Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ۳۱۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،جلسه ۳۱۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها طی سخنانی گفت: موضوع گفتمان سازی و بررسی جامع ابعاد "دانشگاه اسلامی" هم از اقداماتی است که در دست انجام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاطری گفت: ما درخواست داریم اعضای شورا که دارای سوابق ارزشمند مدیریتی در آموزش عالی هستند با استفاده از تجربه این ۵ سال، شورای اسلامی شدن را برای اجرای بهتر "سند دانشگاه اسلامی" راهنمایی کنند.
پس از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاطری، گزارش تدوین شده در دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیرامون موانع و چالش‌های اجرایی سند دانشگاه اسلامی که با استفاده از نظرات تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها تدوین شده بود، ارائه گشت.
بعد از ارائه این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین شاطری گفت: سند دانشگاه اسلامی با اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور و... هماهنگی کامل دارد.
وی افزود: با همکاری اعضای شورا بسیاری از راهبرد‌های این سند در قالب برنامه ششم توسعه گنجانیده شده و به همین دلیل اجرای سند هم اکنون الزام قانونی دارد.
پس از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاطری، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: رفع ایرادات ساختاری به صورت ریشه‌ای، الزام رؤسای دانشگاه‌ها به اجرای سند دانشگاه اسلامی و پیگیری این موضوع از جانب مسئولان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، معرفی مستمر سند دانشگاه اسلامی به مسئولان دانشگاه‌ها و تأثیر دادن اجرای سند دانشگاه اسلامی در رتبه بندی دانشگاه‌ها.
 رحیم پور ازغدی: سند دانشگاه اسلامی باید بر اساس اولویت‌بندی، اجرایی شود
 رحیم‌پور ازغدی نیز در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد بتوانیم بخش‌هایی از سند دانشگاه اسلامی را در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان اولویت اجرایی تعیین کنیم.
وی افزود: سند دانشگاه اسلامی به‌عنوان مطالبه نظام باید بر اساس اولویت‌بندی، اجرایی شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عواملی مانند زمان لازم برای اجرا، بودجه لازم و تأثیر راهبرد از منظر سطح و عمق آن می‌تواند در این اولویت‌بندی به کار بیاید.
 رحیم‌پور ازغدی گفت: همه مسئولان موظف هستند همه توان خود را برای اجرای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرند.
محمدیان: مهم‌ترین بخش سند دانشگاه اسلامی بخش مدیریتی آن است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها هم طی سخنانی گفت: با توجه به فرارسیدن زمان بازنگری در سند دانشگاه اسلامی باید این بازنگری با جلب نظرات همه کارشناسان باشد.
وی افزود: سند دانشگاه اسلامی دارای چهار زیر نظام است و باید مشکلات این زیر نظام‌ها بررسی شوند که مهمترین بخش آن نظام مدیریتی است و باید از این نظام اقدام شروع شود.
وزیر علوم: اجرای سند دانشگاه اسلامی تکلیف و وظیفه ماست
 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم طی سخنانی گفت: بر اساس گزارش تدوین شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اکثر فعالیت‌های فرهنگی که توسط نهاد‌های رسمی و مسئول در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود با سند دانشگاه اسلامی مطابقت دارد.
وزیر علوم افزود: از معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواسته‌شده برنامه‌های خود را با سند دانشگاه اسلامی کاملاً تطبیق دهند، زیرا اجرای این سند وظیفه و تکلیف ماست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: در عین حال نباید اقدامات انجام‌شده را انکار کرد.
رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: نحوه و میزان هماهنگی بین نهاد‌های مسئول در اجرای سند دانشگاه اسلامی باید در گزارشی جامع بررسی شود.
وی افزود: تنوع و تکثر موجود در جامعه دانشگاهی باید در روند اجرای این سند مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است، با توجه به پایان وقت جلسه ادامه بررسی موضوع به جلسه آینده موکول شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تسریع در اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر رهبر معظم انقلاب را نیازمند همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی دانست.

سیدوحید حسینی امروز، ۱۲ اردیبهشت در چهل و یکمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تسریع در اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیازمند همکاری و همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی استان فارس است.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی مباحث جوانی جمعیت در میان کارکنان سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها استان آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از اقدامات ملی به شمار می‌رود که پشتوانه‌ای برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به نزدیک شدن هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، با مهم برشمردن این مناسبت، بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان برای ترویج فرهنگ قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد.

وی، قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری را یکی از راهکارهای اثرگذار و ارزشمند در پیشبرد اهداف پیش بینی شده در این زمینه عنوان کرد و هفته جمعیت را فرصتی مناسب برای آگاهی بیشتر مردم جامعه از اهمیت تلاش برای قرار گرفتن در مسیر جوان بودن جمعیت دانست.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به دستورالعمل‌های هفته ملی جمعیت ۱۴۰۳، از آمادگی دانشگاه برای اجرای اقدامات هدفمند در سطح جامعه با همکاری و همراهی معاونت‌های دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران