Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایتخت پرتغال طی چند سال گذشته شاهد افزایش ناگهانی محبوبیت بوده است و دلیل ان نیز واضح می باشد.این شهر بسیار زیبا،دارای معماری رنگارنگ و بسیار پیشرفته است و دسترسی اسانی به سواحل دریایی دارد ،این ها همه مواردی است که لیسبون را به یکی از مکان های مورد علاقه ی اروپاییان تبدیل کرده است.در سفر به لیسبون بدانید که تفریحات و سرگرمی های زیادی در مرکز این شهر وجود دارد،از مراکز تفریحی بسیار هیجان انگیز گرفته تا رستوران هایی که بهترین غذاهای دریایی را سرو می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که به لیسبون سفر کنید می توانید خوشمزه ترین غذاها را میل نمایید،از کلیساها دیدن کنید،از قلعه های محلی این شهر در سفر یک روزه به لیسبون و تماشای جاهای دیدنی لیسبون بازدید نمایید و عکسبرداری کنید و بسیاری دیگر از کارهای جالب را می توانید انجام دهید.

پارک و قلعه ی "پنا"

کاخ رویایی  در سفر یک روزه به لیسبون و تماشای جاهای دیدنی لیسبون  "پنا" در بالای شکاف سنگی در میان تپه های "سینترا" قرار دارد.از نظر ارتفاع دومین مکان بلند در شهر می باشد،مناظر این منطقه بسیار خیره کننده می باشد،حتی بدون در نظر گرفتن خود کاخ نیز این مکان به دلیل مناظر رنگین و زیبایی که دارد بسیار مورد توجه می باشد.در حال حاضر یک بنای یادبود ملی می باشد،در گذشته کاخ "پنا" یک صومعه سرا بوده است،این قصر در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد و در سال 1800 توسط پادشاه "فردیناند دوم" فتح شد.این مکان در سال 1995 به عنوان یک میراث ملی و یک اثر فرهنگی در "سینترا" به ثبت یونسکو رسید.

"کابو روکا اند کاسکیاس"

در این سفر یک روزه ای که به "روکا کیپ" دارید از غربی ترین نقطه ی اروپا بازدید خواهید کرد،همچنین فرصت کاوش و بررسی کاخ شگفت انگیز و رازالود "کویینتا رگالریا" را دارید.در ظاهر این بنا سبک معماری "گوتیک" بسیار اشکار می باشد اما بهترین جای این منطقه باغی است که در پشت این کاخ واقع شده است.در سفر به لیسبون بدانید که با توجه به اسطوره ها و افسانه هایی که درباره ی این مکان وجود دارد ،این باغ دارای گذرگاه های مخفی می باشد که بسیار نمادین هستند.در حالی که شما در این منطقه به سر می برید سعی کنید بازدیدی هم از مکان جذاب "هلموث" داشته باشید و حتما یک توقف کوتاه در سفر یک روزه به لیسبون و تماشای جاهای دیدنی لیسبون  در شهر های رویایی "کاسکیاس" و "استوریل" داشته باشید.در گذشته این منطقه محل شکار برای اشرافیون محسوب می شده است.

"فاتیما اند نازار"

در سفر به لیسبون بدانید که "فاتیما" از نظر مذهبی قابل توجه است که گفته می شود در آن بانویی به نام "فاتیما" در اوایل قرن بیستم به شکل دو کودک چوپان ظاهر شد.سعی کنید اطلاعات بیشتری را درباره ی این فرد و کلیسای "ترینتی" که در نزدیکی اینجا قرار دارد جمع اوری کنید، همچنین از خانه هایی که در این منطقه نیز قرار دارند بازدید نمایید. سپس شما می توانید به سمت "نازار" در سفر یک روزه به لیسبون و تماشای جاهای دیدنی لیسبون حرکت کنید تا سفر یک روزه ی خود را تکمیل نمایید:"نازار" به دلیل امواج خروشان خود در جهان معروف می باشد."مک نامارا" در این منطقه رکورد جهانی موج سواری را شکست و به نام خود به ثبت رسانید.دلایل دیگری نیز برای محبوبیت اینجا وجود دارد.

"جرونمیس مانستری"

"جرونمیس مانستری" به قدری بزرگ و پهناور است که شما باید یک روز کامل را به ان اختصاص دهید.اینجا یک نمونه ی با شکوه از معماری قدیمی است که در سال 1983 به ثبت جهانی یونسکو رسید.در نزدیکی رودخانه ی "تاگو" واقع شده است،این مکان در اواخر قرن پانزدهم توسط پادشاه "مانوئل اول" برای ادای احترام به "اور لیدی و "سنت جروم" ساخته شد.این بنا تا کنون موارد استفاده ی مختلفی داشته است، تا قبل از اینکه به یک مکان ملی در قرن نوزدهم تبدیل شود، به مدت یک قرن به عنوان یک مدرسه و یتیم خانه استفاده می شده است.

"سسیمبرا"

برای کاوش و بررسی بیشتر به منطقه "اتردامورا" بروید، در راه طولانی ترین پل اروپا،پل "واسکو گاما"، را مشاهده نمایید. اینجا یک مکان عالی برای کشف و بررسی می باشد:نهار را در روستای ارام "سسیمبرا" که برای ماهیگیری مناسب است میل نمایید،در انجا شما می توانید بهترین غذاهای دریایی را بخورید.اینجا یک منطقه ی بسیار ارام و پر از ارامش می باشد و بهترین مکان برای قدم زدن در امتداد ساحل می باشد.شما همچنین می توانید به کلیسای مرکزی روستا بروید و از قلعه ی "سسیمبرا" که در بالای تپه ها واقع شده است بازدید نمایید.اگر به اندازه ی کافی وقت داشته باشید می توانید در مقابل مجسمه ی "کریستو ری" که یکی از بهترین مناظر را در در سفر یک روزه به لیسبون و تماشای جاهای دیدنی لیسبون که داراست، توقف نمایید.

"ابیدوز"

روستای تاریخی و باستانی "ابیدوز" بدون شک یکی از بهترین سفر یک روزه به لیسبون برای تماشای جاهای دیدنی می باشد. مطمئنا یکی از شهرهای قدیمی حفظ شده در پرتغال که بازدیدکنندگان از تماشای خیابان ها و خانه های رنگارنگ ان لذت خواهند برد،همین منطقه در سفر یک روزه به لیسبون از نمونه جاهای دیدنی لیسبون است."ابیدوز" یک تاریخ جذاب دارد: چندین قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده است، توسط پادشاه پرتغالی "آلفونسو I" در قرن دوازدهم فتح شد، و در قرن هجدهم یک مکان عالی برای تعطیلات فرمانروایان به حساب می امد.نکات کلیدی که باعث جذابیت این مکان شده اند عبارتند از:"پاسودا ابیدوز"،شهر "گیت"،کلیسای "پیتر" و کلیسای "ماری" که زمانی به عنوان یک مسجد مورد استفاده بوده است.

منطقه ی "چلریوس" و "بوسلز واین"

در سفر به لیسبون بدانید که شما برای نمونه برداری از بهترین انگورهای کشور پرتغال و خوردن عالی ترین نوشیدنی ها به این سفر یک روزه می روید.انبارهایی که در مسیر قرار دارند به شما امکان می دهد برخی از عجیب ترین نوشیدنی هایی که در پرتغال وجود دارد را امتحان کنید،همچنین می توانید بسیاری از کارخانه های نوشیدنی را که بعضا از بین رفته اند را مشاهده نمایید.علاوه بر نوشیدنی، شما می توانید طرز تهیه ی نوشیدنی های محلی خوشمزه و روغن زیتون را نیز ببینید. در سفر به لیسبون بدانید که در طول این بازدید، شما همچنین در مورد تاریخ منطقه اطلاعاتی را کسب می کنید،مانند شنیدن داستان مکتشف معروف پرتغالی به نام " واسکو د گاما".شما همچنین می توانید از این فرصت برای بازدید از روستاهای با شکوه و عجیب و غریبی که در مسیرتان به سمت شمال وجود دارد بازدید نمایید.

تست نوشیدنی در "ستابول"

در سفر به لیسبون بدانید که  از تاکستان های خوبی که در جنوب نیز وجود دارد بازدید نمایید.شما می توانید از منطقه ی خوش منظره ی "ازیتائو" که در "ستابول" واقع شده است و به دلیل نوشیدنی ها و پنیرهای خوشمزه اش معروف می باشد دیدن کنید. شما همچنین می توانید از این فرصت برای تست خوراکی های محلی خوشمزه ای که وجود دارد مانند انواع شیرینی ها استفاده کنید.در اینجا شما می توانید سه انبار مختلفی که برای نگهداری نوشیدنی از انها استفاده می شود را مشاهده نمایید، همچنین می توانید از منظر زیبای پارک طبیعی "ارابیدا" لذت ببرید.

پارک ملی "کایاکینگ ارابیدا"

برای بازدید از یک جای کمی متفاوت تر و عجیب و غریب تر به پارک ملی "کایاکینگ ارابیدا" بیایید.اینجا دارای زیبایی های طبیعی بی نظیر و مناظر عالی می باشد،همچنین سیستم ابی و رودخانه ی این مکان فوق العاده است.در این تور یک روزه ی هیجان انگیز شما فرصت بازدید از غارهای پنهان را خواهید داشت،همچنین اگر بخواهید می توانید یک پیک نیک عالی را در سواحل این منطقه داشته باشید.اینجا یک جای عالی و جذاب برای گذراندن یک روز می باشد.

تاریخ "ولینگتون"

برای هر کسی که احساس می کند علاقه ی وافری به دانستن تاریخ محلی لیسبون دارد،این یک سفر عالی است.در اینجا شما می توانید به راحتی از "تورز ورداز" که به لحاظ استراتژیک مهم هستند، بازدید کنید- مجموعه ای از استحکامات همراه با یک سیستم ارتباطی هوشمندانه می باشد.اینجا در قرن نوزدهم برای دفاع از لیسبون ساخته شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنگ هایی که از سال 1807 تا 1814 ادامه یافت، می توانید به موزه "تورز ورداز" و مرکز "ویمیریو" بروید.

 معبد "نایتس"

رفتن به معبد "نایتس" یک سفر واقعا جذاب و تجربه ی عالی برای شما خواهد بود.بازدید از روستاهای "تومار" و "کنستانسیا" و بررسی زیبایی های تاریخی انها باعث می شود شما اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی را کسب نمایید.اینجا میزبان یکی از اثار ارزشمندی است که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است یعنی کلیسای "تومار" که یکی از ساختمان های مهم این منطقه در اروپا در گذشته محسوب می شود.
قلعه ی "المورال" نیز در فاصله بسیار کوتاهی از این مکان واقع شده است، یکی دیگر از بناهای تاریخی است که تحت کنترل معبد "نایتس" بوده است.

"اورا" و "پالملا"

این مکان تاریخی به دلایل فراوانی ارزش بازدید دارد.این شهر قرون وسطایی توسط دیواره هایی محصور شده است و در شهر نشانه هایی از قبیله ی "چاپل بونز" دیده می شود.در اینجا کلیسای زیبا و جذاب "سنت" وجود دارد.در اینجا شما شاهد معماری های فوق العاده ای خواهید بود،همچنین می توانید زمانی را برای بازدید از نوشیدنی های محلی اینجا که در "النتجو" قرار دارد،اختصاص دهید.همچنین در هنگام برگشت زمان طولانی را صرف بازدید از قلعه ی قرون وسطایی و زیبای "پالملا" خواهید کرد.

"مافرا"

برای بازدید از روستای تاریخی "مافرا" به زمان طولانی احتیاج دارید.دلیل اصلی و بزرگ برای بازدید از این روستا، کاخ جذاب "مافرا" است، بزرگترین کاخی است که در قرن هجدهم ساخته شده است.این بنا با مقدار قابل توجهی از طلای برزیلی ساخته شده است،اینجا تقریبا چهار هکتار است و دارای طولانی ترین تونلی است که تا به حال ساخته شده است.اینجا به قدری زیبا و خیره کننده است که شما به هیچ عنوان نمی خواهید ان را ترک کنید.

"پورتو"

دومین منطقه ی عالی برای رفتن به یک سفر یک روزه در پرتغال "پورتو" می باشد.رفتن یک سفر یک روزه به این منطقه واقعا با ارزش خواهد بود.در این سفر یک روزه شما می توانید خیابان های زیبای "پورتو" را ببینید و از جاذبه های اصلی ان مانند کلیسای جامع،"اوندیا الیدوس"،"میدان "لیبرداد" و پل "لوییس" لذت ببرید.شما می توانید در امتداد رودخانه ی "ریبریا" قدم بزنید.

"اوریو" و ایلهاوو"

برای خوردن یک غذای عالی هیچ انتخابی بهتر از "کدفیش" وجود ندارد.در "ایلهاوو" شما می توانید یک موزه را که کاملا به نمایش ماهی ها اختصاص داده شده است را مشاهده کنید.زمانی ماهی قزل الا غذای فقرا محسوب می شد،ولی در حال حاظر یکی از غذاهای اصلی پرتغالی های می باشد که در مراسم مهمی نیز مانند کریسمس از ان استفاده می شود.در راه بازگشت شما می توانید از "اوریو" که به ونیز پرتغال معروف است بازدید نمایید.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: جهانگردی جهان گردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراز به دنبال شکستن طلسم 170 روزه!

به گزارش "ورزش سه"، برزیلی‌های فوتبال ایران که از زمان حضور فراز کمالوند در راس کادرفنی خود شرایط بهتری پیدا کردند و در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ برتر همچنان امیدوار به بقا هستند، روز جمعه در خانه برد ارزشمندی را مقابل مس رفسنجان به دست آوردند.

نفتی‌ها با هدایت کمالوند امتیازات ارزشمندی را به دست آوردند و حالا با وجود قعرنشینی اما با سه تیم بالایی خود تنها سه امتیاز فاصله دارند.

در چنین شرایطی نفت آبادان در هفته بیست و هفتم طی یک بازی خارج از خانه میهمان آلومینیوم اراک است. کمالوند و شاگردانش بسیار امیدوار هستند بعد از برد روحیه بخش مقابل مس رفسنجان یک برد دیگر را کسب کنند و در هفته‌ای که رقبای بالایی دیدارهای بسیار سختی دارند، بتوانند خود را در جدول بالا بکشند و شانس بقای خود را افزایش بدهند.

نکته قابل توجه درباره نفت آبادان این است که این تیم از هفته نهم که در رفسنجان مس را شکست داده بود، دیگر هیچ پیروزی‌ای در خارج از خانه به دست نیاورده و دو پیروزی اخیر آنها مقابل سپاهان و مس رفسنجان هم در آبادان بوده است.

بازی رفت مس رفسنجان و نفت آبادان در تاریخ 3 آذر 1402 برگزار شد و 170 روز از آن مسابقه می‌گذرد. حالا کمالوند که با حضور خود طلسم نبردن نفت در داخل خانه را شکست و تیمش را با شرایط روحی بهتری به میدان می‌فرستند، امیدزیادی دارد تا بعد از 170 روز طلسم نبردن بیرون از خانه را نیز بشکند.

صنعت نفت در نیم فصل اول با هدایت ویسی دو پیروزی بیرون از خانه مقابل فولاد و مس داشت و حالا کمالوند امیدوار است تا سومین برد خارج از خانه را در اراک بعد از مدتی طولانی کسب کند. بردی که می‌تواند نفت را به امتیاز 22 برساند و شرایط آنها را در جدول رده‌بندی بسیار بهبود ببخشد.

دیگر خبرها

  • فراز به دنبال شکستن طلسم 170 روزه!
  • مکانیزم دیدنی ساعت تاریخی تبریز
  • سفری خاطره انگیز با تور تایلند آرزوی سفر
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • دوئل دیدنی روزنامه نگاران فلسطینی و اسرائیلی بر سر ایران
  • بهترین فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال 1403
  • فیلم| جست و جوی ۱۷ روزه برای یافتن «سبحان»
  • دانلود آهنگ های شاد جدید 1403
  • بهترین بروکر بازار فیوچرز برای ایرانیان
  • گوکرش درباره آینده‌اش: نمی‌توانم به هواداران اسپورتینگ لیسبون قولی بدهم