Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته میزان طلاق رخ داده در استان اردبیل به نسبت سال قبل از آن دو تا 5 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در استانداری اردبیل اظهار کرد: آمار طلاق ثبت شده در سال 95 بیش از 3 هزار و 276 مورد بوده که این رقم در سال گذشته به کمتر از 3 هزار و 108 مورد رسیده که براساس آمارهای ثبت احوال 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد و آمار ثبت اسناد نیز 2.5 درصد کاهش را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه بیش از 57 هزار و 230 فقره پرونده به مراجع قضایی در حوزه خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده بیش از 8 هزار و 601 مورد مربوط به مباحث خانواده بوده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در مورد دعاوی مطرح شده در دادگاه خانواده بیان کرد: عمده مباحث مربوط به طلاق، جهیزیه، مهریه و نفقه بوده و در استان اردبیل اولین دعاوی حقوقی مربوط به مباحث خانواده است که بیش از 8 هزار و 661 فقره را شامل می‌شود.
خدادادی افزود: بعد از مباحث خانواده مطالبه وجه دیگر دعاوی حقوقی مطرح شده در استان است که 6 هزار و 900 مورد را شامل می‌شود.
وی به افزایش 5 درصدی مراجعین به محاکم خانواده اشاره کرد و گفت: آمارر ارائه شده در مورد ثبت طلاق مربوط به ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد آماری متفاوت است و ما هنوز دلیل این تفاوت آماری را نمی‌دانیم .
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: ثبت اسناد در سال گذشته آمار ثبت طلاق را 3 هزار و 108 مورد با 2.5 درصد کاهش به نسبت سال 95 اعلام کرد در حالی که آمار ثبت احوال نشان می‌دهد میزان طلاق ثبت شده 3 هزار و 108 مورد بوده که 5.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در سال 95 به نسبت سال قبل از آن با 21 درصد افزایش طلاق روبرو بودیم، خاطرنشان کرد: استان اردبیل در نرخ رشد طلاق رتبه اول را داشت که با اقدامات انجام شده در سال گذشته روند کاهشی در ثبت طلاق بین دو تا 5 درصد به ثبت رسیده است.
خدادادی در ادامه به علل و عوامل ثبت طلاق در استان اردبیل براساس تحقیقات میدانی رخ داده در مراجع قضایی اشاره و بیان کرد: 20 دلیل عمده طلاق در استان اردبیل با تحقیقات گسترده مشخص شده که این دلایل مربوط به مسایل فرهنگی، اخلاقی، خیانت همسران، فقر، اعتیاد و برخی تفاوت‌ها در سن ازدواج بوده که به عنوان عامل و عنصر طلاق یاد شده است.
وی به مشکل ازدواج زودهنگام دختران در اردبیل در سنین 15 تا 17 ساله اشاره و اظهار کرد: عمده این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود و در کنار ازدواج زودهنگام ما با مشکل ازدواج دیرهنگام نیز در استان اردبیل روبرو هستیم به طوری که ازدواج به هنگام مورد غفلت و بی‌‌توجهی قرار گرفته است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: عدم شناخت کافی زوجین و ضعف مهارت در زندگی دو دلیل عمده طلاق زوجین در استان اردبیل محسوب می‌شود که ما اقداماتی را در دادگستری با هدف رفع این آسیب‌ها و مشکلات آغاز کردیم که آموزش پیش از ازدواج یکی از این راهکارهاست که اثرات پیشگیرانه‌ای در حوزه طلاق داشته است.
خدادادی به فعالیت مراکز مشاوره تخصصی در حوزه اشاره و بیان کرد: زوجین قبل از ثبت ازدواج خود باید هم در آموزش پیش از ازدواج و هم در مراکز مشاوره حضور پیدا کرده و آموزش‌های مورد نظر را یاد بگیرند.
وی به برخی پیشنهادات در ارتباط با کاهش طلاق اشاره کرد و گفت: باید آموزش عمومی را در محلات، محیط‌های اداری و ... با هدف آگاهسازی عمومی مورد توجه قرار دهیم به طوری که در سرفصل تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان این مهارت‌ها گنجانده شده و به صورت تدریجی و سیستمی به جوانان ما آموزش داده شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به اهمیت موضوع مشاوره‌های قبل از ازدواج و طرح برخی از مباحث مهم در شروع زندگی اشاره کرد و گفت: باید آنقدر این مشاوره‌ها را تقویت و توسعه دهیم تا قبح مراجعه به مشاور شکسته شده و زمینه حل مشکلات به صورت علمی و تخصصی فراهم آید.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ازدواج استان اردبیل اعتیاد طلاق فقر موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد

سخنگوی صنعت آب ایران با اشاره به پرشدگی ۶۴ درصدی مخازن سدهای کشور گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل سال گذشته است، اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته دارای کاهش ۸ درصدی است.

به گزارش ایسنا، فیروز قاسم‌زاده  کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر