Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@16:45:47 GMT

۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد آموزش و پرورش از مردم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۴۷۲۳

۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد آموزش و پرورش از مردم

به گزارش پارس نیوز، 

منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود، اظهار کرد: امروز خیلی از کشورها به دنبال درآمدهای زیرزمینی نیستند بلکه به دنبال تربیت و صدور نیروی انسانی هستند.

 وی به تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۷۳ اشاره کرد و افزود: در آن زمان مقرر شده از ۱ تا ۵ درصد از حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره سرمایه گذاری شود و ما به ازای آن نیز دولت پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مجاوری اضافه کرد: تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب  صندوق ذخیره فرهنگیان است اما سهم دولت ۷۰۰ میلیارد تومان است و ما طلبکار دولت در این زمینه هستیم.

 وی با بیان اینکه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یک هلدینگ اقتصادی است گفت:  ما سهامدار نیستیم بلکه سرمایه‌گذار هستیم؛ یک شرکت هلدینگ دارای ضوابط و سیاست‌های خود است و این نیست که برنامه و استراتژی نداشته باشد.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر فاصله بین مدیریت کلان دولت و جامعه داریم و در آموزش و پرورش این موضوع به فراوانی دیده می‌شود و ارتباط بین مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و جامعه فرهنگیان دیده نشده است؛ اگر صندوق به فرهنگیان آگاهی می‌داد، اکنون خیلی از مشکلات رفع می شد.

 وی با بیان اینکه ۳۰ شرکت زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت می‌کنند، گفت: باید گزارش سالیانه ماهیانه و فصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار معلمان قرار گیرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 مجاوری با بیان اینکه در گذشته بحث درباره اقتصاد آموزش و پرورش مطرح نمی‌شد اما اکنون می‌بینیم که در خصوص اقتصاد آموزش و پرورش صحبت های زیادی می‌شود، گفت: میلیاردها تومان منابع درآمدی داریم که هدر می‌رود به عنوان مثال املاکی در آموزش و پرورش داریم که سند ندارد.

 وی با اشاره به اینک ۲۰۰ منابع درآمدی احصا شد و در اختیار مدیران کل اموزش و پرورش قرار گرفت، افزود: در آموزش و پرورش صنایع آموزشی داریم بیمه معلم داریم اما از آنها استفاده نمی‌کنیم و به دنبال شرکت‌های دیگر می رویم.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش به حساب یکپارچه مدارس اشاره کرد و گفت: در بررسی که از ۱۹ هزار مدرسه صورت گرفت ۲۸۰۰ میلیارد تومان در مدارس جمع آوری شده بود و این نشان می‌دهد که مدارس دولتی دارای اعتباراتی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از مردم پول می‌گیریم اما باید به دنبال منابع درآمدی باشیم، گفت: به نظر می آید از درآمدهای آموزش و پرورش استفاده مناسب نمی شود.

 مجاوری به شرکت بیمه ای که درخواست چاپ آرم خود را در پشت کتاب های درسی داشت، اشاره کرد و افزود: این شرکت حاضر بود ۳۰ میلیارد تومان و حتی بیشتر یا اینکه هزینه چاپ تمام کتب درسی را تامین کند تا آرم شرکت در پشت کتاب درسی چاپ شود اما وزیر آموزش و پرورش نپذیرفت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش انتخابات نیروی انسانی حقوق سرمایه گذاری دولت آموزش و پرورش جامعه مشکلات اقتصاد معلم مدرسه پول کتاب درسی درآمد پارس فرهنگیان آموزش وپرورش پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نمازجمعه اسلامشهر ضمن تبریک هفته معلم گفت: شأن و جایگاه معلم یک جایگاه الهی و رفیعی است که می‌بایستی گرامی داشته شود.

وی افزود: شایسته است دست اندرکاران آموزشی کشور خصوصاً وزارتخانه آموزش و پرورش در برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگیان بیش از گذشته همت بگمارند تا معلم هیچ دغدغه‌ای به غیر از تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشد.

امام جمعه اسلامشهر اهمیت آموزش مفید و کاربردی در مجموعه آموزش و پرورش را مهم و ضروری دانست و گفت: شایسته است متولیان تدوین کتب درسی، در افزایش کیفیت آموزشی و مفید و مؤثر بودن آموزش‌های کتب درسی دانش آموزان بازنگری داشته باشند تا شاهد یک آموزش و پرورش پیشرو در آموزش و پرورش دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی باشیم.

کد خبر 6095648

دیگر خبرها

  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند