Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر در هیاهوی ده روزه‌ی کتاب و کتاب‌خوان‌ها در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی تهران که یازدهم تا بیست‌ودوم اردیبهشت در مصلای بزرگ پایتخت برگزار شد استان بوشهر هم در سه روز آخر جلوه‌ای از خود نشان داد و با دو غرفه در این نمایشگاه بزرگ حضور پیدا کرد.
غرفه‌ای برای روستای درازی شهرستان دشتی که عنوان دهکده کتاب ایران در سال پیش را یدک می‌کشید و غرفه‌ای هم برای روستای چهارروستایی شهرستان گناوه که روستای برتر دوست‌دار کتاب در سال ۹۴ را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در غرفه‌ی این دو روستا آثار و کتاب‌های نویسندگان این دو شهرستان و برخی نویسندگان استان عرضه شد و بخشی از فرهنگ جنوب نیز در قالب پوشش و صنایع‌دستی نمایش داده شد.

این‌که روستاهای استان بوشهر با امکانات محدودی که دارند اما با خلاقیت و فعالیت رتبه‌های برتر کشوری را به‌دست می‌آورند شاخص بسیار خوبی است که باید با حمایت بیشتر مسئولان این شور و تکاپو در حوزه‌ی کتاب در همه‌ی جای استان فرهنگی بوشهر در جریان باشد.

حضور استان بوشهر هم در نمایشگاه بین‌المللی و بزرگ کتاب اتفاق خوبی است که انتظار می‌رود سال‌های آینده بابرنامه‌تر و پرمحتواتر و وزین‌تر باشد.

در رو اول برپایی این دو غرفه برخی مسئولان شهرستان‌های گناوه و دشتی هم در جمع غرفه‌داران آمدند؛ معاون برنامه‌ریزی فرماندار گناوه، بخشدار ریگ و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های گناوه و دشتی مسئولانی بودند که آمدند تا با حضور خود به غرفه‌داران این دو روستای کتاب‌دوست دلگرمی دهند.

در این میان علیرضا خلیفه‌زاده پژوهشگر و نویسنده‌ی گناوه‌ای و مؤلف کتاب‌های «دیلم و هفت شهر لیراوی» و «شول حیات‌داوود» درباره‌ی کتاب دوم خود سخنرانی کرد.
امیری معاون برنامه‌ریزی فرماندار گناوه نیز از نویسندگان گناوه‌ای در حوزه‌های گوناگون خواست که به معرفی این شهرستان بافرهنگ بپردازند تا چراغ روشنی پیش پای نسل‌های آینده
باشد.
سبحانی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه هم گفت: از نویسندگان و پژهشگران و ادیبان شهرستان گناوه می‌خواهیم که در زمینه‌های گوناگون پژوهشی، فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و ادبی کار کنند و کتاب بنویسند و ما هم از آنها حمایت خواهیم کرد.
شیرافکن بخشدار ریگ هم گفت: فیلمی درباره‌ی شخصیت میرمهنای بندرریگی ساخته خواهد شد و نشست تخصصی میرمهنا پس از ماه رمضان در تیرماه و همایش مهرمهنای بندرریگی نیز در دی ماه برگزار می‌شود تا این چهره‌ی ملی بیشتر شناسانده شود.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز استقبال مردم فرهنگ‌دوست دشتی از کتاب را بالا عنوان کرد و گفت که چاپ کتاب در شهرستان دشتی افزایش داشته است.

در این نشست از کتاب «هفتاد روایت کهن» اثر مرضیه منصوری‌زاده پژوهشگر بندرریگی نیز رونمایی شد.

با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه‌ی فرهنگ و ادب و تاریخ دیرینه‌ی مبارزاتی و علمی انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری به حوزه‌ی کتاب کنند و سال آینده سهم بیشتر و حضور پررنگ‌تری در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب سهم استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود