Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@03:31:11 GMT

پاداش بازنشستگی ۹۸۷ مدیر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۹۸۲۸

پاداش بازنشستگی ۹۸۷ مدیر اعلام شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ غلامرضا تاجگردون در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره موضوع افزایش حقوق امسال کارمندان گفت: آنچه که در مجلس تصویب شد افزایش ۲۰ درصدی کف حقوق کارمندان بود و­برای بقیه حقوق ها به روش پلکانی ­افزایش می یافت، اما ­اکنون دولت افزایش حقوق را بین ۶ تا ۱۲ درصد اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاجگردون با اشاره به اینکه برای افزایش حقوق کارمندان استفساریه به صحن علنی ارائه می کنیم افزود: درباره افزایش حقوق کارمندان برای امسال در دولت، نوعی نامهربانی یا توجه نکردن به تفاهم با­ مجلس یا برداشت دیگر از متن قانون بودجه انجام شد.

وی گفت: ­هرچه با دولت گفتگو می کنیم نمی پذیرد و پاسخ جدی نمی ­دهد. تاجگردون افزود: مجبور هستیم نظر استفساریه را برای افزایش حقوق کارمندان به صحن علنی مجلس ارائه دهیم و آن را به قانون تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با توجه به اینکه شکاف جدی بین پاداش بازنشستگان وجود داشت که باید حل می شد در سال ۹۷ سقف پاداش را حدود ۲۸۰ میلیون تومان قرار دادیم، اما افرادی که حقوق آنها بالای ۸ میلیون تومان بود بر این اساس ضرر می کردند.

تاجگردون افزود: ۹۸۷ نفر در دستگاه ها و شرکت های دولتی و بانک ها پاداش بازنشستگی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان گرفته و آخر سال ۹۶ خود را بازنشست کرده اند. وی گفت: ۲۰۰ نفر از این افراد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان پاداش گرفته اند و فردی نیز یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان پاداش گرفته است.

وی بیان داشت: ۱۴ نفر از کسانی که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان پاداش گرفته اند و خود را در سال ۹۶ بازنشسته کرده اند امسال دوباره به کار بازگشته اند. وی گفت: از دولت خواسته ایم این افراد که سطح ­آنها معاون وزیر است از سیستم دولتی کنار بگذارد ­و در بخش خصوصی به کار گرفته شوند.

تاجگردون افزود: در نشستی که با معاون اول رییس جمهور درباره قیمت ارز داشتیم وی اتفاقات بازار ارز را شفاف و در گزارش کاملی ارائه کرد اما دولت هنوز نتوانسته درباره برخی موضوعات تصمیم بگیرد که یکی از دلایل آن ورود دیر هنگام به این مسئله بوده است. وی با بیان اینکه نبود تعادل در عرضه و تقاضا قیمت ارز را افزایش داد اضافه کرد: رشد اقتصادی و افزایش خروج سرمایه های ارزی نیز از دلایل افزایش قیمت ارز است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ارز ­۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توان پوشش نیاز کل بازار را ندارد که این موضوع باید برای جلوگیری از زیان بخش های مختلف تولید مدیریت شود. وی گفت:­ سال گذشته برای دانشجویانی که خارج از کشور درس می خوانند­ حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده که دولت باید فکری برای این مسئله بکند.

تاجگردون افزود: دولت باید ما به التفاوت ارزش دلاری که به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به صادرکننده می دهد به وی پرداخت کند تا صادر کننده از روش های دیگر برای دستیابی به دلار نرخ بازار استفاده نکند.

وی گفت: دوران سختی را پیش رو نداریم و این دوران را پشت سر گذاشته ایم اما دولت نباید مسائل را درباره ارز از مجلس پنهان کند. تاجگردون افزود: برای بهبود بخش تولید نیز باید مقداری تورم افزایش یابد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاداش بازنشستگی مدیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حقوق ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟ کف و سقف جدید حقوق اعلام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری اظهار کرد: به موجب قانون مصوب، دستمزد حداقلی‌بگیران با افزایش ۳۵ درصدی و همچنین سایر سطوح درآمدی با افزایش ۲۲ درصد + ۶۹۰ هزار تومان همراه است که از فروردین ماه اعمال اما از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز اعلام کرد که سعی می‌شود معوقات در خردادماه پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

موسوی همچنین درباره میزان افزایش «حق عائله‌مندی و اولاد» نیز گفت: حق عائله‌مندی نیز با این افزایش جدید بیش از ۱۰۰ درصد در سال جاری رشد داشته و حق اولاد نیز با رشدی بالغ بر ۵۰ درصد همراه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه نگرانی‌هایی در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها در سال جاری عنوان می‌شود، گفت: همسان‌سازی به افزایش حقوق سالانه ارتباطی ندارد و از آنجایی که هنوز برنامه هفتم ابلاغ نشده است، بعد از ابلاغ، آنچه که به موجب قانون به ما تکلیف شود، با تامین منابع به قانون عمل می‌کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امروز دولت ۲۳۰ میلیارد تومان به ورزشکاران پاداش داد + فیلم
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟ کف و سقف جدید حقوق اعلام شد
  • پاداش یک میلیاردی برای تیم ملی والیبال در صورت صعود به المپیک/ گلایه‌های عبادی‌پور در مورد پروازها+ فیلم
  • پاداش یک میلیاردی برای تیم ملی والیبال در صورت صعود به المپیک/ گلایه‌های عبادی پور در مورد پروازها+ فیلم
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • در غرب شاهد تقابل جریان شرافت با شرارت هستیم
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»