Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، حجت الله میرزایی در حاشیه چهارمین کنفرانس مدیریت شهری و دهمین جشنواره بین المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: به زودی سامانه "پژوهش یار" ملی خواهد شد تا همه پژوهشگران در سطح کشور دستاوردهای مرکز مطالعات خود را برای استفاده رایگان از مطالعاتشان و همچنین جلوگیری از انجام مطالعات موازی بارگذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این جلسه به موضوع اقتصاد نوین شهری و درآمدهای پایدار توجه می‌شود، تصریح کرد: نظام مالی شهرداری‌ها پاشنه آشیل کلانشهرها است؛ چرا که تامین بودجه سالیانه، میزان بدهی و همچنین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها به رقم زیادی رسیده که حدودا 150 هزار میلیارد تومان برای هشت کلانشهر می‌شود که حدود 50 درصد بودجه عمومی دولت می‌شود.

نیاز 200 هزارمیلیاردی شهرداری برای انجام تعهدات

 

میرزایی با بیان اینکه تهران تا پنج سال آینده، نیاز به 200 هزار میلیارد تومان دارد که برای اداره امور جاری، انجام تعهدات ناتمام و بازپرداخت بدهی‌هایش هزینه کند و برآورد ما این است که هشت کلانشهر نیز در افق چهارساله به 400 هزار میلیارد تومان احتیاج دارند که رقم بسیار بالایی است و حال اینکه اقتصاد امروز شهرها و ساز وکار تامین مالی در شهرها به هیچ وجه ظرفیت تأمین این رقم را ندارند؛ چراکه نظام مالیه شهرها عقب مانده است و سایر زیرسیستم‌ها نیز همچون بودجه ریزی و ... توسعه نیافته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مسئله مهم کلانشهرها بازسازی نظام مالی شهرداری و توسعه زیر سیستم‌های اداره شهر همچون بودجه ریزی و ... است،  گفت: یکی از روش‌های توانمندسازی کلانشهرها ، استفاده از سرمایه انسانی و به کارگیری گسترده فناوری‌های جدید است که شهرداری‌ها کمک می کنند از این مسیر عبور کنند چراکه درحال حاضر نظام مالیه شهرداری‌ها وابسته به ساخت وساز است و باید به سمت استفاده از فناوری ‌های نوین تغییر کند و دراین راستا مهم است که دانش اقتصاد شهر بازسازی شود.

میرزایی در مورد جلسه معاونین برنامه ریزی کلانشهرها نیز با بیان اینکه دراین جلسه دیپلماسی برای ارتقای جایگاه کلانشهرها برگزار می‌شود، گفت: ارتباط موثر با سایر کلانشهرها علاوه بر اینکه سبب می‌شود با یکدیگر آشنا شویم موجب اصلاح ساختار می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت منابع انسانی در شهرداری خوب است اما متناسب با این نیاز تدارک دیده نشده است تصریح کرد: نیازمند آموزش‌های مستمر و توانمندسازی برای پرسنل هستیم و این درحالی است که شهرداری باید هنرمندانه از دانش ملی و بین المللی و همچنین تجربه اندیشمندان اقتصاد شهری استفاده کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد جشنواره بین المللی سرمایه شهرداری تهران فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی در صفحه توییتر خود نوشت: ‏با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد. در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعدادهای برتر و هم‌چنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.

کد خبر 849047 برچسب‌ها شهردارى تهران فوتبال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد