Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:06:39 GMT

قم| ۳۰۰ شاعر آئینی در استان قم فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۵۶۰۳

قم| ۳۰۰ شاعر آئینی در استان قم فعالیت می کنند

شاعر آئینی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ شاعر آئینی در استام قم فعالیت می‌کنند،گفت: شعر استان قم در سالهای اخیر به دلیل حضور اساتید برجسته در فضای ادبی کشور پیشگام و پیشتاز است. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمد جواد شرافت در مراسم رونمایی از کتاب‌های شعر حاشا و کودتاه که در مجموعه فرهنگی دنیای کتاب برگزار شد، اظهار داشت:رضا یزدانی یکی از شاعران جوانی است که آثار شعری وی دارای مضامین جدید و پخته ای است که در کتاب حاشا جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:اشعار یزدانی تنوع قالب دارد و قالب های شعری وی در "کتاب شعر حاشا" غزل و قصیده است که این کتاب را از کتاب‌های دیگر متمایز کرده است.

شاعر آئینی تصریح کرد: "کتاب شعر حاشا" شعرهای آئینی خوبی دارد که استفاده از ظرفیت‌های شعری نیمایی از دیگر ویژگی‌های شعری این کتاب است.

شرافت با اشاره به کتاب مجموعه شعر کودتاه اثر میثم داودی گفت: نگاه سینمایی میثم داودی در شعر از خصوصیات کتاب وی است چرا که رشته درسی وی کارگردانی است و به این وسیله اشعار خود را سروده است.

وی خاطر نشان کرد: رشته درسی داودی در اشعار وی نیز به خوبی نمایان است و تأثیر بسیار خوبی گذاشته است.

شاعر آئینی با بیان اینکه شاعران جوان استان قم در کشور برجسته هستند،گفت: شعر استان قم در سالهای اخیر به دلیل حضور اساتید برجسته در فضای ادبی کشور پیشگام و پیشتاز است.

شرافت با بیان اینکه حدود 300 شاعر آئینی در استام قم فعالیت می‌کنند،تصریح کرد: جلسات نقدی که در استان برگزار می‌شود سبب رشد و شکوفایی شاعران جوان شده است به طوری که هرسال کتاب‌های شعر این شاعران منتشر می‌شود و امسال کتاب شعر حاشا و کودتاه در نمایشگاه بین المللی منتشر و عرضه شد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند؛ مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان و شاعران ایرانی به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند اما این بار احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه بلا مگریز

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز

دوباره معرکه حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

کد خبر 749316

دیگر خبرها

  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران