Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@20:39:41 GMT

اکبر منانی | گوینده مانند چراغ برق است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۷۷۸۱

اکبر منانی | گوینده مانند چراغ برق است

سینما و تلویزیون > رادیو و تلویزیون - همشهری آنلاین:
دوبلور شخصیت «پوآرو» معتقد است که گوینده باید صدا داشته، ورزیده باشد و بتواند سی و دو حرف را درست و سلیس بگوید؛ رسیدن به این ویژگی‌ها با یک یا دو روز انجام نمی‌شود، بلکه ممکن است ۳۰ سال طول بکشد.

به گزارش ايسنا؛ اکبر منانی درباره‌ی وضعیت حضور گویندگان جدید در رادیو گفت: مشکل گویندگان بی‌حوصلگی است، به دلیل اینکه این کار صبوری می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من سه سال برای ورود به رادیو تلاش کردم تا وارد شدم. انواع دوره‌ها را دیدم و خودم دنبالش رفتم. مشکل این است که در حال حاضر فردی می‌گوید که من آمده‌ام گوینده شوم و همان موقع هم می‌خواهد که این اتفاق بیفتد.

او با انتقاد از وضعیت گویندگی اظهار کرد: متاسفانه این سبک گویندگی که در حال حاضر وجود دارد را دوست ندارم. البته این نظر شخصی من است و این مساله به سلیقه هم مرتبط می‌شود. گوینده باید صدا داشته و ورزیده باشد و بتواند سی دو حرف را بگویید، رسیدن به این ویژگی‌ها با یک یا دو روز انجام نمی‌شود، بلکه ممکن است ۳۰ سال طول بکشد.

این دوبلور قدیمی ادامه داد: تمام زندگی من تحقیق بود و دنبال این بودم که بدانم چه چیزی درست است. از هر استاد و فردی که حرف می‌زد، یاد می‌گرفتم، اگر یاد نمی‌گرفتم به این مرحله‌ای که هستم، نمی‌رسیدم. خدا را شکر هنوز با این سن پشت میکروفون می‌نشینم و می‌توانم کار خود را درست انجام دهم.

منانی با بیان اینکه گویندگی صبوری می‌خواهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانان صبوری نمی‌کنند و می‌خواهند به سرعت گوینده شوند و جای نقش اصلی باشند بدون اینکه بدانند گویندگی چیست، گویندگی باید تشریح شود. هر فردی صبر داشته باشد به آن هدفی که دارد می‌رسد. هیچکس مانند من نبودهریال زیرا بدترین بیان را در زمان خود داشتم اما صبوری کردم  و دنبال هدفم رفتم. کتاب نوشتم و گردآوردی کردم، من نویسنده نیستم و از مردم یاد گرفته‌ام. کدام گوینده در حال حاضر این کارها را انجام می‌دهد؟

این مدیر دوبلاژ اضافه کرد: هزاران نفر جلوی تلویزیون می‌نشینند و هرکدام فکری دارند. گوینده باید خود را با این  افراد سازگار کند تا بتواند بیانی را در رادیو و تلویزیون داشته باشد.

گوینده تیپ‌های فلفلی و آقای خوشبین در برنامه «صبح جمعه با شما»، با اشاره به ویژگی یک گوینده اظهار کرد: تنها علاقه کافی نیست بلکه گویندگان باید صدا و مایه‌ای داشته باشند. آن‌هایی هم که این ویژگی را ندارند، می‌توانند به آن دست پیدا کنند اما باید حدود چندسال دنبالش بروند و نخواهند در عرض یک هفته گوینده شوند. به نظرم گویندگی مشکلترین و ساده ترین کار است و باید تمرین زیاد داشته باشند .

منانی که به جای شخصیت‌های زبل‌خان و «گلام» در ماجراهای گالیور (با تکیه کلام من می‌دونم) صداپیشگی کرده است، در پایان گفت: برخی گویندگان رادیو به نسبت بهتر از تلویزیون هستند. به جز آقای حیاتی، دیگران گوینده نیستند به دلیل اینکه حرف می‌زنند. گویندگی با حرف زدن در رادیو و تلویزیون فرق دارد و صدا باید سالم باشد. گوینده مانند چراغ برق است که از جایی انرژی می‌گیرد و از بلندگویی پخش می‌شود اگر در این بین یک خال وجود داشته باشد، اشکال ایجاد می‌کند. گویندگی این حالت را دارد و باید آنقدر دقیق باشد که دیگر این مشکلات وجود نداشته باشد.

در همین زمینه: پدر سریال ماه رمضان شبکه ۲ سیما سریال رمضانی شبکه یک را بشناسید اعلام برنامه‌های رمضان شبکه‌های تلویزیون | ماه عسل مثبت می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شهید علی اکبر شمشیری یکی از معلمان شهرستان آباده بود که با وجود ۷۰ درصد جانبازی و نقص عضو، پس از دفاع مقدس، نیز معلمی را ادامه داد و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان آباده به فعالیت پرداخت.  
او که در دوران انقلاب اسلامی، به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخته بود، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و به مقابله با دشمن پرداخت.
شهید شمشیری در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۸، کربلای پنج و کربلای ۱۰ به نقش آفرینی پرداخت و در نهایت یک پای وی قطع و پای دیگرش به شدت مجروح شد.
این معلم شهید پس از جنگ تحمیلی با عشق به معلمی در کلاس درس مشغول تدریس شد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به فعالیت پرداخت.
انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات حاج علی اکبر شمشیری پس از دفاع مقدس بود.
وی با ارادتی که به شهید عبدالکریم فرخی داشت، وصیت کرده بود که پس از شهادتش زیر پای این شهید بزرگوار به خاک سپرده شود و در نهایت به آرزویش رسید و در چهارمین روز از تیر ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد