Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: بیانیه اخیر مجلس خبرگان درباره لغو برجام و خروج آمریکا از آن در حالی صادر شد که برخی اعضای این مجلس از روند نگارش آن بی‌خبر هستند و از اینکه چگونه این بیانیه به نام همه اعضای مجلس خبرگان صادر شده، اظهار شگفتی می‌کنند.
به گزارش خرداد ،آیت‌الله جنتی در بیانیه اخیری که به نام مجلس خبرگان صادر کرده با بیان اینکه رهبر انقلاب به اصرار دولت با برجام موافقت کرده، از روحانی خواسته به خاطر خسارت‌های برجام و عدم رعایت خطوط قرمز از مردم عذرخواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه توسط چند عضو هیات رییسه خبرگان نوشته شده، نه همه اعضا
آیت‌الله سیدهاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ ضمن ابراز بی‌اطلاعی از نگارش بیانیه به اسم مجلس خبرگان، می‌گوید: این بیانیه را احتمالا چند عضو هیات رییسه نوشته‌اند و سایر اعضا از نگارش آن اطلاعی ندارند.
موضوع برجام در کمیسیون سیاسی اجتماعی باید طرح می‌شد
او با بیان اینکه معمولا موضوعات در کمیسیون‌های مربوط مورد بحث قرار می‌گیرد، اظهار داشت: طبیعتا درباره این موضوع می‌بایست در کمیسیون سیاسی اجتماعی که بنده هم عضو آن هستم، بحث می‌شد که این اتفاق نیفتاده است و اصلا از اعضا دعوت نشده است.
اگر اشکالی بود، همان ابتدا تذکر داده می‌شد
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصالح کشور و نظام و لزوم حفظ وحدت کشور، خاطرنشان کرد: هیات مذاکره‌کننده مجاز به مذاکره بودند و حاصل مذاکرات را با مسئولان نظام در میان گذاشتند و بر اساس همین موضوع درباره مذاکرات تصمیم گرفته شد، لذا اگر اشکالی وجود داشت باید همان ابتدا گفته می‌شد. 
با دشمن مقابله کنیم نه با دولت و مذاکره‌کنندگان
آیت‌الله بطحایی افزود: رهبر انقلاب هم به مذاکره‌کنندگان اطمینان داشتند و در عین حال تاکید می‌کردند به طرف مقابل اطمینان ندارند و بایستی با فراست مذاکره شود. سوال اینجاست حال که آمریکا پیمان‌شکنی کرده و نقض عهد کرده، بایستی با آمریکا مقابله کنیم یا مذاکره‌کنندگان خودمان؟ طبیعی است باید با دشمن مقابله کنیم نه با دولت و مذاکره‌کنندگان.
او متذکر شد: آمریکا می‌خواست با کره شمالی مقابله کند اما تا کره شمالی تهدید کرد، آنها از در دوستی در آمدند. در مورد اروپا هم وضع همین است و آنها پیمان شکن هستند و صد امضا هم که بدهند، وفای عهد ندارند.
اگر می‌دانستم هم بیانیه را امضا نمی‌کردم
آیت‌الله بطحایی در پاسخ به این سوال که اگر در جلسه حاضر بود، بیانیه را امضا می‌کرد یا خیر؟ تاکید کرد: به هیچ عنوان، خیر. باید آمریکا را به مسلخ کشاند، نه روحانی را. برچسب ها: آیت‌الله بطحایی ، بیانیه ، روحانی ، جنتی ، خبرگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: آیت الله بطحایی بیانیه روحانی جنتی خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟