Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:13:20 GMT

فقهی زاده: حضور ۷ کشور در نمایشگاه قرآن

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۴۲۴۳

فقهی زاده: حضور ۷ کشور در نمایشگاه قرآن

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۷ کشور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صبح امروز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقهی زاده نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را جشنواره بزرگ قرآنی دانست و گفت: نمایشگاه قرآن تماشاخانه نیست بلکه ما آن را جشنواره ای بزرگ و علمی با محتوای قرآنی تلقی می کنیم که نهاد ها، موسسات و مراکز فرهنگی در آن مشارکت می کنند.

وی نمایشگاه قرآن را به عنوان یکی از شاخصه ها و ماموریت های بزرگ وزارت ارشاد برشمرد و افزود: برگزاری 26 دوره از نمایشگاه در کنار کلان پروژه های دیگر را می توان یه رویداد دینی و مورد توجه در ماموریت های وزارت ارشاد دانست.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به رویکردهای اصلی نمایشگاه بیست و ششم اشاره کرد و گفت: همکاری نهادهای مختلف، حضور 32 موسسه مردمی و 16 مرکز دانشگاهی در این رویداد و حضور 15 حوزه علمیه و مرکز حوزوی و برنامه های محتوایی و علمی دیگر از رویکردهای این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در این رویداد از روزمرگی خارج شویم افزود: ما تلاش کردیم تا در این دوره، از انفعال خارج شویم و به سوی فعالیت حرکت کنیم و بر همین اساس نیز بیش از 400 طرح و برنامه را از موسسات دریافت و در نهایت 120 عنوان برنامه در شورای سیاست گذاری تدوین شد.

فقهی زاده نمایشگاه بیست و ششم را متمایز از سال های گذشته دانست و افزود: از کشورهای متعددی برای حضور در این دوره از نمایشگاه دعوت بعمل آمد که برخی از کشورهای اسلامی استقبال کردند و در بخش بین الملل از 7 کشور جهان و ده ها شخصیت برجسته قرآنی از کشورهایی نظیر عراق، مالزی، آذربایجان و ... دعوت بعمل آمد و امیدواریم در سال آینده این بخش توسعه یاید.

فقهی زاده در ادامه سخنان خود به شاخصه های نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بیست و ششمین نمایشگاه قرآن در واقع جشنواره ملی و سراسری در کشورمان است که مختصر و محدود به چند روز نمی شود بلکه برآیند جشنواره عمومی است که سعی شده تا موسسات و ارگان های دولتی و حتی نظامی در آن نقش آفرینی کنند.

وی در این باره تصریح کرد: لزوم مشارکت های گسترده مردمی و تشکل های صنفی و همچنین لزوم اعاده حیثیت در جنبه بین‌المللی از اقتضایات نمایشگاه قرآن است.

فقهی زاده اظهار کرد: تقویت حوزه عترت در ابعاد گوناگون بویژه در بخش غدیر، عاشورا، امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) با ایجاد پایگاه های متعدد می تواند نوید بخش آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

معاون قرآن و عترت از برگزاری بیست و سومین آئین تقدیر از خادمان قرآن خبر داد و گفت: این برنامه امسال و در آستانه ولادت امام حسن(ع) برگزار می شود که تلاشمان بر این است تا ریاست جمهوری در این مراسم حضور داشته باشد.

فقهی زاده با بیان اینکه از مفاخر ملی و انقلابی تجلیل بعمل خواهد آمد افزود: امسال به دلیل مقارنت با چهلمین دوره پیروزی انقلاب اسلامی برخی از فعالیت های نمایشگاه متوجه این رویداد تاریخی خواهد شد.

فقهی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر محتوا محور بودن نمایشگاه قرآن گفت: در نمایشگاه های دیگر جنبه فروش بر جنبه های علمی و فرهنگی غلبه دارد اما در نمایشگاه قرآن موضوع محوری و محتوا محوری بر بخش فروش غالب است.
وی در این باره گفت: 50 هزار متر مربع برای نمایشگاه قرآن در فضای مصلای امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است که از مجموع آن، 33 هزار متر مربع در فضای اصلی شبستان و 7 هزار متر در نیم طبقه و 10 هزار متر در دو رواق مصلا پیش بینی شده است که از این مجموع متراژ، 30 هزار متر به جنبه های علمی و محتوایی اختصاص دارد و 10 هزار متر مربع به بخش نشر دیجیتال و مکتوب اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

R1444/P1356/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایشگاه بین‌المللی قرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن