Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@02:20:49 GMT

اجرای سفرهای ارزان قیمت عتبات از نیمه دوم خرداد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۰۹۱۸

اجرای سفرهای ارزان قیمت عتبات از نیمه دوم خرداد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در راستای افزایش اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت به عتبات طرح های مختلفی در دوره های مختلف اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طرح «موکب» در ماه مبارک رمضان و در ادامه کاروان های «ابرار»، برای ثبت نام و نام‌نویسی از مشتاقان سفر به عتبات عالیات در قالب سفرهای ارزان قیمت اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در اجرای طرح «موکب» و اعزام زائران به عتبات عالیات به صورت استاندارد انجام خواهد شد و عملکرد کاروان‌ها از طرف سازمان حج و زیارتنظارت می شود.

 

آقایی در ادامه یادآور شد: در اجرای طرح «موکب» هزینه سفر هر یک از زائران از 800 تا 900 هزار تومان متغیر خواهد بود و در راستای اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت اجرا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: اجرای طرح «موکب» از نیمه دوم خرداد ماه و همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و بر اساس پیش بینی های اولیه، در مرحله اول  اجرای آن روزانه حدود 500 زائر به عتبات عالیاتاعزام می‌شوند و به تدریج این ظرفیت را افزایش خواهیم داد.

 

استمرار سفرهای ارزان قیمت عتبات

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: طرح «موکب» پس از ماه مبارک رمضان نیز استمرار خواهد داشت و بر اساس برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت محدودیتی در ثبت نام و اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت وجود نخواهد داشت.

 

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: همه سفرهایی که در قالب سفرهای ازران قیمت با مدیریت دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت برگزار می شوند، از  ایمنی و استاندارد مورد نیاز در امور مختلف همچون هتل، ویزا و سایر موارد برخوردار هستند.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سفرهای ارزان قیمت نیمه دوم خرداد گوناگون عتبات جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل