که کشور در حال احداث یک بزرگراه بود ما در یک راه روستایی مانده بودیم و امروز که همه استانهای مستعد کشور به دنبال ایجاد متروهای بین شهری و درون شهری هستند ما در ایجاد یک بزرگ راه مانده ایم.

امروز حرف ما نقد علیه مدیر و نماینده ای نیست،بلکه توجه نکردن متوازن به زیر ساختهای اصلی و اصولی این استان بوده که در برخی از دولت ها راکد  ماند  هرچند که دولت دهم و یازدهم نگاهی زیاد برای توسعه آنها داشته است، اما توجه نکردن به بخش زیادی از این مطالبات آنها را به فراموشی سپرده و یا به کندی پیش برده است.

به عنوام مثال امروز کهگیلوبه وبویراجمد و به ویژه شهرهای سردسیری آن از جاده های ایمن برخودار نیست و اگر هم باشد، زیر ساخت اصولی را ندارد.

بعد از زلزله 5.2  ریشتری یاسوج و دنا کمبود این زیر ساختها در همه ابعاد بر همه روشن شد که این موضوعات باعث شده که برخی از مدیران به تکاپو افتاده و به دنبال برطرف کردن این زیرساختها از جمله در زمینه راه و آب باشند.

12 اردیبهشت ماه روزی که زلزله 5.2 ریشتری شهرهای یاسوج و سی سخت را لرزاند و برخی از ترس این زلزله شب ها و روزها است که در خانه خود آرامش ندارند.

زلزاله ها و پس لرزه هایی که باعث شده مدیریت بحران خودش در بحران قرار گیرد و کم کم به دنبال حل این مشکلات برآیند.

از همه موضوعات بگذریم باید نگاهی به محورهای مواصلاتی بویژه جاده های برون شهری شهرهای یاسوج و سی سخت داشته باشیم، جاده هایی که به دلیل موقعیت توپوگرافی و توجه نکردن به توسعه زیر ساختهای آن قبل از زلزله، قتلگاههای خاموشی بودند و هر روز خبر از تصادفی در آنان به گوش می رسید و امروز بعد از زلزله هر روز ریزش های کوههای اطراف این جاده ها،باعث نگرانی وترس رانندگان و رهگذاران شده است.

به عنوام مثال جاده یاسوج به کاکان که امروز یکی از پر تردد ترین جاده های مرکز استان بعد از جاده یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان بوده، بعد ازاولین روز زلزله ریزش های پی در پی کوههای اطراف این جاده باعث شده که تردد در این جاده صورت نگیرد و کسانی که از این جاده تردد می کردند با ترس و دلهره از آن عبور کنند.

مسیری که امروز به عنون یکی از مهمترین محورها یاد می شود اما هیچ گونه زیرساختی در آن مهیا نیست و وجود چندین پیچ خطرناک در این محور مواصلاتی باعث شده که این جاده در زمزه جاده های خطرناک استان باشد.

هرچند که جاده بابامیدان و شیراز و حتی اصفهان از این قاعده مستثنی نبوده و ریزش های پی در پی در این جاده ها بر اثر زلزله نیز مزیدی بر این علت شده که امروز جاده های مرکز استان از امنیت کامل برخودار نباشند و رانندگان با ترس  و دلهره از این جاده ها عبور می کنند.

باید چنین پنداشت اگر به فرض مثال در دیگر بلاهای طبیعی از جمله زلزله موقعیت قرمز اعلام شود، چگونه مردم باید از این محورها تردد کنند و به قولی در اسرع وقت از مکان حادثه دوری جویند.

پس باید این موضوع در زمزه کاری مدیران باشد که به جزء عریض کردن و طول جاده و احداث بزرگراه در این استان باید به امنیت محیطی و تو پوگرافی آن هم نگاهی اصولی کرد و نباید امنیت مردم را فدای کمیت ها در این پروژه ها کرد.

 

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز